Analoge filters anno 2005 : What's going on?

Lacrosse

Rise of the Machines
Lid sinds
4 juni 2002
Berichten
1.231
De afgelopen jaren verschenen op het forum verschillende threads over analoge filters. Pak em beet tot 2 jaar geleden waren het vooral de Mutronics Mutator en de Sherman Filterbank die veel aandacht wisten te trekken. Op de NAMM en de MESSE verschijnen jaar naar jaar nieuwe filtermodules maar helaas worden er niet meer zoveel reviews geschreven.
Zijn de Sherman en de Mutator nog steeds de koplopers of wordt daar in 2005 anders over gedacht?
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!!
 
Re: Analoge filters anno 2005 : What's going on?

Origineel geplaatst door Lacrosse
De afgelopen jaren verschenen op het forum verschillende threads over analoge filters. Pak em beet tot 2 jaar geleden waren het vooral de Mutronics Mutator en de Sherman Filterbank die veel aandacht wisten te trekken. Op de NAMM en de MESSE verschijnen jaar naar jaar nieuwe filtermodules maar helaas worden er niet meer zoveel reviews geschreven.
Zijn de Sherman en de Mutator nog steeds de koplopers of wordt daar in 2005 anders over gedacht?
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!!

Deze zijn beide nog steeds koplopers wat betreft zowel features/kwaliteit als prijs.

Er zijn enkele alternatieve (Electrix Filterqueen/filterfactory, AKAI MFC42 enz. enz) welke veel goedkoper zijn.

Ook al zijn het wat betreft basis dezelfde producten is het verschil in "sound" enorm. Vooral bij de Sherman filterbank is dit heel erg van toepassing.

Wat betreft "normale" filters denk ik dat de mutator nog wel koploper is ja. Ik heb nog geen alternatieven gezien in ieder geval. De AKai en Electrix machines worden overigens door vele naar volle tevredenheid gebruikt.
 
De indruk die ik heb is dat de sherman idd nog zo'n beetje het beste filter is wat er te krijgen is. Helaas niet echt low-budget. Het akai-filter is denk ik een heel erg goed alternatief voor als je gewoon een filter over je drums e.d. wilt gooien. Helaas heb ik geen ervaring met beide bakken dus echt uitsluitsel kan ik er niet over geven.
 
Moroco?
 
Origineel geplaatst door divi
sherman
mutator
electrix
akai mfc
eowave filterbug
MAM AFB8, RS3 & warp9

nog?

filtered coffee
moogerfooger
studio electronics
a&h xone (net uit,lijkt me wel leuk)
 
Voor modulars worden ook nog byzonder veel analoge filters gemaakt. Die van Cynthia bijv.
 
De specs van de A&H Xone zijn idd leuk maar ik zou hem ook best graag willen horen.
heeft iemand al demo's ontdekt van de Xone VF-1??

De Moroco van Macbeth klinkt ook zeker niet slecht maar is beangstigend kort in productie geweest.
 
Die Ebbe und Flut van Schippmann lijkt me erg fraai. Afgezien van de prijs, de naam en Schippmann zelf zie ik weinig in de weg staan. Ik vind de Sherman's bijzonder overrated. Na een paar dagen vind ik de lol er wel af. Weinig bruikbaar als je niet op zoek bent naar teringherrie.

De Moroco is erg leuk, de MoogerFooger vond ik ook wel sappig klinken. Beetje saai, maar wel lekker. Over die Akai wordt wat minnetjes gedaan, maar die lijkt me nog wel leuk voor erbij. Klinkt wat neutraler, meer een utility, en zeg nou zelf, het ding kost echt geen reet.
 
Back
Top