mixer vraagiie....

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 november 2004
Berichten
1.158
Als ik een liedje wil luisteren/wavefiltje wil bewerken op mijn laptop en ik wil hem over de studioboxen horen....
Dan ga ik met OUT van mijn audiophile firewirekastje naar WAT ?( op mijn behringer MX 2004A Mixertje....)

Ik wil eigelijk het volgende;

Ik wil eigelijk zowel mijn laptop als desktop kunnen horen op/of/en op mijn studioboxen en hifiboxen....

Mijn studioboxen zitten op een versterker naar mijn mixertje.
Mijn hi-fi boxen zitten op mijn stereotoren? Kan ik deze zo op mijn mixer aansluiten dat ik hem ook en/of gelijktijdig als
monitor functie kan gebruiken?

Ik moet kabel van audiphile naar de mixer en een kabel die van mijn PCI audiophile ( op destop) naar mijn mixer gaat....
MAAR ik weet niet waar ze in gaan !!!!

Als het van of mijn firewire audiophile audiokastje ,of mijn PCI audiphile, verhaal wordt verteld.
Dan geldt dit automatisch toch ook voor het andre ?


Ik neem 80 % MIDI op !!! Mijn mixertje zit er slechts tussen om te kunnen luisteren/af teluisten !!!!
Het enigste wat ik AUDIO opneem zijn loops,vocal scatts, fx etc.... van samples cd's e.a....
Zeg ik het goed dat ik een 2 de kabel ( tulp/tulp, jack) ''RECORDER'' kabel niet nodig heb?

Waarom zou ik dit moet doorlussen naar mijn Mixer wat betretf het OPNEMEN ?
Ik kan het toch 'intern' op de audiophile firewirekasje en/of audiophile PCI kaart houden ?

Ik ga toch geen ECHTE gitaren, blazers etc... opnemen ?
 
Lijkt me vrij simpel: De uitgang van je laptop en computer gaan naar een Line-input van je mixer. De uitgang van je mixer (stereo of mix- output) gaat naar een ingang van je versterker. Je kan je bronnen inderdaad opnemen door ze meteen op je soundcard aan te sluiten maar je kan ook een uitgang van je mixer (aux of sub-output) naar de soundcard steken zodat je op je mixer de bron (cd-speler, synth, md-player of wat dan ook) goed kan inregelen om het vervolgens naar je computer te sturen.

Er staat ongetwijfeld in de manual van je mixer hoe en waarop je verschillende bronnen aansluit.

Dus: Ga op zoek naar de "Line-inputs"van je mixer...
 
Oh thanx !!!

Ik gaat het eens uitzoeken...

Nog meerdere suggesties ?

fijn weekend allemaal...:biertje:
 
Heb zelf een Behringer MX1604A, het kleinere broertje van de MX2004A. Ik doe het met tulpstekkers van m'n pc naar de tape-in van de mixer, werkt prima :).
 
beste the poisoner;

Voor af te luisteren ?

Of neem je er ook bijv; gitaren, zang mee op ? ANDERS dan wav filetjes etc... in een edit programma
 
ja, voor afluisteren. Luister ook m'n mp3's en dergelijke via de studiomixer, aangezien ik (nog) geen aparte monitoren heb en het dus allemaal over m'n normale stereo gaat.
 
beste poisener,

Als ik een suggestie mag doen voor je studiomonitoren;

Behringer truth serie... nu zeg je misschien behringer.... dat zei ik ook !

MAAR ik vind het vrij goede monitoren voor relatief weinig geld....

Goedkoopste set ( passief) 150 euro de 2.... ( 100 watt )

bedankt voor je antwoord, test het ( binnekort) uit !
 
ik zou eerder voor alesis m1 gaan als je budget monitors koopt, ze kosten zo'n 350 € voor de actieve (met ingebouwde versterker) set van 2 monitors en zijn van zeer goede kwaliteit. Veel beter dan behringer.

behringer maakt goede en slechte dingen, maar een ding dat ze zeker niet goed maken zijn speakers, zowel pa als monitors als studio monitors.
 
Kan er op mijn ALT output ( behringermixer) een ( 2de) versterker ?

Ik heb op mijn MAIN output ( van de behringermixer) een yamaha versterker zitten die vervolgens naar mijn studiomonitoren gaat.

Ik zou dan op mijn ALT output mijn stereo ( versterker) willen, zodat ik naar beidde monitoren kan luisteren.....
 
Je moet alleen wel bedenken dat je de kanalen moet muten om ze naar de alt output te routen. Ik zou hiervoor eerder de control room out gebruiken.
 
mmmm, das misschien beter ja....

Dan passen er toch vrij veel op z'n behringer mixertje wat betreft ; versterkers....

Ik zou dus ; 1 actief ( blaassysteem:dj: :okdan: ) erop kunnen knallen 1 versterker met setje boxen op de MAIN OUTPUT 1 op de ALT OUTPUT en op de control room...

DAT zijn er 4 :confused: Da wel veel.

GA het eens proberen....

PS; ( volgens mij heb ik dit al eens gevraagd) maar de inserts op de achterkant zijn niet voor het aansluiten van je synths etc... deze zijn toch voor het aansluiten van bijv; effectapparatuur ?

Thanx verder, ga het zo snel mogelijk proberen.:halleluja
 
Back
Top