Wat te kiezen???

preset

Nieuwkomer
Lid sinds
5 augustus 2002
Berichten
4
Locatie
Rotterdam
Ik begrijp dat er al vele threads bestaan over dit onderwerp, maar vind toch niet helemaal de (op mijn situatie toegespitste)info. Derhalve hoop ik dat jullie me wat op weg kunnen helpen...

Ik ben van plan om "iets nieuws" te kopen. Heb momenteel een Roland XP50 (met 2 uitbreidingsboarden: Dance en keboards '60 en'70) en een JV80. Handig om 2 keyboards te hebben, maar qua geluiden nogal wat overlap. De JV80 wil ik dan ook vervangen.

Ik speel in een coverband met voornamelijk soul- en popnummers en het gaat dus met name om het live-werk.
Geluiden die ik gebruik zitten met name in de hammond, piano en blazers-sfeer. Ik ben nu redelijk tevreden over de piano's (m.n. door het uitbreidingsboard), maar de hammond en blazers kunnen aanzienlijk beter denk ik. Die brass geluiden dienen voornamelijk om het geluid van onze saxofonist wat aan te dikken (creeeren van een blazerssectie).
Ik ben van plan om maximaal 2000 € uit te geven.

Heeft iemand een suggestie? Ik dacht zelf om eens naar de Triton LE te gaan kijken, maar heb het idee dat deze wat meer op dance gericht is, terwijl ik dat soort geluiden in een live set vrijwel nooit zal gaan gebruiken.
 
Een korg Trinity of Trinity rack zal een uitkomst bieden, veel geluiden
een mooie effects ook voor hammond en blazers geluiden.

Prijs ca 900 Euro voor de plus uitvoering.


Trouwens de Kurzweil k2000 is ook een prima synth
voor Live...

Mp3 Demo

http://www.kurzweilmusicsystems.com/html/k2000_demos.html

That Was Then - This Is Now met hammond geluid dacht ik..
 
Laatst gewijzigd:
Uit de Roland-stal zal er niet veel zijn dat je kan interesseren. Je hebt al een JV en een XP. En die overlappen elkaar al zo'n beetje. D'er staat anders wel een vette XP-80 te koop van David, interessant als je je beide keyboards zou overboord gooien ;) , anders is het nog maar eens dezelfde sound

Je kan ook richting modules gaan, keuze genoeg trouwens. Ik zou in jouw geval alles bekijken waar de naam Roland niet op staat, en vooral beluisteren
 
Blazers zul jer er denk ik niet uitkrijgen maar zelf vond ik de Electro van Clavia wel lekker klinken. Moet je zeker eens uitproberen. *D

----------

Edit: Zoals digimod al aangaf, de Kurzweil is een heerlijke synth. Een K2600R is tweedehands wat moeilijk vinden maar een K2000R moet redelijk eenvoudig te scoren zijn. Hou wel rekening met de polyphony. Ik dacht 24 stemmen. De mijne heeft ook maar 48 stemmen. De meeste andere merken gaan daar gemakkelijk overheen.
 
Laatst gewijzigd:
Re: Wat te kiezen???

Origineel geplaatst door preset
Heeft iemand een suggestie? Ik dacht zelf om eens naar de Triton LE te gaan kijken, maar heb het idee dat deze wat meer op dance gericht is, terwijl ik dat soort geluiden in een live set vrijwel nooit zal gaan gebruiken.

De Le kan je wel lekker uitbreiden met een samplerboard, en dan bepaal jij mooi welke klanken erin zitten.
 
Triton heeft in ieder geval heerlijke hammond geluiden en anders maak je er zelf gewoon een scheurorgel mee:)
 
OK, thanks tot zover!

Ik ga komend weekend maar eens luisteren naar de Triton LE, Clavia en Kurzweill.
 
check ook de Yamaha S80 en S90
 
Het reproduceren van goede blazers uit een digitaal instrument is altijd moeilijk geweest; zeker voor live situaties. Samplers kunnen een uitkomst bieden maar dat wordt al snel een kostbare aangelegenheid. De beste live setup voor digitale blazers die ik tot op heden gehoord heb komt voort uit een stack van 4 Roland JV880's die afzonderlijk geprogrammeerd zijn en zo ieder een eigen timbre hebben. Gezamelijk klinken ze echt fantastich. Variatie wordt bereikt d.m.v. pedaal gestuurde controllers. Standaard patches klinken vrijwel nooit naar wens. Voor een goed resultaat zul je de fabrieks-patches nog behoorlijk moeten aanpassen. Het kost veel tijd maar als je eenmaal tevreden bent kan je er jaren mee vooruit
 
Back
Top