Tracken. Ja ik ga het eindelijk doen ;o). Hulp nodig.

2FLY

Stamgast
Lid sinds
6 mei 2002
Berichten
147
Locatie
De Studio
VOOR HET EERST tracken en mixen in Logic. Vragen.

SF’ers wees gegroet.

Het is zover. Ik heb een song opgenomen met een talent.. en ja. Na veel advies van links en rechts ga ik het doen..

TRACKEN en MIXEN in Logic.

Vragen vragen vragen.

Allereerst mijn setup:

Pentium III 667Mhz
256Mb
Logic Audio Gold 4.1 (origineel gekocht)
Verschillende sound modules (JV2080/Proteus 2000..)
Analoge mixer

Vragen:

1. Moet ik de XLR outs van mijn mixer IN de RCA in’s van mijn soundcard (Audiowerk 8) doen?

2. Ik heb begrepen dat ik alle gains/faders naar beneden moet doen en alleen het spoor dat ik wil tracken open moet zetten. Hoe hoog moet de gain, fader en master dan?

3. Hoe hard neem ik op in Logic?

4. Moet ik direct vanuit m’n soundmodules tracken of via m’n tafel?

5. Stel je hebt een kick drum die 4 maten geprogrammeerd is. Moet je hem dan voor het hele nummer tracken of 4 maten en dan kopiëren?


Groet van een persoon die dit weekend gaat tracken en mixen.
 
Ik wil je niet ontmoedegen maar hier kun je ook zelf achterkomen door te proberen, ik bedoel zo moelijk is dat niet wat je vraagt.

Vraag 1 = Ja

Vraag 2 = Gain zo hard mogenlijk, druk eerst op pfl en zorg dat je meter net niet in het rood komt. Fader zet je op de stand zoals jij hem het lekkerst vind (tis gewoon het volume van je geluid bepalen).

Vraag 3 = Zo hard mogenlijk maar, niet in het rood.

Vraag 4 = Die snap ik niet helemaal

Vraag 5 = Als dat de loop is die je over je geheln track wilt hebben dan: JA!
 
Origineel geplaatst door metatron
Ik wil je niet ontmoedegen maar hier kun je ook zelf achterkomen door te proberen, ik bedoel zo moelijk is dat niet wat je vraagt.

Ja weet ik. Het is 14:57 moet nog uren wachten tot ik weer 'mag' en d8 'laat ik gewoon wat basisinfo inwinnen'. Thanx.

Origineel geplaatst door metatron
Vraag 2 = Gain zo hard mogenlijk, druk eerst op pfl en zorg dat je meter net niet in het rood komt. Fader zet je op de stand zoals jij hem het lekkerst vind (tis gewoon het volume van je geluid bepalen).

Ik heb een old Yamaha MC1602 die op z'n laatste loodjes loopt.. Hij ruist best enzo. PFL zit er niet op. Mute zit er niet op. Hij heeft maar 2 outs. Meter doet het amper (soms wel soms niet). Ik ga juist tracken omdat ik kwaliteit wil.

Ik zet m'n gain dus zo hard mogelijk. Als iets in het rood komt is er wel een ledje naast de gain. Kan ik dat gebruiken?

Fader -> volume van wat ik in de studio hoor of wat er in de PC gaat? Oh bedenk net.. hoor niets. De outs zitten in m'n card.

Master -> ?

Origineel geplaatst door metatron
Vraag 4 = Die snap ik niet helemaal

De vraag is dus omdat ik denk -> recording chain zo kort mogelijk houden. Stel 4 maten uit een synth direct in Logic opnemen. Waarom eerst via je mixer??


Thanx voor je antwoorden en moeite.
 
Back
Top