[Remix] Nine Inch Nails - The hand that feeds

kratarknathrak

All hail the dark lord!
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
905
Locatie
Hillegom
Er is een remix contest van de nieuwe single van NIN. Die was oorspronkelijk alleen voor een Mac programma te krijgen, maar boefjes hebben de wavs eruitgepeuterd, en online gezet. Dus ik ben maar onvervaard aan de slag gegaan met het geleverde.

http://www.djkrat.herejezus.nl/thehandtproe.mp3

Bij wijze van uitzondering heb ik de beats niet al teveel gekraakt, dus ook Hanz kan gaan luisteren, zonder zich eerst in de kast te hoeven verstoppen. :)

Voor de mensen die zoiets hebben van, Heee gaaf! ik wil ook doen: http://www.beastbox.net/thtf_wav.zip
De contest loopt tot 5 Mei, dus wel opschieten! Ik heb mijne net die kant op gemaild.
 
Lekkere sounds hoor,.......... maar.............. ik mis een beetje een vette beat!!

't klinkt iig wel lekker rauw en industrieel enzo 8)
 
Ja, weet je..... ik had een vette beat....maar die werkte niet. Dit wel. Overigens hangen er met de vrije verkrijgbaarheid van de remixkit al honderden "vette beat" remixen op het net. Dan is dit toch wat frisser imho.
 
Klinkt alsof alles in een kamer is opgenomen. Beetje tunnelsound.

Maar vette remix, goed gedaan.
Enne, denk ook niet dat je zomaar funky elektro gaat maken ipv vette industrial. ;)
 
Kan wel kloppen. Ik heb wat room-reverbs gebruikt. Maar dank je wel Fuse!

Funky electro? Mwaoh heb ik ook wel gedaan, maar in industrial ben ik beter heb ik het idee. :)
 
Erg cool, leuk die metronoom erdoorheen :confused: ! Verder zou ik vooral de reverb van de vocals weglaten, bahbah! Leeelijk! De groove is erg goed gedaan.

ps. Waardeloos project eigenlijk dat remix-je-raak geintje van artiesten.
Squarepusher had jaren geleden al album met alle samples in ongeraffineerde vorm op zijn cd.
Alle losse tracks van Mogwai's 'hunted by a freak' samen met een demoversie van cubase SX op hun album 'happy songs for happy people' vond ik al lachwekkend, maar nu lijkt iedereen te smaak te pakken. Hopelijk sterven dit soort praktijken een stille dood, want het is wel een spelletje waar ego vanafdruipt en iets wat aan de huidige muziekwereld niet veel toevoegd.

just my 2 cents (of hoe zeggen die hippe hoppers dat toch!?)
 
Alexander jonge, hoe kom je erbij dat dit een egotrip van Trent is.
Denk dat jij eerder een 'probleem' hebt dan hij. :P
 
Alexander en fuse kenne ook zo lekker fitten op elkaar.. zou haast denken dat ze vriendjes willen zijn :D
 
Origineel geplaatst door Alexander
Erg cool, leuk die metronoom erdoorheen :confused: ! Verder zou ik vooral de reverb van de vocals weglaten, bahbah! Leeelijk! De groove is erg goed gedaan.

Is geen metronoom. Is een bekken die een raar piepje doet, nadat ik hem door dat lfp (of zoiets) filter van Rebirth 338 had gejaagd.

Reverb van vocals weglaten? Ben je wel goed wijs? :P Zonder reverb klinken dingen NIET GOED. Dingen klinken pas mooi als er reverb overheen gegooid wordt. Soms gooi ik er HEEL ERG VEEL reverb overheen. Als dingen klinken alsof ze in cathedralen opgenomen zijn, dan vind ik dat heel erg vet. Ik hou van reverbs, en ik hou niet van droge producties, zoals die Rick Rubin dingen. Dus als ik vocals doen dan doe ik reverb. Altijd en overal reverb!

Er zijn drie dingen ONWIJS GAAF op het gebied van FX.

1: Distortion
2: Compressie
3: Reverb

en dan van alle drie heel erg veel, en dan is het mooie muziek. :duivels:
 
Ach hij is gewoon jaloers op onze remixen.
En op Trent (wie niet?), en de melkboer.
Het kassameisjes van de Eda, Peter R de Vries.
Die man van de Duyvis reclame en natuurlijk Klaus Schultze.
 
Ik ga maar weer eens koffie zetten.
 
ik begrijp je insteek wat betreft een rustigere drum...het geheel zit erg netjes in elkaar...nadeel van deze rustige drum vind ik echter dat het nummer wat aandoet als een lange intro...wat op zich cool kan zijn, maar niet als een op zichzelf staand nummer...voor mij althans...verder mn complimenten
 
Origineel geplaatst door fuse
Ach hij is gewoon jaloers op onze remixen.
En op Trent (wie niet?), en de melkboer.
Het kassameisjes van de Eda, Peter R de Vries.
Die man van de Duyvis reclame en natuurlijk Klaus Schultze.

Ik ben vooral jaloers op Fuse.
Zijn remix, zijn fantastische muziek.
Zijn torenhoge post count.
Zijn volwassen gedrag. Etc.etc.

@ kraterkrat:

Ik ben het in de verre verte niet met je visie op effecten eens, maar gelukkig zijn er in muziek (maken) geen regels! Compressie bijv. gebruik ik zelden tot nooit als effect!
Verder sloeg mijn advies wat betreft reverb op vooral NIN, Trent Reznor (DIE IK ZO GRAAG EEN KEERTJE PIJPEN WIL!) zijn vocals zijn op erg veel nummers droog (dwz zonder bijv. reverb) en het rauwe in zijn stem komt dan goed naar voren. Je hoeft natuurlijk niet naar mij te luisteren of mijn posts enigzins serieus te nemen, ik zou vooral veel naar Fuse luisteren daar worden mensen altijd vrolijk en beter van!

:o:
 
Als je een afspraakje wil maken met Trent: reznor@nin.com

Veel plezier! :D

Als ik muziek maak doe ik gewoon altijd dingen die ik tof vind klinken, maar een goede tip ga ik nooit uit de weg. Helaas vallen "geen reverbs" daar niet onder. Hahahaha.

Fuse is gewoon tha mahn. Zijn nizzle is het phatst!
 
Het is dat je zo'n end wegwoont krat, anders was het wel leuk geweest om eens samen iets phats en shizzles te maken.

En een beetje galm is nooit weg natuulk. ;)
 
Origineel geplaatst door Alexander
Hey Fuse, ik woon om de hoek! :D

Dan krijg je wel een stukje spannende muziek dat wellicht behoorlijk nagalmt ;)
 
Back
Top