Event 20/20 v2 vs Event TR8

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
Ik ben me aant orienteren voor een stel verse monitors en qua prijs/specs is staat Event nu hoog op het mogelijkhedenlijstje.

Ik zit nog te twijfelen tussen de

Event 20/20 V2 (399 voor een paar) frequentieresponse vanaf 50hz

Event TR8 (569 voor een paar) frequentieresponse vanaf 35hz


wie o wie kan me wat ervaringen over deze monitors vertellen?

Ps ik maak industrieel getinte muziek met behoorlijk wat sub
 
ik heb de 20/20 bas niet de v2's dus.
ik vind deze erg goed klinken voor het geld.

ik geloof dat dj41 tr8's had?
de v2 weet ik iig niks van
 
De 20/20 V2 zijn wel passief... dus daar zou je nog een redelijke versterker bij moeten kopen... ik zou dus inderdaad beter naar de 20/20 bas (actief) kijken. De TR8 is wel van de 20/20 bas afgeleid: een deel dezelfde electronica maar een goedkopere kast. Een tussenoplossing is de TR8XL. De TR8 en TR8XL zijn bij Rock Palace in Den Haag te luisteren. Ik ga denk ik een setje TR8 halen maar ik heb nu toch geen tijd om nummers af te mixen dus ik bespaar mijn beurs nog zo lang mogelijk.

Kijk even hier:
http://studio-central.com/phpbb/viewtopic.php?t=12282&highlight=20+20+tr8
 
Ik heb inderdaad de Tr8's. Ik kan je natuurlijk vertellen dat ik ze goed vind en dat ik ze zou aanraden om te kopen, maar daar heb je niet zo veel aan.

Wat wel een feit is, is dat Event goede monitoren maakt en dat ze in deze prijscatergorie de enige serieuze speler is qua lage weergave.
 
Kick!

Hai, wie weet toevallig hoe de TR8XL zich verhoudt tot de 20/20Bas? Is er een groot verschil?

Ik kan nl. nog een setje 20/20 bass ergns krijgen voor 545. Zal ik dat doen of toch gaan voor een setje TR8 (XL)?
 
Dat de active versie lager komt zit em in een truukje . Je stemd de poort lager en het gat vul je op met eq ( actief ). Maar ze hebben bijde dezelfde maximum spl op b.v. 30 hz . Dit word steeds vaker toegepast omdat monitors nu 1 maal klein moeten zijn en het de fabriekant ook nog eens materiaal scheeld t.o.v. een echte lage afstemming .
 
Back
Top