[Track] Mountains

jgeers01

Analogue Age
Lid sinds
28 november 2004
Berichten
683
Locatie
Utrecht
Muziek met inspiratie op de klanken en harmonie van Martin Agterberg, met eenvoud en warmte als doel. Tot stand gekomen met: Linplug Albino, Korg Legacy, Reason en Eminent 310. Eindmix met Nuendo.

Mountains

:kroon:
 
Last edited by a moderator:
Heel mooi in alle eenvoud idd.
Kan ik niet veel meer over zeggen, gewoon goed!:okdan:
 
Geweldig! :halleluja

een eenvoudige doch originele melodie en een mix die er niet om liegt.

alles klinkt prachtig transparant. het hele klankgebeuren is een traktatie voor het oor.

zeer fraai hoe er op 1.10 ongeveer die strings zachtjes bijkomen. hebben we hier te maken met de 310 maar dan eens een keer ZONDER de phaser?! nou dat is ook een mooi geluid hoor. Oh ja, die phaser komt later wel weer uiteraard.

Ik herken ook wel weer de nodige JMJ kenmerken (zachte trompetje, de drums enzo) maar daar is niks op tegen.

een very clever and sophisiticated modulatie op 2.11. :okdan:

wel geinig om picardisch te eindigen trouwens.
 
Leuk hoor!!. Het thema zit goed in mekaar, alleen op het einde verwachtte ik een wat meer vrije interpretatie. De mix klinkt goed, zelfs op mijn laptop speakertjes. Gelukkig een keer muziek wat niet platgecomprest is.

Origineel geplaatst door VanHeckis
wel geinig om picardisch te eindigen trouwens.

Dat is het stuk staat in mineur, en je eindigt in majeur?
 
Kllinkt zeker goed. Doet me een beetje denken aan een steenoude synthesizer lied, weet alleen niet hoe hij heet.

Geluidskwaliteit is uitstekend. Mooi breed en warm van klank. Kan ze alleen niet luisteren op mijn monitors of koptelefoon voor een meer gedetaileerde mening, maar klinkt op deze speakers goed.

Maar verwachte aan het einde van het lied een soort climax, maar dat ligt persoonlijk. Het had het zeker wel interessanter gemaakt......

8\10
 
Origineel geplaatst door chosenminder
Kllinkt zeker goed. Doet me een beetje denken aan een steenoude synthesizer lied, weet alleen niet hoe hij heet.

Wat dacht je van Oxygene 4 van Jarre himself?:D
 
wally badarou

wally badarou

WB heeft een nummer dat zo heet en doet me in de sfeer daaraan denken, wel knap......k'was ineens 20 jaar terug....
trouwens weinig meer van gehoord...van die WB......allen de tune van"de stoel" met die Velderhof,.....maar ik dwaal af.
 
Dank voor jullie commentaar!

Het klopt allemaal wel, Jean Michel Jarre, Wally Badourou (heb ik nog ergens een CD van...), Eminent met- en zonder phaser (goed opgemerkt VanHeckis!) en den picardische terts. Toch was de basis Martin Agterberg en ik begrijp dat de meesten op dit forum deze hollander niet kennen. Hij was kapitein eenvoud en harmonie (ik heb een trackje van deze held op m'n site-je staan).

Climax had best goed gekunt overigens, maar vond 'm eigenlijk wel goed zo; niet te bont...


Oh ja, Oxygene, wat was daar ook al weer mee?
 
KLinkt geweldig, qua mix. Het nummer zelf doet me een beetje denken aan zo'n tjechisch (ofzo) filmpje met 2 van die kleipoppetjes die hun ballon kwijt raken.

Niks op aan te merken verder eigenlijk.. dit staat eigenlijk als een huis.
 
Zeer nette track Jan Pieter!!

En ik vind de eminent zonder phaser ook heerlijk.

Mixtechnisch weet jij wel hoe te doen zeg..:halleluja

Het is inderdaad Jgeers muziek met een jarre invloed. Alleen jou muziek lkinkt wat "opener" en "blijer".

En wij wachten op de volgende.

greoten Arnaud
 
Erg leuk! De wending die de melodie na 30 seconden nam (naar beneden) stond me een beetje tegen, maar dat went wel :)
 
mijn god......deze staat bovenaan mijn afspeellijst, helemaal mijn muziek.
dit nummer blinkt zo uit in zijn eenvoud, absolute klasse!

en als al aangegeven, de eminent zit er zo mooi in. heel subtiel gedaan. bij mij ligt ie altijd nog als een laag beton in mijn mix: alles bepalend. dit is heel mooi gedaan!

meerrrrrrr aub!
 
Tja ... alle superlatieven zijn al vermeld, dus kan ik er weinig meer aan toevoegen.

Mooi gemixed, perfecte verhouding tussen alle geluiden. Eenvoud siert ... dat bewijst dit stuk nog maar es. Tijdloze muziek :okdan:

Trouwens: wie nu nog durft beweren dat hardware beter is dan software, moet toch maar eens beginnen nadenken over wat ie zegt ;)


:doei:
 
Ik citeer de beginpost:
"Linplug Albino, Korg Legacy, Reason en Eminent 310. Eindmix met Nuendo. "

Daar zitten toch flink wat softwarespullen tussen, niet??? ;)

Juist ja ... dat bedoelde ik dus (de Eminent heeft niet alles voor z'n rekening genomen)

:doei:
 
Origineel geplaatst door gijs
amai zeg, twas maar een grapke! :D:D

Was ook maar als een grapke teruggeantwoord hoor ( zie gebruik van ;) ) ;)

Ambetant hé ... dat je zo geen intonatie en dergelijke kan gebruiken in berichtjes ... zorgt dikwijls voor misverstanden *D .

Maar wat dan nog ... 't nummer van JGeers staat als een dijk en dat is wat hier belangrijk is :okdan:

:doei: :doei:
 
Back
Top