microKORG en osX

Grooveboy

Stamgast
Lid sinds
11 augustus 2002
Berichten
242
Locatie
London, uk
Beste synth-genoten!

Waarschijnlijk ben ik echt niet de enige met het volgende probleem en vroeg me af hoe jullie dat oplossen!
Tja.... microKORG en mac OSX he!
Bij korg hebben ze nog steeds geen versie van de microkorg editort voor mac osx klaar! denk ook niet
dat ie er ooit gaat komen, helaas! toch?

Maar valt er dan op een andere manier te werken met de microkorg editor op een mac?
Ikzelf heb OS10.3 draaiend op een ibook g4 met een edirol audio/midi interface (via usb dus).

Zodra ik via OSx de "classic" omgeving start om daar de MKeditor in te draaien dan kan ik natuurlijk
niet meer met die edirol interface werken (of wel?) ... in osx 10.3 is namelijk os9 alleen maar simulatie,
niet het echte systeem! dus ..


Vroeg me af hoe jullie Microkorg en osx gebruikers dat deden ( of niet )
Want ben het beu om 'm mee te leuren naar iemand met een windhoos pc! (sorri, klinkt zo leuk)
.... Is er ook geen andere editor/software waarmee je ook kan editten (bv voor ms2000 of een "universele" editor ofz)

Groetjes Roi
 
dank! ga ik eens checke! maar kan je dan iets inlaaden waardoor hij speciaal is voor de microKORG interface ofzo
ken sounddiver namelijk niet! want sommige CC en sysex commandos zijn toch anders per synth? of vergis ik me!
 
Origineel geplaatst door Grooveboy
dank! ga ik eens checke! maar kan je dan iets inlaaden waardoor hij speciaal is voor de microKORG interface ofzo
ken sounddiver namelijk niet! want sommige CC en sysex commandos zijn toch anders per synth? of vergis ik me!
sounddiver is een midi librarian/editor waar de configs van honderden synths inzitten, precies wat jij wil . laat ff weten of de microkorg er in zit, zou voor mij ook handig zijn namelijk
 
Heb de beta gedownload en ja hoor: in the read me file staat al: korg MS : now supporting microKORG

joepie, nu nog checke hoe t werkt
 
mmm heb je een "XSkey" nodig om sounddiver te kunnen gebruiken? wat is dat nou.... een beveiliging?
een manier om te omzeilen? iemand? of is er gewoon geen uitprobeer-versie? help, ik was zo dichtbij haha
 
Bericht door een moderator:


let op: Het verzoeken om illegale software of het vragen om hulp bij illegale software is niet toegestaan !
Berichten die deze richting op gaan zijn en worden verwijderd.

 
haha, ik wil ook geen illigale software, wil gewoon een geoede tip van iemand hoe je softwarematig je korg kunt programmere op een mac osx! dank
 
zomaar ff als mensen van de MK het nog niet weten!
de mk software is ook voor de osx beschikbaar op de korg site van japan!
en in t engels! werkt hier prima!
 
Screenshot:
 

Attachments

  • micro_screen.jpg
    micro_screen.jpg
    178,1 KB · Bekeken: 73
Back
Top