Clavia Nord Stage

Clavia heeft op een persconferentie op de MusikMesse de Nord Stage aangekondigd. Het is een combinatie van Organ, Stagepiano en een 1-oscillator synth, die in combinatie met elkaar of los bespeeld kunnen worden. Er zit een FX unit, compressor en EQ op, die waarschijnlijk ook externe audio aankunnen. Meer details volgen als het goed is snel.
 
Last edited by a moderator:
als er masterkeyboardfuncties opkomen.. oeioei 8~
 
Wa's da voor 'n zwart lijkkleed? Is de dooie er tussenuit gesneakt?
 
Nee, das de cape die je moet dragen als em live on stage gebruikt ;)
 
Origineel geplaatst door Slolov
Wa's da voor 'n zwart lijkkleed? Is de dooie er tussenuit gesneakt?

deze foto is genomen net na een bezoek van hans klok aan de clavia stand.
 
Origineel geplaatst door Slolov
Wa's da voor 'n zwart lijkkleed? Is de dooie er tussenuit gesneakt?
Dit doet me denken aan de advertentie van moog destijds toen net voor de memorymoog uitkwam..

Ook alles onder een kleed...
 
Jeeee zeg ik kan gewoon niet wachten!
Gut welke kleur zal ie hebben.. Rood misschien?

:gaap:


(ok, knal me maar af dat ik een ouwe zeikerd ben.. :D )

R
 
Die pootjes doen me een beetje denken aan de legs van een Fender Rhodes.
 
Origineel geplaatst door Sander02
en het is...... trrrrrrrrrr *boem!* een STRIJKPLANK!!! :mega:

ik heb stiekem een foto genomen zonder laken erover:D
 

Attachments

  • 60419194.jpg
    60419194.jpg
    1,9 KB · Bekeken: 69
The features of the new Stage:
- Extensive effects section: Chorus, Flanger, Wah, Phaser, Tremolo, Ring Mod., Pan and Delays, plus Leslie emulation.
- Amplifier emulation that recreates Fender Twin, Roland Jazz Chorus, and Rhodes Suitcase amplifiers.
- Reverb unit with Hall, Room and Spring reverbs
- On-board Compressor.
- hands-on access to each parameter directly on the panel
- pitch stick and modulation wheel
- Organ, Piano and Synthesizer sections
- 6-voice multitimbral: 2 manuals of the organ, 2 pianos, and 2 Synthesizers
- A/B switch for 2 independent panel settings
- 2 split points on 10 different locations, thereby creating 3 key zones
- Vox and the Farfisa organs
- Mega Clavinet D6, Wurlitzer 200A, Rhodes Mark 1, Electric Grand model G Yamaha C7 Acoustic Grand Piano and an upright piano (both ac. pianos produce sympathetic string resonance)
- USB port
- subtractive synth architecture, with FM, digital wavetables
- Filter section with 12db and 24db filters
- Equalizer, vibrato, a glide function, and a continuous unison knob
- Rhodes-type detachable legs
 
Wordt ie ook net zo zwaar als een Wurlitzer 8o)

Ben benieuwd naar de prijs.
 
Leuk hoor, die foto's. De zoveelste clavia fotoshop actie: knip de knopjespanelen van een electro, een nord lead en wat losse G2 knopjes, morph en friemel die in elkaar, rood kastje eromheen, stagepiano toetsenbord en klaar is Klara 8o)
 
Nord Stage (?)

Nord Stage (?)

Er is de laatste tijd al wat gespeculeerd over het nieuwe Claviaproduct, dat op de Frankfurter Musik Messe zou worden gelanceerd. (Thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=43421)

Nu zijn op Harmony Central, op de Nord Electro Yahoogroup en op The Keyboard Corner de eerste berichten over het nieuwe product (Nord Stage ??) gezet, inclusief een paar foto's die me niet gephotoshopt aandoen.

Specs (in het kort, doe het even uit het hoofd)
- 88 gewogen toetsen
- orgel, piano en 1-OSC-synth sectie
- nieuw pianogeluid (met sympathetic resonance, naar het schijnt)
- reverbsectie ingebouwd
- amp modelling en allerlei effecten
- geen echte drawbars, maar de Electro-achtige drawbarknopjes
- Clavia-rood, uiteraard :)

NordStage2.jpg

Plaatje komt uit Harmony Central Thread

Wat vinden we ervan? Mij lijkt het een concurrent voor de VR-760, maar ergens vind ik het weinig revolutionair (heb zelf niet veel verstand van VA, dus de VA'ers vinden het wellicht wel interessant dat er een combi van Electro en VA inzit). Nuttig instrument, denk ik, en misschien is de pianoklank zó geweldig dat dát (en de 88 gewogen toetsen) het ding zal gaan verkopen.

Nadeel: geen 76-toetsen, dus wel breed instrument. Zal ook niet licht zijn; minpuntje voor de live-muzikant (en daar is het wel voor bedoeld, denk ik).

Ik zal er niet voor in de rij staan, iig. Mijn Electro voldoet wel, zeker met nieuwe klanken (nieuwe ac. piano?) in aantocht.
 
Hmm...weet nu niet of ik hem visueel mooi of lelijk moet vinden...het is zo wel erg veel rood en gekke vlakken. Maar goed hoe klinkt hij dat is natuurlijk nog belangrijker
 
Back
Top