[Roland] Roland MKS-x0 controller/programmer vraagje

oozi

Ouwe rot
Lid sinds
3 juli 2002
Berichten
1.156
Locatie
Boxtel oost
ik vraag me iets af.
ik zie regelmatig roland MKS-50's , -70's en -30's voorbijkomen op ebay en andere 2e hands sites. die zijn ook niet zo duur op zich. als je d'r een met de bijbehorende programmer vindt is ie meteen tig keer zo duur.
nou de vraag: is het mogelijk om met een andere midi controller, bv een Doepfer Drehbank, hetzelfde te doen als met de officiële (PG-x00) controller? want dan is het misschien nog wel de moeite waard om er een te halen.
 
Volgens mij kun je het iig via Logic / SoundDiver allemaal wel koppelen. Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken.
 
volgens mij werken die programmers met sysex, en drehbank kan die strings ook verzenden. maar ik zou het ook niet zeker weten.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
ik heb een jx3p met pg300 en dat werkt dus niet via een editor of midi maar met me mks50 weer wel

Ff voor de duidelijkheid: de PG200 (voor de jx3p/mks30) zendt géén midi uit!
't Is een eigen protocolletje wat 'ie gebruikt.

Zowel de PG200 als de PG300 zijn nogal gewild (en dat maakt ze dus zo duur).
Ik heb ze allebei en bij de PG200 heb ik zelfs het originele Roland kabeltje én de bewaartas ervan.

R.
(a happy camper, jazeker)
 
Origineel geplaatst door oozi
dus met een mks-50 moet 't wel lukken, maar met de andere niet? als ik het zo goed begrijp.

Klopt, met de MKS30 dus *niet*.
Met de andere types (MKS70 en 80) heb ik verder geen ervaring dus daar zal je even verder voor moeten zoeken.

Dit is misschien een goede start om te beginnen:
http://www.ftg.co.uk/studio/mks/

R.
 
Back
Top