Nieuwe Clavia Nord op Frankfurter Messe

Sjaak

premonitionfactory.com
Lid sinds
9 Maart 2004
Berichten
2.188
Locatie
Hellevoetsluis

Attachments

  • snag-100.jpg
    snag-100.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 49
Bericht door een moderator:
ik haal dit toch even van de voorpagina, omdat er nog niks bekend is
 
Ik hoop een Nord Lead 4/TI...


Dan wordt de NL3 eindelijk betaalbaar.....
 
Gezien de pootjes denk ik dat het om een pedal steel gitaar in VA-synth-vorm gaat, of anders een xylo-/vibra-/metallofoon/marimba/etc. :D
 
Als het nieuwe speeltje ook echt zo breed is als het doek wat erover ligt vrees ik dat het geen Modular G2 rack wordt.

Wat het wel wordt zullen we pas later weten vrees ik (of er moet iemand bij Clavia voortijdig een hint laten vallen, wat ik ten zeerste betwijfel).
 
Re: Nieuwe Clavia Nord op Frankfurter Messe

Origineel geplaatst door Sjaak
Clavia brengt een nieuw model uit...ik gok een Electro.

Een broertje van de Electro...
Geen Hammond deel, dus een stage piano. 88 toetsen en zo... Nieuwe geluiden...

Over twee weken meer :)

Wout
 
oeoe spannend! :D

ik hoop stiekum wel dat die poten alleen van t tafeltje zijn trouwens en dat er een NL4 op staat :D

BAM!

concurrentie voor de TI
 
Dan zou de NL4 nogal wat rapper achter de NL3 aankomen dan de NL3 achter de NL2 en de NL2 achter de NL1. Ik ga maar mee met Wout "our good man in Sweden" Blommers, denk ik ;)
 
Ik denk een strijkplank met het logo der op...

Nee,denk niet dat ze een nordlead gaan uitbrengen met zo'n pootjes of statief.
 
Waar deze afbeelding vandaan komt, want ik heb hem nog nooit gezien...?

Wout
 

Attachments

  • ng.jpg
    ng.jpg
    76,3 KB · Bekeken: 47
Damn,

Ik heb net twee weken geleden een Electro aangeschaft voor de Rhodes....

Grtz,
Jeroen
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Waar deze afbeelding vandaan komt, want ik heb hem nog nooit gezien...?

Bij een NORD GRAND verwacht ik een piano... toch? waarom dan geen 88 keys?
Lijkt me iets voor de Photoshop thread...
 
Volgens mijn info zou die 88 toetsen hebben, maar ze kunnen om de een of andere reden altijd iets anders kiezen. Ook was er sprake van dat er een ander Clavia instrument op zou passen en dat lijkt me hier niet het geval, maar concepten kunnen veranderen. De Electro kan in ieder geval meer dan deze NordGrand, dus er is geen miskoop :)

Volgens mij is dit wel een PhotoShop item, al was het maar eentje van Clavia zelf, want veel synths worden wat het uiterlijk betreft daarmee ontworpen. Een PhotoShop prototype :)

Wout
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Waar deze afbeelding vandaan komt, want ik heb hem nog nooit gezien...?

Wout

Ik weet heel goed waar je die van af hebt ;) - en de maker zelf geeft het ook nog toe.

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=886736&perpage=20&pagenumber=4

Origineel geplaatst door Wout Blommers
want veel synths worden wat het uiterlijk betreft daarmee ontworpen. Een PhotoShop prototype :)
Dat gebeurt gewoon met een CAD-programma waarna het wordt gerenderd. De frontpanelen van de synth worden ook met iets gemaakt dat vector-gebaseerd is zodat de tekst ten allen tijde scherp blijft. Een industrieel designer gaat eerst met schetsen aan de slag die eventueel met PS worden ingekleurd, maar dingen zoals knopjes en toetsen - die zijn toch zo standaard als het maar kan, dus is dat stukken makkelijker om even met 3dsmax of zo in elkaar te draaien.

http://www.clavia.se/pictures/nordlead2/NL2LFOsMODlarge.jpg
http://www.guitarampkeyboard.com/htm/pic/1448.gif

Die Korg Triton VST van mij is een uitzondering :)
 
:) misschien komt er ook wel een G2-rack met knoppen??? Qua prijs tussen de G2-keys en G2-niks in?
 
Back
Top