RS7000 vs TR909

Gnarly

Nieuwkomer
Lid sinds
18 april 2004
Berichten
20
Locatie
Kalmthout België (Easywood)
Wel, ... men RS7000 is al een tijdje te koop.

Iemand geeft me de mogelijkheid om deze te ruilen met een TR909, ... het lijkt me een goede deal, ....de tr909 krijgt bijna alleen maar possitieve commentaar, er zouden er maar 10 000 van gemaakt zijn en het toestel gaat mee van het begin van de electronische dansmuziek, ...

Dus, ... hoogst waarschijnlijk ga ik de ruil aangaan. Indien er iemand vindt dat dit een mindere deal is laat het me aub weten, ook graag wanneer je het een goede deal vindt, ..

Dan zou ik nog willen weten of er details zijn die ik moet weten om de staat van een tr909 te controleren, of zijn er reeksen of versies gemaakt die beter vermeden kunnen worden? Of enige andere informatie die me hierbij kan helpen.

Alvast bedankt, ..
 
Dit is appels met peren vergelijken. :stupid :stupid Wat is beter een UM880 midipatcher of een Nord Modular? Je kunt jezelf beter de vraag stellen: Heb ik de eigenschappen van een 7000 of een 909 nodig om mijn ding te doen. Daarnaast, als je je vraag niet in een bredere raamwerk plaatst kun je weining concrete antwoorden verwachten. Wat voor muziek maak je, wat blijft er als sequencer over als je 7000 wegvalt etc..........

En wat wil je met de 909? Als je een goede sample libery heb kan je de 7000 toch als 909 gebruiken? Of denk je dat de 909 makelijker in cash om te zetten is als een 7000?
 
Heel kort door de bocht: met alleen een RS kan je complete nummers maken, met een TR909 eigenlijk niet.

En inderdaad zoals Yawgmoth al zei: heb je nog iets anders om mee te sequencen?

Zoek even naar wat threads over de 909 hiero. Daar wordt wel in vermeld waar je op moet letten bij die bak.

Laat je niet gelijk gek maken door de term 'TR-909' ;) Topbakkie, maar ook met beperkingen. Droog en kaal schijnt ie zelfs nog wel eens tegen te vallen qua klank (ik citeer).

Succes met je keuze.
 
Origineel geplaatst door Zoidsity


Laat je niet gelijk gek maken door de term 'TR-909' ;) Topbakkie, maar ook met beperkingen. Droog en kaal schijnt ie zelfs nog wel eens tegen te vallen qua klank (ik citeer).


Vaak valt ie ook erg mee ;) zonder te overdrijven is de sound is toch wel krachtig te noemen, serienummer wat begint met een 4 is aan te raden, dit vanwege de mods.
 
hm, ik heb een laptop die ik plan te gebruiken om men twee hardware synths aan te sturen, ... voorheen gebruikte ik de rs7000.

Ik plan de tr909 te gebruiken om een deel van men drums aan te sturen. En eveneens deze eens te proberen, ik ben er eigenlijk nog nooit mee bezig geweest.

Als het niet echt naar men zin zou zijn dacht ik deze inderdaad te verkopen, en hoop dat hij dan toch iets vlotter verkoopt dan men rs7000.
 
tsja, uit de 909 krijg je de klassieke authentieke techno drums: kick, snare, toms, hats&cymbals, clap en dat tok-je waarvan 'k ff de naam kwijt ben. niet meer en niet minder. als ik 't goed heb is de RS een sampler/sequencer, dus per definitie eindeloos veelzijdiger. moet jij weten wat je wil.
 
tr909= enkel drumdoos
RS7000= meer drumdozen dan je kan tellen + synth in sampler
 
Hi,

Ik heb beide dozen...eigenlijk zijn deze niet met elkaar te vergelijken.
TR-909 zijn een aantal basisdrumklanken...maar dan wel echt goeie...en zeker als je techno maakt
Als je een andere sequencer gebruikt om synths te sequencen en enkel een drumdoos nodig hebt, kan het best zijn dat je er genoeg aan hebt. Ik vind persoonlijk wel dat de TR-909 pas echt tot zijn recht komt met wat extra compressie en effect(en) dus dat moet je volgens mij toch ook voorzien.
De RS-7000...toch weer iets helemaal anders; je kan er al je andere gear mee sequencen ; je kan zijn interne sounds resamplen (stel een iets meer 808 achtige kick op spoor 1, 909 achtige kick op spoor 2 , allebei ge eq'ed , met effecten enz en dat resamplen en je hebt je eigen 'unieke' kick ), en je kan er bvb een volledige TR-909 in samplevorm insteken.

Moeilijk te vergelijken en moeilijk te zeggen wat 'het beste' is voor jou; effe lenen en uitproberen ?
 
Origineel geplaatst door seiko

De RS-7000...toch weer iets helemaal anders; je kan er al je andere gear mee sequencen ; je kan zijn interne sounds resamplen (stel een iets meer 808 achtige kick op spoor 1, 909 achtige kick op spoor 2 , allebei ge eq'ed , met effecten enz en dat resamplen en je hebt je eigen 'unieke' kick ), en je kan er bvb een volledige TR-909 in samplevorm insteken.

Moeilijk te vergelijken en moeilijk te zeggen wat 'het beste' is voor jou; effe lenen en uitproberen ?


Hier ben ik toch wel mee eens al hoe ik geen ervaring heb met die 2 bakken maar wel kennis heb.
En toch zou ik gaan voor RS 7000 dat is meer mijn mening want daar kan veel meer mee dan een TR 909

Havelock

P.S en laat je niet gek maken want ik heb zelf ook geen TR 909 als het aan mij ligt hoef ik ook niet zo nodig er een te hebben tezijn een hele ruil of koop aan bod komt. ;)
 
Back
Top