Yamaha A3000 harddisk

XL7tje

Ingeburgerd
Lid sinds
8 december 2004
Berichten
50
Na wat rondgezocht te hebben op dit forum heb ik toch nog een aantal vragen omtrent dit onderwerp.

Ik ben van plan een harddisk te plaatsen in mijn A3000:

1. is het beter een internal of external harddisk te plaatsen, wat zijn de eventuele voor/nadelen?

2. Yamaha heeft 50 pins kabels meegeleverd. De nieuwe harddisks zijn kennelijk allemaal met 68 pins of nog hoger. Is het ok om een 50 naar 68 pins converterkabel te gebruiken en alsnog een 68 pins harddisk in de A3000 te plaatsen of gaat dit conflicten geven? Moet ik sowieso een 50 pins harddisk erin plaatsen?

3. heeft iemand van jullie een 68 pins harddisk in zijn A3000? Enige ervaring hiermee?

Bedankt jongens voor de info.

Xl7
 
ik zou voor een externe gaan...interne maakt onwijs herrie...ten minste met die externe, kan je hem uitzetten als je je samples geladen hebt

je kunt ook die floppy schijf dr'uit halen enne 'n atapi card reader dr'in zetten....
 
De 50 pins SCSI aansluiting bij de A3000 is een zogenoemde SCSI-2 aansluiting. De 68 pins is de (ultra) wide SCSI aanlsuiting. Er zijn dus kabels voorhanden die van 68 --> 50 gaan (of andersom, het is maar hoe je het bekijkt). Volgens ampfea.org:

.
The A3k is SCSI I (5 MB/s), and nearly all musical Equipment deals with SCSI I. And SCSI II = FAST SCSI and ULTRA are compatible to SCSI I. Even WIDE if you have an adapter from 68 pin to 50 pin.

Dus het zou moeten werken. Ik ga vandaag hetzelfde proberen, maar dan ga ik mijn A3000 aansluiten via SCSI op mijn PC (68 pins).

Voor meer info zie:
FAQ voor de A3000

Succes
 
Back
Top