[Korg] Korg MS2000

Disco Stu

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
186
hey allemaal,

Ik zit te twijfelen of ik dit beestje zou kopen. Ik ben al geruime tijd op zoek naar een niet al te groot synthje (maar dan geen 2 oktaafs). Ik had mijn oog op deze laten vallen, maar ik heb heel erg uit eenlopende recensies over dit beestje gelezen.

Ik heb hem in de winkel geprobeerd en ik vond het wel leuk om er mee te spelen. Ik heb verder weinig ervaring met keyboardjes (yamaha djx zit nog wel in het geheugen). Maar qua geluid klonk het wel ok. Ben een beetje in de drum&bass hoek bezig, maar een synth mis ik nog.

Grootste klachten over het ding waren dat de knoppen niet echt goed de midi info doorspeelden naar bijv. een sequencer, maar ik heb gelezen dat dit in de laatste patch was opgelost. Verder de 4 note polyphony en hij is maar 2 mulitimbraal. Al heb ik geen idee wat dit inhoud allemaal.

Ik kan dus maximaal 4 noten tegelijk spelen (leuk akkoordje). Maar hoe zit het als ik bijvoorbeeld 2 presets tegelijk wil gebruiken. Kan dit ook met de MS2000? Ik snap het nog niet helemaal met die polydinges en die multitimbralliteiten.

Dus ik hoop dat jullie misschien iets meer weten over dit bakkie en dat jullie het (voor mij bijna eeuwige) vraagstuk kunnen oplossen.

mvg

Disco Stu

:doei:
 
Het is een leuke synth hoor en vooral voor D'n'B vindt ik.:okdan:

Even over poly en timbralen:

4 voice poly betekend dat je hoe dan ook nooit meer dan 4 geluiden of tonen tegelijk kan horen.

2 parts multitimbral betekend dat je de ms2000 op kunt splitsen in 2 "instrumenten" met ieder 2 voice poly.

Je kunt dus 2 geluiden creeren (bijv een bas en een string) van ieder 2 vioce poly.

Presets combineren kan voor zover ik weet dus wel, maar dan niet meer dan 2 en je hebt dan voor iedere preset 2 voice poly :)
 
Re: Korg MS2000

Re: Korg MS2000

Origineel geplaatst door Disco Stu