[Korg] Korg MS2000

Disco Stu

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
186
hey allemaal,

Ik zit te twijfelen of ik dit beestje zou kopen. Ik ben al geruime tijd op zoek naar een niet al te groot synthje (maar dan geen 2 oktaafs). Ik had mijn oog op deze laten vallen, maar ik heb heel erg uit eenlopende recensies over dit beestje gelezen.

Ik heb hem in de winkel geprobeerd en ik vond het wel leuk om er mee te spelen. Ik heb verder weinig ervaring met keyboardjes (yamaha djx zit nog wel in het geheugen). Maar qua geluid klonk het wel ok. Ben een beetje in de drum&bass hoek bezig, maar een synth mis ik nog.

Grootste klachten over het ding waren dat de knoppen niet echt goed de midi info doorspeelden naar bijv. een sequencer, maar ik heb gelezen dat dit in de laatste patch was opgelost. Verder de 4 note polyphony en hij is maar 2 mulitimbraal. Al heb ik geen idee wat dit inhoud allemaal.

Ik kan dus maximaal 4 noten tegelijk spelen (leuk akkoordje). Maar hoe zit het als ik bijvoorbeeld 2 presets tegelijk wil gebruiken. Kan dit ook met de MS2000? Ik snap het nog niet helemaal met die polydinges en die multitimbralliteiten.

Dus ik hoop dat jullie misschien iets meer weten over dit bakkie en dat jullie het (voor mij bijna eeuwige) vraagstuk kunnen oplossen.

mvg

Disco Stu

:doei:
 
Het is een leuke synth hoor en vooral voor D'n'B vindt ik.:okdan:

Even over poly en timbralen:

4 voice poly betekend dat je hoe dan ook nooit meer dan 4 geluiden of tonen tegelijk kan horen.

2 parts multitimbral betekend dat je de ms2000 op kunt splitsen in 2 "instrumenten" met ieder 2 voice poly.

Je kunt dus 2 geluiden creeren (bijv een bas en een string) van ieder 2 vioce poly.

Presets combineren kan voor zover ik weet dus wel, maar dan niet meer dan 2 en je hebt dan voor iedere preset 2 voice poly :)
 
Re: Korg MS2000

Re: Korg MS2000

Origineel geplaatst door Disco Stu
Ik kan dus maximaal 4 noten tegelijk spelen (leuk akkoordje). Maar hoe zit het als ik bijvoorbeeld 2 presets tegelijk wil gebruiken. Kan dit ook met de MS2000? Ik snap het nog niet helemaal met die polydinges en die multitimbralliteiten.

als je voor de presets gaat, kun je beter geen ms2000 nemen maar een rolandbakkie ;), zoiets is wel 16 parts multitimbraal en je hebt minstens 64 voices;)
 
Origineel geplaatst door STicKX


2 parts multitimbral betekend dat je de ms2000 op kunt splitsen in 2 "instrumenten" met ieder 2 voice poly.

volgens mij wordt de polyphony niet verdeeld over de timbraliteit..
 
hee,

nee ga niet voor de presets. Ik wil gewoon leuk geluidjes maken. Als er een leuke preset bij zit ok, maar als het aan mij ligt gooi ik die er gelijk vanaf.

Maar laten we er even van uitgaan dat ik alleen de presets gebruik. Kan ik dan met een sequencer maximaal 2 presets tegelijk aan sturen? Dus bijvoorbeeld een bas en een viool. (niet dat dat ding dat kan, maar bijvoorbeeld he)

oioi

steven

:doei:
 
you've got it......4 stemmig wil ook zeggen dat als je een akkoord van 4 noten aanslaat (met een klank met een lange release), en je slaat een volgende akkoord van 4 noten aan, je vorige 4 noten afgebroken zullen worden....ms2000 is een heel fijne synth, maar eerder als aanvulling op een bestaande set dan als enige synth in een sequenser omgeving

 
Jah das waar, wil je voor een 'volledige' synth gaan, kan je beter iets duurders kopen.

Maar de ms2000 is echt een toffe synth!
 
De MS2000 is zeker een hele leuke bak. Maar je kunt hem beter zien als een mono-synth, zeg maar 'flauwe'opvolger van de MS20, met stiekem nog wat extra stemmen (BONUS!!!), dan als een poly met slechts @$@^%@^4 stemmen dus....

Dus voor 'echte' poly VA's: AN1x, JP8000, Nordleads, Virus etc
 
Bij de duo timbraliteit kun je de polyfonie verdelen. 2 in de eerste stem en 2 in de tweede stem, 1 in de eerste stem, 3 in de tweede stem of andersom.

Ik ben er erg tevreden over en heb geen klachten over de sync van de mod sequencer/arpeggiator. Kennelijk als je hem nu aanschaft, krijg je het laatste OS.

Presets zijn maar zo zo, maar als je daar zelf in gaat rommelen of je maakt je eigen geluiden met patch H16, kun je er hele leuke dingen mee doen.
 
was zelf niet zo tespreken over de filters......rare resonantie enzo..... interface is wel geweldig
 
Een Top bakkie met zo'n zijn beperkingen...... maar goed dat scheelt natuurlijk ook weer in de prijs.....

Ik doe hem in ieder geval voor gene goud weg....

CP
 
hee,

weet iemand wanneer die microkorg uitkomt?. Ik kan namelijk nu een 2ehands ms2000 kopen voor 700 euro. En die vocoder lijkt mij heel leuk om beats doorheen te gooien.

Maar kan iemand dan het verschil tussen een 8 bands en een 16 bands vocoder uitlegen.

:doei:
 
Laatst gewijzigd:
vocoder

A vocoder is an audio processor that captures the characteristic elements of an an audio signal and then uses this characteristic signal to affect other audio signals. The technology behind the vocoder effect was initially used in attempts to synthesize speech. The effect called vocoding can be recognized on records as a "talking synthesizer", made popular by artists such as Stevie Wonder. The basic component extracted during the vocoder analysis is called the formant. The formant describes the fundamental frequency of a sound and its associated noise components.

The vocoder works like this: The input signal (your voice saying "Hello, my name is Fred") is fed into the vocoder's input. This audio signal is sent through a series of parallel signal filters that create a signature of the input signal, based on the frequency content and level of the frequency components. The signal to be processed (a synthesized string sound, for example) is fed into another input on the vocoder. The filter signature created above during the analysis of your voice is used to filter the synthesized sound. The audio output of the vocoder contains the synthesized sound modulated by the filter created by your voice. You hear a synthesized sound that pulses to the tempo of your voice input with the tonal characteristics of your voice added to it.

Minder filters, dus een wat minder 'gelikt' resultaat. Maar wel lekker. :)
 
jojo,

maar niemand weet dus wanneer hij uitkomt (microkorg).

Nouja...ik wilde de korg kopen gewoon omdat ik nog ten eerste geen ander keyboard heb en ten tweede het draaien met de knoppen tot je een leuk geluidje hebt gevonden spreekt mij heel erg aan.

Ik zag dat een paar mensen zeiden dat het voor het geld een redelijke synth was, maar voor 1100 euro had ik wel eigenlijk iets completers verwacht. (als ik van jullie uit mag gaan) Of zie ik dit verkeerd.

Ik kan dus nog beter even doorsparen volgens jullie. Maar wat zijn dan andere (ongeveer hetzelfde) goede synth. Mijn apparatuur wordt vooral gebruikt voor DnB en leuke beatjes, maar een leuk baslijntje ofzo wordt erg gemist. Verder wil ik ook niet dat het een 5 oktaafs keyboard is..3 of 4 is (maar niet 2) is meer dan genoeg. Heb daar namelijk geen ruimte voor.

Nou ik hoop dat jullie mij nog even verder op weg kunnen helpen.

:doei:
 
microkorg wordt ca. oktober 2002 voor onder de 500 euro uitgeleverd..... als je veel knopjes wilt draaien is de korg MS2000 misschien een beter alternatief omdat erop de microkorg maar een paar knoppies zitten.... de novation K-station vinnik ook een vette bak, maar als je omhoog wilt is de Virus Indigo zeker een optie..ook lekker klein, en een van de beste synths op dit moment
 
Back
Top