Logic vraag

Earcatcherz

Ingeburgerd
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
32
Ik werk sinds kort met Logic 5.0 met daarin wat softsynths en de EXS24, na altijd met hardware te hebben gewerkt. Maar als ik nu een vocal of loop in de EXS24 laad en in een song verwerk, de song opsla en vervolgens Logic en mijn pc afsluit om bv de volgende dag verder te gaan, heb ik een probleem. De vocal of loop heeft ineens niet meer de goede toonhoogte. Hoe kan dat? Ook gebeurt het wel eens dat als ik het EXS24 venster verander van een control naar een editor venster of andersom de toonhoogte ook spontaan veranderd, soms wel een halve toon.

Hoe kan ik de cutoff van een bepaald stuk in Logic invoeren. In cubase ging je gewoon met het potloodje onderin de key-editor wat knoeien, maar hoe zit dit bij Logic?
 
Het tuning-probleem van de EXS4 is een oud zeer... dat verschil van een halve toon was vooral merkbaar bij importeren/converteren van Akai CD-Roms. Er waren ook geruchten dat Emagic de tuning bug bewust had ingebouwd om hackers een hak te zetten...

Maar welke versie van Logic 5 heb je? Het probleem is intussen verholpen na enkele kleine updates, met 5.1.3 is er geen enkel tuning probleem meer.

Filter curves grafisch tekenen met het potloodje kan je o.a. in Matrix Edit (=Key editor bij Cubase, ook wel piano roll view genoemd). Standaard zie je de ruimte niet meteen waar je grafisch kan gaan tekenen; je moet eerst de HyperDraw activeren (onder het submenu View; op de Mac toch...). Bij HyperDraw vind je dan een lijstje met controllers en parameters. Het tekenen zelf is quasi identiek aan Cubase.

Er bestaat ook een Hyper Edit waar je meerdere controllers tegelijk kan bekijken en editeren. Kijk maar onder het menu Windows. En je kan bovendien ook rechstreeks in het arrange-window gaan tekenen, als je wil.
 
uhh idd dat is een anti hack truck die pas na een tijdje ging werken zodat hackers als ze het zouden testen het niet zouden opmerken.

als het wel een officiele versie is zou ik toch eens de importeur/logic dealer bellen en een nieuw pakket vragen
 
Als dat het niet is kan het ook met je sample rates te maken hebben (of doe ik nu of je dom bent?) samples op een hogere rate spelen op een lagere... hoger ... toch?
 
m'n compu synced op m'n panasonic dat-recorder die opstart op 48kHz...ik moet die dat-recorder dus met de hand op 44.1 kHz zetten anders loopt m'n audio in logic niet op de goede toonhoogte/snelheid...

dat zal vast niet jouw probleem zijn...maar ik dacht ik roep het toch ff
 
Back
Top