MPC loopt vast bij opstarten!!!

Ustka_Slupsk

Stamgast
Lid sinds
26 januari 2005
Berichten
172
Locatie
-
hi -
na een pauze van een paar dagen, probeer ik net mijn MPC weer op te starten om muziek te maken.
Maar hij blijft eeuwig op de eerste scherm met de bekende "wait....." te staan...Zonder verder iets te doen -

herstarten helpt niets.

Ik weet dat na de "wait...." scherm altijd "detecting memory" scherm komt - zou het geheugen kapot zijn?

Heeft iemand hier dit probleem eerder gehad en weet iemand wat ik hier aan kan doen?

De machine is verder niet blootgesteld geweest aan hitte of iets anders....

alvast erg bedankt,

gr

Ustka_Slupsk
 
Bij mijn MPC 60 heb ik dat ook eens een keer gehad. Bij mij was de diskdrive niet meer in orde. Wat je zou kunnen checken of de stekkertjes van binnen nog wel goed vast zitten. Ook het geheugen checken of het goed vast zit. Kan natuurlijk door stoten dat er iets los is gaan zitten. Voordat je aan het geheugen komt eerst je handen langs de radiator of koelkast of magnetron halen (mits geaard aangesloten natuurlijk), zodat je niet statisch geladen bent, waardoor gehugen stuk kan gaan. Is dit het uiteindelijk niet, dan zou je kunnen vragen aan iemand die ook zo'n type heeft om zijn geheugen even te gebruiken om te checken of dit het inderdaad is. geheugen heeft niet het eeuwige leven. Zelfde als bij de mens. :D

Succes

groet van Erik Vermeer
 
ff alle schroeven van de onderkant vewijderen (alleen die op de metalen plaaat) en dan geheugen er uithalen. Zorg wel dat je geaard bent (of laat de stekker in een geaard stopcontact zitten, je hoeft toch niks aan te raken waar spanning opstaa). Na verwijdering geheugen kijk of MPC weer start. Zoja, probeer daarna nog een keer geheugen terug te stoppen, goed aandrukken en werkt het niet, nieuw geheugen anschaffen. (kost weinig tot niks 2de hands).
 
Ik had dat laatst ook, moest mn ram reseaten.
zal daar wel aan liggen, kan ook zijn dat die modules gewoon dood zijn
 
Origineel geplaatst door Grouphome
Ik had dat laatst ook, moest mn ram reseaten.
zal daar wel aan liggen, kan ook zijn dat die modules gewoon dood zijn

ik snap het niet, ram reseaten? Wat is dat en over welke modules heb je het over?
 
ram modules, en reseaten is er opnieuw inzetten
 
Je ziet links dat moederboard zitten
daar zitten als het goed is 2 kleine boards omhoog
die kun je eruit halen
tzit eigenlijk links onderin
 
Hey, het geheugen zitten in de 2 witte bankjes op die foto. Op de foto zit er momenteel dus geen geheugen in. Ik heb er een rode circel opheen gedaan. Ik heb ook ff een foto toegevoegd van me eigen mpc 2000 Classic, kun je zien hoe het eruit ziet als het geheugen er in zit. Succes :)


geheugen.jpg
 
ok - ik heb de chipes eruit gehaad en er weer in gestopt -doet het weer -

dank voor de tips!

als ie dat me nu maar niet flikt 5 minuten voordat ik live ga beginnen :)

gr

ustka_slupsk
 
Origineel geplaatst door Nowald
Hey, het geheugen zitten in de 2 witte bankjes op die foto. Op de foto zit er momenteel dus geen geheugen in. Ik heb er een rode circel opheen gedaan. Ik heb ook ff een foto toegevoegd van me eigen mpc 2000 Classic, kun je zien hoe het eruit ziet als het geheugen er in zit. Succes :)


geheugen.jpg

thanx - ik zag ze al maar toch thanx!
 
Back
Top