Educatieve versies

4-Tek

Overjarig lid
Staff member
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
1.935
Locatie
Pijnackert
Ik zag op de site van Thomann Cubase SX en Wavelab in een Educatieve versie staan voor 399 en 275 euro. Dat scheelt bijna de helft. Vorige maand zag ik een advertentie van Sonar waarvan je ook voor iets meer dan de helft van de normale prijs een studentenversie kon ophalen bij Turnkey in engeland. Wel op vertoon van een studentenpas. En ik weet dat bijvoorbeeld microsoft software goedkoper verkoopt aan studenten.

Weet iemand hier het fijne van? Kan ik hier in Nederland muzieksoftware ergens goedkoper kopen als student? Wat zijn precies de voorwaarden? Mag dat dan bijv commercieel gebruikt worden? Of mag je het zowieso niet meer gebruiken als je geen student meer bent?
 
Het kan alleen als je student bent voor een muzikale opleiding. Als zij je een bewijs kunnen geven krijg je het pakket voor die prijs. En in Theorie betekend het ook dat je alleen een licentie hebt voor het leerproces. Je mag het dus niet commercieel inzetten voor zover ik weet. Wel kun je dan na je studie weer een deel betalen zodat je het alsnog commercieel kan gebruiken.
 
Hmmm. Technische Informatica is best wel een muzikale opleiding hoor *D
 
Back
Top