nieuwe SputnikK track: "Blackjack"

Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Hee luitjes, zomervakantie = lekker veel tijd om muziek te maken, dus bij deze weer een nieuw studio-brouwsel getiteld "Blackjack"
Het is stijl misschien het best tevergelijken met mijn op-een-na-vorige track "Natural Interference" alleen nu met wat meer nadruk op percussie en opbouw.
Gebruikte spullen: zie mijn gearlist :) .
De rest van mij verhaal en de file vindt je op:

http://www.planetz.com/forums/viewtopic.php?topic=6438&forum=17&0
 
Laatst gewijzigd:
bump :)
 
ok ik vind hem erg lekker!! lekkere geluidjes en zo. ook een mooie mix.

goed!! gaat zo door
 
Tsja, valt me op dat niet veel mensen meer songs luisteren en/of commentaar leveren.

Maar altijd interessant! :)

Tsja, nummers maken kan je wel. En de voorzichtige opbouw is ook goed. De break is echt lekker sferisch. Altijd gedetailleerd en soms zijn die kleine dingetjes voorspelbaar is misschien meer dat element spelen interessant om iets heel anders te gebruiken. Rare samples of andere onverwachte dingen.

De mix is goed alleen denk ik dat de mix aan de steriele kant is.
En aan de softsynths licht het niet denk ik zo. Meer aan de manier van mixen. En qua mix mag het ook wel een tikkie losser. Alles lijkt wat veel op elkaar gedruk terwijl het stereobeeld toch heel breed is. En zou zeggen, probeers eens wat met de dynamiek en de mix te spelen. Gooi eens wat drums los door compressie en kijk wat er uit komt.
Er mag wel wat meer warmte in en qua hoog is het net even te scherp volgens mij.

Maar een lekker nummer en ideaal voor in de oto. :)
 
Lekker nummer. Blijft goed boeien. Smaakvolle geluiden en een leuke groove. Echt heel tof.
Ik kan me wel in het commentaar van Fuse vinden. Een onverwachte twist in het nummer zou het nog beter kunnen maken. :okdan:
 
Tsja ik heb natuurlijk niet echt mastering spullen staan hier, behalve een behoorlijke compressor van Creamware, en mijn "monitors" zijn oude Yamaha hifi speakers, dus dat soort mix-details worden soms lastig te horen en aan te passen.
De enige mastering die ik dus heb gedaan is compressie op de eindmix (2:1, ongeveer 3-4dB reductie) en verder op een aantal sounds nog aparte compressie (percussie, bassline)
Waar zou dat in-elkaar gedrukte dan van komen denk je? En welke frequenties zou ik kunnen boosten om nog net een beetje meer warmte erin te krijgen?

Verder iedereen bedankt voor de reacties!
 
hmm, niet slecht, rustige & mooie opbouw, mooie geluiden, dan komt die lekkere break. Die vond ik echt super! Sfeervol, genoeg variatie en ook daar weer mooie geluiden, echt geslaagd... maar na de break had ik toch net iets anders verwacht... het wordt gewoon te druk daarna...

kortom, een goede track die je hier en daar nog kan verbeteren.

P.S.: Ik las op dat forum waar de song stond commentaar van anderen om er een soort trance-anthem lead bij te steken.... hehe zeker niet doen vind ik :)
 
klinkt cool, zou alleen de overgang naar de break iets vloeiender laten gaan. De bass uitfaden is ok, maar ik zou ook nog iets bijzonders met de beat doen. Misschien filteren ofzo. En je zou dat geluidje wat in de break doorloopt, op het moment dat de break echt begint, kunnen transposen (probeer +5 of +7). Je hebt wel goeie variatie met gebruik van verschillende geluidjes her en der, maar iets meer variatie in het akkoorden schema en dan word het helemaal een lekker nummertje.

maar na de break had ik toch net iets anders verwacht... het wordt gewoon te druk daarna...

Ik denk dat dat persoonlijke mening is, want het kan mij niet druk genoeg zijn....
 
fantastische track!
bepaalde elementen hadden misschien wat meer reverb kunnen gebruiken... dan zou 't denk ik nog wat dieper, tranceriger klinken
maar kweenie zeker, het kan dan ook te rommelig worden want de track is al vrij druk
verder vind ik 'm erg goed
 
Ok ik heb nog een beetje gesleuteld aan de mix maar ik weet niet of het er nou echt beter van geworden is. :) Ik ben een beetje uitgegaan van Fuse z'n opmerkingen. Ik heb de master compressie wat verlaagd zodat het (als het goed is) wat minder in elkaar gedrukt klinkt. Verder heb ik een beetje minder hoog erin gemixt en als laatste nog een heel klein beetje stereo enhancer (symphonic) effect in Cubase die het wat warmer en nog iets meer stereo laat klinken. Als laatste nog een beetje geboost in de bas frequenties in soundforge.
Verder een paar kleine aanpassingen in fade-outs bij de break maar niks bijzonders.
En ik zag dat er een groot stuk stilte op het eind zat dus dat heb ik ook maar even afgeknipt, dat scheelt ook weer met dowloaden :)

De file is dus nu bijgewerkt.
 
Laatst gewijzigd:
He goed man!

Maar eh, luister beide mixen eens op alle apparaten thuis op zoveel mogelijk speakers en vergelijk eens wat de verschillen zijn. Hoe slechter de speakers hoe beter. Of de superdure stereo van iemand die je kent (of als je er zelf een hebt :) ).

Ook al is het nu een stukje zachter krijg je automatisch het gevoel dat het iets minder klinkt, maar dat zit dus in je oren.
Als je nivo's van beide tracks ongeveer gelijk zet hoor je de verschillen wellicht duidelijker.

Als je alles zo strak trekt krijg je als luistereraar veel sneller last van vermoeide oren omdat ze die sterkte gewend zijn en ga je minder goed horen. En dan is te weinig soms handiger dan teveel. En misschien dat die stereo enhancing niet perse hoefde. Maar da's ook een kwestie van smaak. :)

Trouwens deze mix is ook beter te masteren dan die vorige. :)
 
Te gek nummer !

De opbouw is goed doordacht en klopt aan alle kanten.Dit is absoluut één van de beste nummers die ik hier op het forum gehoord heb!

Eigenlijk niets op aan te merken! Dat doe ik dan ook maar eens een keertje niet:eureka:
 
:D
 
Back
Top