Midi clock swing

brmzz

Coder/ Decoder
Lid sinds
26 augustus 2003
Berichten
475
Locatie
Berlin
Ik vroeg me af of er een programmatje/ hardware bestaat die je midiclock laat swingen of een groovetemplate laat uitvoeren.

Als je namelijk in je main sequencer deze functies gebruikt dan rekent de sequencer een alternative timing uit vanuit je midiclock. Als je nou je midiclock in eerste instantie dit laat doen dan lopen al je hardware synth's meteen goed mee in de swing of groove. Nu moet je dit waar mogelijk is handmatig instellen. Vaak is het dan zo dat je een apparaat geen groove functie heeft en het soms heel lastig is om de swingtiming van ieder apparaat goed handmatig in te stellen.

Als oplossing maak ik alles in mijn main softwaresequencer. Alle drumpartijen inspelen of uittekenen. ook de loopjes erbijspelen. maar bij niet alles gaat dat zo makkelijk. Ik maak vaak ideen in een step sequencer (modulair/707/303) en na 'vertaling' naar main sequencer klopt het nooit met het orgineel.

Ik vroeg me af of iemand hier daar over heeft nagedacht?
 
Wat een vreemd idee :confused:

Als je die stepseqencers gebruikt, waarom sync je die dan niet gewoon aan je main-seq??

Bovendien is midiclock alleen een sync-functie van midi. Heeft niets met timing of groove-templates te maken. Wat jij bedoelt heeft te maken met de quantizing en kan nooit via midiclock (= midi sync dus) worden over gebracht.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top