Warme Bass

Barteld

Ingeburgerd
Lid sinds
24 december 2004
Berichten
34
Hallo,

Enige tijd ben ik al aan het kutten met Reason 2.5 en Ableton 4. Ik heb al meerdere dingen aardig onder de knie.
Ik heb alleen erg veel moeite met het krijgen van een warme bassloop, zoals Hardsoul of Olav Basoski en veel wat op Work uitkomt. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Hoe krijg ik dit goed voor mekaar met Reason? Ik krijg voornamelijk het geluid hoe aliens met elkaar converseren, crap dus.
Het klinkt niet lekker, maar erg nep en 'plastic'.
Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel en me kan helpen, alvast bedankt!

Grt,

Barteld
 
Misschien toch een extern analoog filter gebruiken zoals:

Akai MFC42
Elektrix Filter Factory
MoogerFooger filter

Niet goedkoop, maar ook niet na te maken met reason:{

Succes!
 
Ik snap niet hoe jij een -al-niet-warme- bas vet of warm krijgt met een alleen een filter...

Een warm geluid begint imo bij de basis-toon waarmee je werkt. De oscillator dus.

Ik zou lekker sparen voor een hardware synth die dat kan produceren...een moog bijvoorbeeld. < daar wordt je heel blij van geloof me

Het is maar hoeveel je over hebt voor een bepaald geluid hè :D en anders gewoon blijven proberen met verschillende software synths of je daar de bas uit kan halen die je zoekt. En die zijn er ook zat

Misschien is de korg legacy wat voor jou :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
idd de goede basistoon is belangrijk..altijd weer die opmerkingen over analoge filters en compressors enzo..dat zijn geen magic tools ofzo...... en vaak zit het em ook in de manier van inspelen... of wordt er "gewoon" een electrische bas ipv synth gebruikt?
 
Wat voor speakers en geluidskaart gebruik je. Als dit erge cheapo's zijn, dan zou het ook daar aan kunnen liggen. Je zou evt de demo van de arturia minimoog kunnen uitproberen en kijken hoe het dan klinkt. Die klinkt niet plastic-achtig (i.m.h.o.).

Maar er zijn voor reason toch vast wel ergens bassen presets te downloaden. Kijk eens hoe die in elkaar steken.
Wat trouwens ook wel een leuke programmatje is voor bassen is A-synth.
 
muon tau pro is ook wel aardig. imposcar maar hardware is het vetst
 
zonder in een hard vs soft discussie te willen komen, met ASynth kan ik prima synthbassen maken die zonder probleem kunnen concurreren met de synthbassen uit mijn analoge en digitale hardware
 
Ben je zeker dat het geen electrische basgitaar is? Komt veel voor hoor in dat soort stijlen. Eventueel met een lowpass erover met weinig of geen resonance.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Ben je zeker dat het geen electrische basgitaar is? Komt veel voor hoor in dat soort stijlen. Eventueel met een lowpass erover met weinig of geen resonance.

klopt, in de meeste disco tracks, en dus ook de funky house dingen die zwaar op disco invloeden en samples leunen, hoor je een electrische (fender) bass die door een goede muzikant bespeeld wordt, door een goede bass-amp of DI
 
Sja, je kunt wel andere apparatuur en/of software aanraden, maar ook op een Moog kun je natuurlijk een kutbas maken. Volgens mij moet er ergens in reason toch wel een aardig bas-apparaat zitten, kan me niet voorstellen dat ze die zijn vergeten. En Ableton werkt met zelf in te voeren audio toch? Nou kun je de plank dus ook maar amper mee mis slaan. Volgens mij heb je gewoon nog niet alles geprobeerd met wat je hebt...
 
probeer idd in reason es een goede sampleset van een fender-bas in te laden (zit vast wel ergens in de factory soundbank?) en die door scream4 te knallen
 
Origineel geplaatst door olafmol
zonder in een hard vs soft discussie te willen komen, met ASynth kan ik prima synthbassen maken die zonder probleem kunnen concurreren met de synthbassen uit mijn analoge en digitale hardware

dan moet je er ook niet mee komen natuurlijk. Kan je misschien wat posten? ik ben benieuwd....
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
dan moet je er ook niet mee komen natuurlijk. Kan je misschien wat posten? ik ben benieuwd....

ik zou zeggen: probeer lekker zelf, Asynth is gratis ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik zou zeggen: probeer lekker zelf, Asynth is gratis ;)

die plugin is zeker niet door de minste geschreven, die jongen weet waar hij mee bezig is :D
 
Heb je al gedacht aan samples?

Of misschien heb je een kennis of makker die bas speelt? Denk dat je zo veel vlugger resultaten boekt.
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik zou zeggen: probeer lekker zelf, Asynth is gratis ;)

wedstrijdje tegen mijn korg?
 
Back
Top