Yamaha EX-7

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
Te koop, en wel hier
Of het interessant is weet ik niet, maar je weet nooit. Er kan altijd iemand naar op zoek zijn.
 
Tja, als je nog nooit met Yamaha's hebt gewerkt dan raad ik geïnteresseerden aan eerst te testen. Ik heb een destijds van Mario de EX-5 overgenomen en aan m'n broertje gegeven. Hoewel het een prachtig klinkend apparaat is, is de user interface verre van gebruiksvriendelijk. Zonder handleiding kon ik niet eens uit de voeten met de sequencer.
 
Tsja de EX series zijn nou eenmaal ingewikkelde synths an sich en dat hij minder makkelijk te gebruiken zou zijn ben ik het niet mee eens. En als ik het vergelijk met soortgelijke synths van de concurrenten dan zit er niet zoveel gek veel verschil in hoor.
Als je door hebt hoe het werkt dan is er heel goed mee te werken. En daar gaat dan wat tijd in zitten, maar dat moet je er dan ook voor over hebben. Hij kan gewoon erg veel.
 
Origineel geplaatst door fuse
Als je door hebt hoe het werkt dan is er heel goed mee te werken. En daar gaat dan wat tijd in zitten, maar dat moet je er dan ook voor over hebben. Hij kan gewoon erg veel.

Dat vind ik nou ook. Vaak wordt gear van de hand gedaan omdat men niet de moeite neemt om het toestel te willen doorgronden.

En dat maakt het toch veel leuker? Zelfs na maanden gebruik nog nieuwe dingen ontdekken...zo gaat je investering nooit 'vervelen' en des te meer ga je je bakkie waarderen.

Geduld is een schone deugd, niet
 
Klopt, voor synthesizers moet je de tijd nemen. De EX5 is in mijn geval ook niet verkocht. Maar goed hij is nooit "echt" van mij geweest. Ik heb hem in een aardige bui aan m'n broertje gegeven. Zelf had ik toen net de Triton gekocht. Overigens ook vrij uitgebreid alleen toch een wat gebruiksvriendelijker interface. En denk niet dat ik in een paar maanden een synth leer kennen, meestal duurt dat langer. De Waldorf Pulse was overigens wel makkelijk zeg...

En nu hopelijk binnenkort de Kurzweil K2600R binnenhengelen. We zullen zien of het lukt. Ook al ken ik de Korg nog voor geen 20%, die Kurzweil was ook een van m'n droomsynths. Dus niet ik de kans heb er een te krijgen, mmm.
 
die kurzweil is geen synth maar een soort geluidsbibliotheek;)
 
Maar wel een geweldig klinkende geluidenbiblio :)

En laat me toch... Voor sommigen is een Ferrari een droom. De mijne is gelukkig nog wat betaalbaarder. :dj:
 
Tsja de EX7 is geen EX5 en is dus wat makkelijker te leren omdat er minder op zit. Maar klinkt altijd nog behoorlijk goed en kan zeker met de Tritons en Kurzweils mee, IMO overtreft het zelfs. (vergeet ff niet dat het basic ontwerp van de kurzes ook al weer een jaartje of 10 oud is, VAST synthese dus) Dus niet op het uiterlijk letten of de toeters en bellen. Gewoon de sound.

Maar ja, als die hoge drempel voor de meesten een belemmering is, is toch wel jammer. Ik ken dat ding bijna blind programmeren maar FM synthese is toch wel een tikkie ingewikkelderderder door. :)

Laatst nog over gefilosofeerd met iemand over dat de meer uitgebreidere synths een veel grotere meerwaarde hebben omdat er gewoon meer in zit om uit te halen. Zelfde verhaal geld voor Bob Moog die een synth ontwierp met de gedachte dat er zoveel mogelijk op moet en dan de gebruiker maar moet zien wattie er mee doet. Niet mauwe, maar gewoon een vette bak bouwe! ;)
 
Tja, mooi is de Kurzweil absoluut niet in rackvorm. Eén draaiknop en verder een berg kleine knopjes. Kwa bediening dus ook niet je van het. Kwa geluid zal het wel niet ieders pakkie aan zijn, want veel kom ik er niet tegen in Nederland. Maar goed, smaak is persoonlijk en ik krijg op de een of andere manier een kick van dat monster. Nieuwe techniek zegt niets over de kwaliteit van een synth. M'n Triton is ook gebaseerd op oude techniek. De Roland XV heeft ook geen vernieuwende soundtechniek.

Als het goed is gaat de koop door en ben ik morgen de gelukkige bezitter van de K2600R met sample optie. De tijd kan nu niet snel genoeg gaan...

Maar even over de EX-7, ik dacht dat hij hetzelfde was als de EX-5 afgezien van de sampler (mono?) en minder toetsen.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
... en ik krijg op de een of andere manier een kick van dat monster. ...

Bingo! 8D


Maar even over de EX-7, ik dacht dat hij hetzelfde was als de EX-5 afgezien van de sampler (mono?) en minder toetsen.

Eén DSP minder dacht ik. Dus geen VL en polyfonie van 64 ipv 128. VL synthese is dan wel leuk, maar qua geluiden is het zonder breathcontroller (breastcontroller?) niet veel aan. :)
 
Kost nu al 100 Euro minder....gaat de goede kant op...
Klik!
 
Nog 7 weken wachten en gratis?

Maar als masterkeyboard voor beginners iestie lekker hoor. ;)
 
;) Wacht dan 10 weken :gaap:
 
Back
Top