Paar vraagjes over de Korg Triton Studio

ikke

Ouwe rot
Lid sinds
5 augustus 2003
Berichten
1.781
Locatie
Antwerpen
Ik heb een paar vraagjes over de Triton Studio 61.

Kan je met de sequencer; nootjes en volume en lengte en pitch enzo ingeven met het touch screen (met je wijsvinger) op een in te geven grid? Welke resoluties heeft de sequencer? 1/32? 1/64? triplets? Kan je shufflen na het inspelen en ingeven van de notes? Heeft die een swing functie zoals mpc´s?

Kan je bv zoals op een MPC makkelijk drums samplen, editten, drumprograms aanmaken en beginneen te programmeren...?

Ik heb een videootje gezien en de piano vind ik zeer mooi. Hoe is het syntheziser gedeelte? En hoe zijn de pads en de bassen? Heeft ie een sinus? Is hij goed voor lounge music en IDM?

Als je een drumloop probeert te choppen. Kan je dan de slices wijzigen van plaats met je vinger?

Loopt hij goed sync met Cubase? MTC? MIDI Beat Clock? Ontvangen? Zenden? Beiden :) ? (Zegt u het maar 8o) )

Kan hij op gebied van sequencing en sampling een MPC4000 of een MV8000 vervangen?

Weet er iemand waar je deze machine kan testen in een winkel? In Vlaanderen. Bij Keymusic heb ik die niet zien staan..


Is hij 2000 euro waard? 8o)
 
Laatst gewijzigd:
Re: Paar vraagjes over de Korg Triton Studio

Origineel geplaatst door ikke
Weet er iemand waar je deze machine kan testen in een winkel? In Vlaanderen. Bij Keymusic heb ik die niet zien staan..

Heb je al eens geprobeerd bij die muziekwinkel aan de konijnnepijp? Misschien hebben ze hem daar wel staan?
 
Dit spreekt me wel aan:

"Each track can be individually looped, so it's easy to get a Song going with a 2-bar drum loop, 8-bar bassline, multiple 1-bar arpeggiated riffs, or a 16-bar harmony track. Individual track looping also makes it easier than ever to place Patterns into Sequence tracks."

"Effect settings can be made independently for each program, combination, and song."

"There is even a fixed-note mode to easily create drum rhythms in the arpeggiator!"
 
Re: Re: Paar vraagjes over de Korg Triton Studio

Re: Re: Paar vraagjes over de Korg Triton Studio

Origineel geplaatst door Hover
Heb je al eens geprobeerd bij die muziekwinkel aan de konijnnepijp? Misschien hebben ze hem daar wel staan?

Is dat een flauwe joke.. Of bedoel je een winkel aan de Waaslandtunnel in Antwerpen? :confused:
 
Back
Top