Een paar vraagjes over de MV8000

Ik vind het een heel goede sequencer. 128 midi tracks, 8 audio tracks, heel goed om lineair mee te werken maar ook pattern style. Input quantizing in te stellen per track en dan kan je nog eens extra quantizing doen na de input. Scherm en muis zijn handig maar ook zonder goed te gebruiken. Super stabiel ook. Nadelen zijn formaat, pads die toch minder zijn dan een mpc bijvoorbeeld, wat trage laadtijd en geen xox stijl sequencing. Ik heb er een rm1x aan geslaved hiervoor en dat werkt erg goed. Je kan er geen toetsenbord aan hangen. Je hebt wel een toetsenbord op het scherm en dan kan je met de muis letters en cijfers aanklikken. Sampler is ongeveer zelfde als S760 dacht ik. Zuiver als sequencer vervangt het voor mij pc en je kan er erg snel mee werken als je hem kent. Is niet zo moeilijk trouwens.
 
Nadelen zijn formaat, pads die toch minder zijn dan een mpc bijvoorbeeld, wat trage laadtijd en geen xox stijl sequencing
Heb de MV8000 enkele jaren geleden gehad en daarmee ook tracks geproduceerd. Heeft wel z'n charme, maar is inmiddels door de technologische vooruitgang links en rechts ingehaald.
Grootste nadeel is dat de looppunten in WAV files die gemaakt zijn op de computer of ander apparaat niet te importeren zijn (en ik heb een enorme berg geloopte multi-samples). Dus die moeten helemaal opnieuw worden ingesteld;{. Daarnaast is de laadtijd is frustrerend langzaam, zeker bij grotere bestanden. Inbouwen van SSD i.p.v HD verhelpt het probleem een klein beetje maar niet significant. Verder neemt het apparaat veel ruimte in (maar dat geldt tegenwoordig ook voor een MPC-X). Blijft een leuk apparaat vanuit nostalgisch oogpunt, zeker als je geduldig van aard bent.
 
Back
Top