DSP2000 + Cool Edit Pro

CAP

Call me an addict
Lid sinds
9 juni 2002
Berichten
112
Locatie
zaandam
ik ben een veelgebruiker van Cool edit pro, als ik een nummer opneem kom ik zo tot 40 gebruikte tracks. nu heb ik onlangs de DSP 2000 van hoontech aangeschaft, maar mijn computer loopt nu ineens ontzettend te horten en stoten als ik het nummer afspeel. hiervoor had ik een creative sb live platinum, en deze gaf nooit problemen met zoveel tracks. ik heb een P3 800 mhz met 512 mb intern... ligt het soms aan mijn computer? ik bedoel.. als dit nog niet genoeg is.. moet ik dan weer een P4 gaan halen of zo.. laat me even weten als je een antwoord hebt op de vraag hoe ik dit kan oplossen.
bedankt CAP
 
heb je gechecked of je geen IRQ conflicts of sharing hebt?
gebruik hiervoor msinfo32.exe

welke driver gebruik je in cooledit? ASIO? of MME? welke bufferstand?

Olaf
 
ik herken je probleem, naar mijn idee is het zo dat omdat je soundblaster zo'n hoge latency heeft, hij meer bufferruimte biedt om al je tracks af te spelen. doordat je nu een goede geluidskaart met lage latency hebt, kan deze niet al die zooi opvangen die de soundblaster in z'n buffer dumpte omdat ie toch moest wachten vanwege z'n latency probleem.
wat je denk ik moet doen [wat ik in ieder geval gedaan heb] is veel experimenteren met de afstellingen van je Hoontech qua asio/mme instellingen, buffers en dit doorvoeren in alle mogelijke onderdelen van je computer, apparaatbeheer, enz. enz. kijk wat er loopt als je een latency hebt van 48 ms, van 24ms, van 152 ms, probeer het gewoon allemaal uit en check hoeveel tracks je kan laten lopen. meer schiet me nu niet te binnen... maar als je dit gaat proberen ben je de komende week toch druk bezig met het opnieuw opstarten van je computer ben ik bang... :gaap:
succes!
 
ik heb de buffers die je in kan stellen in cool edit vergroot naar 3 seconden voor playback en 4 seconden voor recording... bovendien heb ik de hardwaresettings van mijn kaart verandert zodat de latency 40 ms is.. maar nog steeds is het probleem van het ''overslaan'' tijdens de playback niet opgelost. zo kan ik nooit een fatsoenlijke eindmix maken.. plz help me zodat ik mijn muziek zonder horten en stoten ten gehore brengen tnx
 
als je nog hogere settings dan 40ms gebruikt?

heb je al gekeken of de IRQ voor je DSP2000 helemaal vrij is?

geen VIA chipset op je moederbord?

Olaf
 
hoe kan ik een nog hogere lagere latency krijgen? ik heb hem nu op 44.1 khz staan, maar als ik een lagere kwaliteit vaan neem dan kan ik waarschijnlijk ook mijn tracks niet meer afspelen.. ik ga het vanmiddag even proberen
 
je zegt "bovendien heb ik de hardwaresettings van mijn kaart verandert zodat de latency 40 ms is.. "

dan neem ik aan dat je ook wel je hardware settings kan veranderen zodat je latency bv 120ms wordt? ;)
 
ik heb het dus zo gezet dat ie op 44.1 khz draait.. ik ga niet opnemen met nog mindere kwaliteit.. ik wil liever 90 khz.. maar ja dan wordt die latency ook steeds minder.. tot 3ms...
hee maar jij hebt toch ook een dsp2000..... heb jij uberhaupt geen porblemen?
 
je latency stel je in door de buffergrootte te veranderen.....

vraag het nog maar een keer: heb je je IRQ conflicts/sharing al gechecked? kan heel goed je probleem zijn...

mijn DSP2000 was niet goed, dus ik krijg een nieuwe...maar ik had geen enkel probleem met kraken en haperen..integendeel als een zonnetje op 11ms...
 
hmmm in mijn startscherm zegt hij iig niet dat hij irqs deelt.. maar ik al het nog eens nachecken.. ik zit nu op school he.. who needs vacation...
wat was er bij jou niet goed aan?
en wat voor computer heb je?
 
je moet ff msinfo32.exe opstarten dan kan je zien of ie IRQ shared...

zoek ff op het forum naar DSP2000 en dan vind je mijn probleem wel...en ook mijn P4 config
 
ik heb op irq 12 staan :
- soundtrack Audiodsp24 Audio system EN
- ACPI IRQ holder voor PCI IRQ-besturing

zou dit een conflict op kunnen leveren?
ik zie verder nergens een foutmelding... en na het vergroten van de buffers in cool edit lijkt het dat het probleem is opgelost..maar uitvoerig getest is het nog niet in ieder geval.. ik hou jullie verder op de hoogte
tnx
 
ik zag ergens op dit forum dat er al een topic was over dit onderdeel.. dit zal ik eerst eens grondig bekijken voordat ik verder nog vragen stel... dubbelop is te veel van het goede..
bedankt iig
 
Back
Top