Zo'n ION synth, wat vind je er van ?

Origineel geplaatst door Yoozer
Leuk, eerst zeuren voor demo's, vervolgens de mond houden :(.
;)

zit nou eenmaal niet altijd op sf :D

maar dank, lekkere rauwe sound !
 
ben ook erg benieuwd hoe een ext drumloop door de filters klinkt :)
 
Van wat ik gehoord heb sla ik niet echt steil achterover sorry..
 
Origineel geplaatst door Bass
Van wat ik gehoord heb sla ik niet echt steil achterover sorry..

hij klinkt in mijn ogen wel beter dan een kstation en een ms2000
 
Origineel geplaatst door Yoozer
http://www.theheartcore.com/music/sinewave_to_darkwave.mp3 - Ion. Beetje reverb + delay uit de TC M300. Progressie van simpele sinusgolf naar drum 'n bass bas. Distortion en zo is Ion. De paar keer dat je klikken hoort is als ik overschakel tussen filtermodellen of distortionmodellen.

http://www.theheartcore.com/music/silverbox.mp3 - Al wat ouder, delay ook weer van de TC M300. 303-filter emulatie. Sequence is gewoon de arpeggiator.

http://www.theheartcore.com/music/silverbox.mp3/wavetables.mp3 - TC weer. Is een simpele factory preset :).

Toffe post!
vind die dnb toch wel erg vetjes :)
 
Origineel geplaatst door virkaz
hij klinkt in mijn ogen wel beter dan een kstation en een ms2000

Zou niet zeggen "beter" ik zou zeggen "anders"...
 
vind de ion toch wel analoger aandoen dan de andere, en wat een laag (als je daar behoefte aan hebt)
 
Origineel geplaatst door virkaz
hij klinkt in mijn ogen wel beter dan een kstation en een ms2000

en in je oren??

ik ben het met je eens trouwens, de ion klinkt beter dan de novation en korg va's. en niet zo'n beetje ook.
goed strak laag en hij kan ook lekker vuil. de verschillende overdrive types zijn wat dat betreft de moeite waard.
maar ik ben er na een paar dagen toch achter, dat va wel gewoon va is.
 
het blijft inderdaad een VA. gisteravond een vergelijking gedaan met de sequential pro one hier en die gaat gewoon veel dieper. maar toch is de ion de vetste VA synth, en een veelzijdige ook. hij gaat hier niet meer weg !
 
Origineel geplaatst door Bass
Zou niet zeggen "beter" ik zou zeggen "anders"...

het zijn allemaal Virtueel Analogen met als doel Analoog te emuleren
ik heb de kstation en de ms2000rack gehad, deze halen bij lange na niet wat een ion kan.
een ion klinkt echt behoorlijk like the real thing

je kunt dus anders zeggen, maar ik vind dat nog al erg positief overkomen wat betreft de kstation en ms2000
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Leo
en in je oren??

ik ben het met je eens trouwens, de ion klinkt beter dan de novation en korg va's. en niet zo'n beetje ook.
goed strak laag en hij kan ook lekker vuil. de verschillende overdrive types zijn wat dat betreft de moeite waard.
maar ik ben er na een paar dagen toch achter, dat va wel gewoon va is.

in m'n oren tja.. m'n opera6 is vetter, maar de ion is zoals elektrovolt indirect zegt een: juweeltje!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door virkaz
het zijn allemaal Virtueel Analogen met als doel Analoog te emuleren
ik heb de kstation en de ms2000rack gehad, deze halen bij lange na niet wat een ion kan.
een ion klinkt echt behoorlijk like the real thing

je kunt dus anders zeggen, maar ik vind dat nog al erg positief overkomen wat betreft de kstation en ms2000

ja, maar dat is precies waar we eigenlijk niet meer naar moeten kijken (eh..luisteren!) vind ik. Ik ben dol op het Novation-geluid, maar het klinkt verre van analoog. Maar om daarom dan dus te zeggen dat ie minder klinkt... Moeten we niet een beetje van de benaming VA af? Ok, het is een model van hoe de oude bakken het deden, maar ze hebben doorgaans allemaal een heel ander karakter...En dat maakt het nou juist zo mooi!
 
Origineel geplaatst door gijs
ja, maar dat is precies waar we eigenlijk niet meer naar moeten kijken (eh..luisteren!) vind ik. Ik ben dol op het Novation-geluid, maar het klinkt verre van analoog. Maar om daarom dan dus te zeggen dat ie minder klinkt... Moeten we niet een beetje van de benaming VA af? Ok, het is een model van hoe de oude bakken het deden, maar ze hebben doorgaans allemaal een heel ander karakter...En dat maakt het nou juist zo mooi!

true, maar het ging hier om de ion... en bass slaat er niet van achterover... en dat begrijp ik niet. vandaar m'n pro - ion betoog
 
idd, als het gaat om vergelijk op analoogheid en dikheid van het geluid, dan wint de ion!
 
Origineel geplaatst door gijs
idd, als het gaat om vergelijk op analoogheid en dikheid van het geluid, dan wint de ion!

Vooropgesteld dat ik zelf geen ion heb (en ik het dus niet kan checken), lees ik op enkele fora van ION-gebruikers dat ie/ze flink last heeft van aliasing. Dat vind ik toch wel opmerkelijk aagezien Alesis zich zoveel heeft toegelegd op het het alias-vrij krijgen van osc's. Dat zal allicht niet storend zijn, maar het verbaasde me wel enigzins.
 
Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar de ION, maar wat ik tot nu toe gehoord heb, heeft weinig indruk op me gemaakt.
De presets vind ik vlak en levenloos klinken. Hier op het forum hoor ik alleen wat gepruttel en vieze klanken.
Ook lees ik naast aliasing over kwaliteitsproblemen van de hardware op andere fora.

Ik zou weleens wat ronde, funky basjes willen horen. En bv. wat warme brass/strings geluiden, drums, etc. Hij heeft toch emulaties van Jupiter en Oberheim filters?

Iedereen zoekt waarschijnlijk wat anders in een synthesizer. De een houd meer van de 'ouderwetse' 'muzikale' klanken. De ander weet niet eens wat een akkoord is (en wil het ook niet weten) en wil alleen maar chaotische, pruttelende elektro-geluiden horen, het liefst zonder enige vorm van harmonie. No offense, maar in de laatste groep kan ik me persoonlijk minder vinden.

Sinds kort heb ik een Nord Lead 3 en ben daar erg over te spreken. Toch ben ik benieuwd of de ION klankmatig aan de Nord kan tippen. Binnenkort maar eens naar Feedback om eens kritisch te gaan luisteren... :smeris:
 
Back
Top