Nearfields In Rvs!

zorg dat je austenitisch RVS gebruikt, dit is niet-magnetisch: bijv. AISI304 of AISI316. Hardbare RVS soorten zijn gedeeltelijk ferritisch of martensitisch en wel-magnetisch. Dat laatste is misschien makkelijk voor de bevestiging, maar -naar ik ff aanneem- niet voor de kwaliteit van het geluid. Ze zijn trouwens ook beter vervormbaar.

Verder over stijfheid: je kunt aan de binnenzijde een paar T-profieltjes lijmen (niet alles hoeft gelast!), dan kom je een heel eind denk ik...

Over reflectie: volgens mij zal metaal in zijn algemeenheid de hoge tonen meer reflecteren dan de lage (plate reverb?), dit is belangrijk voor de karakteristiek van je monitor...

Misschien kun je beter een leuk setje Behringers kopen en daar een 0.5mm gepolijste plaat omheen zetten... Ziet ook geil uit, maar wellicht klinkt het beter dan een pure RVS monitor...
 
Origineel geplaatst door Lacertus
...
Misschien kun je beter een leuk setje Behringers kopen en daar een 0.5mm gepolijste plaat omheen zetten... Ziet ook geil uit, maar wellicht klinkt het beter dan een pure RVS monitor...

Exact mijn gedachte, zo spelen er meer dingen mee dan genoemd en ik kan je verzekeren dat je van een koude kermis thuis gaat komen als je daaraan zou beginnen zonder een achterliggend onderzoek van een hoogwaardig wetenschappelijk nivo ipv wat natte vinger werk wat ik hoor.

Zeker als je monitoren wilt die in tegenstelling tot hifi speakers neutraal moeten klinken en over het hele spectrum dus plat moeten zijn gaat je dat no way voor 1000 euro lukken door wat staal aan elkaar te lassen, er zitten heel wat haken en ogen aan het ontwerp die op de millimeter nauwkeurig moeten kloppen passende bij het soort materiaal.

Maak anders een mooi studiomeubel of een rack met wat leuke toeters en bellen, wellicht gemotoriseerde tft's die uit je meubel komen of masterkeyboard integreren in je meubel of whatever, lijkt me stuk beter te doen *D
 
Origineel geplaatst door cyble
Maak anders een mooi studiomeubel of een rack met wat leuke toeters en bellen, wellicht gemotoriseerde tft's die uit je meubel komen of masterkeyboard integreren in je meubel of whatever, lijkt me stuk beter te doen *D

Doe mij ook een!
Wat is je prijs?
 
Back
Top