mijn FS1R.....kapot?

johndoe

Nieuwkomer
Lid sinds
7 augustus 2002
Berichten
4
Locatie
Tilburg
oke,
even de uitleg van het verhaal.

mijn fs1r is van amerikaanse makelij, die ik middels een Velleman adapter het goede voltage voer.
ik heb hem gewoon gebruikt de afgelopen jaren maar enkele weken geleden wil ik hem aanzetten, maar er gebeurt niks.

afgelopen weekend rustig internet afgespeurd opzoek naar plaatjes, schemas, etc maar dat liep op niets uit. ik heb wel samen met een vriend de synthesizer na lopen meten.

de adapter van Velleman: die doet het normaal
de kabel van de adapter naar de synth: niks mis mee
de daadwerkelijke voeding in de synth zelf naar het voedingsboard: niks mis mee
de drukknop waarmee de synth aangaat geeft ook signaal: niks mis mee
de aanwezige (glas)zekering gaf ook geen kik: ook prima in orde dus.

daar houdt eigenlijk mijn bescheiden technische kennis wel op wat betreft pcbs, electriciteit en al dat soort zaken. ik _denk_ dat er nu niks anders op zit dan de unit naar Yamaha's Music Service Center te Beegden te brengen?

iemand anders die tips/advies heeft voor mij wat ik zelf nog zou kunnen proberen te ondernemen? mensen die hetzelfde hebben gehad met een FS1r die van de een op de andere dag niet meer werkt?
 
ik zie daar 2 koelblokjes voor de spannings regelaars heb je die ook doorgemeten en wat voor voltage gaat er naar het mainboard
 
Re: mijn FS1R.....kapot?

Origineel geplaatst door johndoe
daar houdt eigenlijk mijn bescheiden technische kennis wel op wat betreft pcbs, electriciteit en al dat soort zaken. ik _denk_ dat er nu niks anders op zit dan de unit naar Yamaha's Music Service Center te Beegden te brengen?

De FS-1R zit behoorlijk complex in elkaar en er kan vanalles mis mee zijn. Ik zou 'm daarom inderdaad naar een Yamaha reparateur brengen. Die hebben de juiste kennis en apparatuur in huis om je FS-1R weer op de been te helpen.
 
Re: Re: mijn FS1R.....kapot?

Re: Re: mijn FS1R.....kapot?

Origineel geplaatst door Boemtsjak
De FS-1R zit behoorlijk complex in elkaar

.......yep, in meerdere opzichten kennelijk :)
 
Back
Top