Arp de thread

turtel

ELECTRIC
Lid sinds
23 oktober 2003
Berichten
2.495
Locatie
en onder water
Hay

ik heb nu die omni, maarja die stekker

das niet een die hier in een stopkontact gaat

dus ik heb hem nog niet kunnen proberen

als die het doet laat ik een stukie horen(ben zelf wel benieuwd)

ik denk dat ik hem eerst laat nakijken voordat ik hem aandoe

want denken de mensen ervan die instrumenten uit amerika hebben gehaald

en nog bedankt voor die serienummers

hier is de demonstratie plaat van de omni http://home.tiscali.nl/pianozuidholland/Arp OMni/arp omni flexi disk demonstration.mp3

Greetz Turtel
8D
 

Attachments

  • arp omni -.jpg
    arp omni -.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 171
ik denk dat ik hem eerst laat nakijken voordat ik hem aandoe

Verstandig, maar mocht je de Omni van een andere stekker voorzien...let dan vooral op de spanning.
Kortom: hij zal nu nog wel op 110v staan....

Over het algemeen is de renovatie van die omni's niet goedkoop. stuk of 50 condensatoren vervangen, waarschijnlijk stelletje cmos ic's, voeding modificeren, toetsrubbers vervangen, de beruchte arp schuifpotmeters......
 
Re: Arp Omni

Re: Arp Omni

Origineel geplaatst door turtel
want denken de mensen ervan die instrumenten uit amerika hebben gehaald

Ah, ik mag zeggen wat ik er van denk :D

Nou, ik denk, leuk!
 
Origineel geplaatst door SaintEric
Verstandig, maar mocht je de Omni van een andere stekker voorzien...let dan vooral op de spanning.
Kortom: hij zal nu nog wel op 110v staan....

Over het algemeen is de renovatie van die omni's niet goedkoop. stuk of 50 condensatoren vervangen, waarschijnlijk stelletje cmos ic's, voeding modificeren, toetsrubbers vervangen, de beruchte arp schuifpotmeters......


dat lijkt me toch het beste, een goede beurt dan kan die er weer een tijdje tegenaan
die sliders zitten wel goed vast, lijkt wel of er becel in zit(de bak en braak versie)
en die andere begint ook al te roesten, misschien moet die dichtgekit worden



hij staat inmiddels bij eric om al die dingen te doen, daarvoor schop ik deze thread weer naar boven


wat ik me afvraag er is een omni 1 en een omni 2, en ik heb wel gelezen dat er verschil in zit
maar is dat ook groot verschil, en hij is toch polyfoon

en zijn er nog veel omnibezitters in nederland, of andere arp,
misschien is het leuk om hier een arpthread van te maken, zoals de eminentthreadt
ik vindt de 2600 wel een van de waanzinnegste, die ook nog best te krijgen is
de 2500 wordt toch wel wat moeilijker, daar zijn er maar zo weinig van, dat ik me afvraag of die dingen uberhoupt gebruikt zijn in muziek.

2600 staat op mijn verlustlijstje


















schop :D
 
Ik heb ook een ARP Omni 1. Helaas heeft de mijne al de geest gegeven voordat hij in mijn bezit kwam. Ik vind die demo LP die Turtel heeft gepost wel erg mooi klinken. Als dat allemaal met een Omni kan, dan vind ik het ook wel de moeite waard de mijne eens te laten fixen.

Ik vraag me alleen af of het mogelijk is een Omni dusdanig te fixen dat hij ook heel BLIJFT! Weet jij dat Saint Eric?
Ik weet dat er enige ontwerpfouten in een omni zitten (voeding e.d.)...zijn die allemaal op te lossen?


Maar wat een leuke strings zitten erin zeg. Lijken erg veel op een Solina String Ensemble. (Het zal ook wel een verkapte Solina zijn die erin zit).



M.b.t. tot "de grote ARP threat" nog even melden dat ik ook nog een ARP Odyssey en een ARP Sequencer heb. Dus mochten er mensen zijn die daar een vraag over hebben; stel ze gerust.
 

Attachments

  • arpodyssey01.jpg
    arpodyssey01.jpg
    20,3 KB · Bekeken: 110
En nog een plaatje van de sequencer: (de sequencer is trouwens precies even breed als de Odyssey).
 

Attachments

  • arpseq01.jpg
    arpseq01.jpg
    19,7 KB · Bekeken: 106
Origineel geplaatst door MatthijsBlom



Maar wat een leuke strings zitten erin zeg. Lijken erg veel op een Solina String Ensemble. (Het zal ook wel een verkapte Solina zijn die erin zit).




tof dat je reageert mathijs

Het is toch leuk dat die er op zitten lekkere strings , ik dacht ook altijd dat het eminent solina was
maar het blijkt toch anders te zijn, je hebt toch ook een effect meer dan een solina
zal inderdaad best een verkapte versie van de solina zijn

En ik zou die omni op laten knappen, de waarde is naar mijn idee niet alleen in geld uit te drukken
gelukkig hebben we Eric de Arpendoktor


die oddesy is ook leuk, is die nu goed voor de laten we zeggen meer kraftwerkachtige geluiden
of heb je daar weer een ems ofzo voor nodig
dat ontreekt bij mij nog een soort kraftwerkbeepsynth beep beep
 
kan de omni ook aangestuurd worden met CV/GATE?

en voor hoeveel worden ze plusminus verkocht?
 
Origineel geplaatst door barn
kan de omni ook aangestuurd worden met CV/GATE?

en voor hoeveel worden ze plusminus verkocht?


hy barn, ze gaan af en toe voor weinig centen weg die omni s , pas nog een op het forum voor ik geloof 100,-- euro
naar mijn idee is 400,-- /500,-- ook nog een leuke prijs

het synth gedeelte is beperkt, maar van arp, en er zit een soort solina in
dus twee voor de prijs van een :D

met die cv gate weet ik niet zeker

er zijn nog andere modelen die regelmatig de reveu passeren die kwa geluid volgens mij toch wel overeenkomsten had
volgens spelen de gebruikte filters een hele belangrijke rol , in de verschillen
echt complexe geluiden hebben ze nooit gemaakt , dat is het nadeel van analoog geluid

2500 totaal onbekend
2600
AvatorAxxe
Explorer
Litle Brother
Odessy
omni1/2
Pro/DGX
Pro-soloist
Quadro
QuartetSolus
seqencer

als er aanvullingen zijn, gaarne vult het aan


ik heb zelf de pro soloist een primitievegestoorde pratendepreset , en de omni
 

Attachments

  • arp.gif
    arp.gif
    887 bytes · Bekeken: 114
Origineel geplaatst door Cheimoon
Nog zo'n leuk ARP-threadje: d'n deze.


misschien kunnen we die samenvoegen tot een gehele arpthread,die lijs is veel beter) kun jij dat cheimoon?
met daarboven ARP the thread
als dat zin heeft, leek me wel een leuk idee zo een arpthread, voordat het helemaal dichtstofd
 
Origineel geplaatst door turtel
hy barn, ze gaan af en toe voor weinig centen weg die omni s , pas nog een op het forum voor ik geloof 100,-- euro
naar mijn idee is 400,-- /500,-- ook nog een leuke prijs

het synth gedeelte is beperkt, maar van arp, en er zit een soort solina in
dus twee voor de prijs van een :D

met die cv gate weet ik niet zeker

er zijn nog andere modelen die regelmatig de reveu passeren die kwa geluid volgens mij toch wel overeenkomsten had
volgens spelen de gebruikte filters een hele belangrijke rol , in de verschillen
echt complexe geluiden hebben ze nooit gemaakt , dat is het nadeel van analoog geluid

2500 totaal onbekend
2600
AvatorAxxe
Explorer
Litle Brother
Odessy
omni1/2
Pro/DGX
Pro-soloist
Quadro
QuartetSolus
seqencer

als er aanvullingen zijn, gaarne vult het aan


ik heb zelf de pro soloist een primitievegestoorde pratendepreset , en de omni

later als ik groot ben wil ik nog een Odessey.... dat is een sowiesootje... samen met de jupiter 4

een arp Solus wil ik op dit moment ook wel :)
 
Origineel geplaatst door barn
l

een arp Solus wil ik op dit moment ook wel :)


ikke ook:D
 
Ik weet niet wat dat is, maar om de één of andere reden spreekt ARP me meer aan dan Moog. De kleurtjes zijn ook leuker natuurlijk (neem nou de Quadra! :dubbel: ), maar net zoals zo'n 2500: ik weet niet waarom, maar het lijkt me gewoon leuker om te hebben dan een Modular (dagdromen mag!). Ik heb daar dan ook een vette custom-made poster van hangen hier boven de pc :) .

Weinig inhoudelijk, maar het is dan ook nog steeds weekend.

Origineel geplaatst door turtel
misschien kunnen we die samenvoegen tot een gehele arpthread,die lijs is veel beter) kun jij dat cheimoon?
met daarboven ARP the thread
als dat zin heeft, leek me wel een leuk idee zo een arpthread, voordat het helemaal dichtstofd

Als ik kon toveren,
kwam alles voor elkaar.
(en niemand leed er honger)
Als ik kon toveren,
dan werd geen mens te zwaar
(en iedereen die zong er)
Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren
dan hielden alle mensen van elkaar.

(ik ben geen moderator hè, dus dan wordt dat moeilijk om te doen...)
 
Ik vraag me alleen af of het mogelijk is een Omni dusdanig te fixen dat hij ook heel BLIJFT! Weet jij dat Saint Eric?
Yep, dat weet ik.


Dat hij kapot gaat komt door het gebruik van tantaalelcootjes die er gewoon mee ophouden na een jaartje of 20-30. En niet te vergeten alle cmos ic's die ook na die tijd op zijn. Dit mede door de spanningspieken die de voeding levert.

de oplossingen zijn:
voedingspanning omlaag en beveiligen tegen pieken.
alle tantaaltjes vervangen. (iedere toets 1 en nog een paar)
als hij het dan doet kan hij weer een aantal jaar vooruit, maar beter is het om een flink aantal cmos ic's te vervangen. Omdat ze uiteindelijk toch kapot gaan.

kan de omni ook aangestuurd worden met CV/GATE?
nee, niet zonder mod.
je zou er 48 gates op kunnen zetten, maar dat lijkt me geen goed idee.
Ik heb er hier wel 1 die extra 48 gates out heeft:stupid


Ik weet niet wat dat is, maar om de één of andere reden spreekt ARP me meer aan dan Moog.
Heb ik ook :D Voor mij komt dat door de veel grotere hoeveelheid mogelijkheden. Het spectrum van ARP is groter als dat van MOOG. (nu heb ik het niet over de modulaire jongens...en ik zeg niet ARP beter is maar dat er meer mogelijkheden zijn.)
gebruik van sliders (1 blik en je weet wat er ongeveer aan geluid uit gaat komen, zeker wat de ADSR betreft)
Aan de andere kant zijn diezelfde sliders nu het probleem van het voortbestaan van de ARPjes


Overigens stond er laatst ergens een Solus te koop. Ik heb er ooit 1 onder handen gehad en ik vermoed (maar weet het niet zeker) dat het hier om hetzelfde exemplaar gaat.

nog een paar voor de lijst:
stringensemble- hier zit echt een solina in- nooit 1 gezien
stringsynthesizer- dit is een solina met een explorer- heb een sloop exemplaar staan.
Soloist- voorganger van de pro-soloist -nooit 1 gezien.

wat ik me afvraag er is een omni 1 en een omni 2, en ik heb wel gelezen dat er verschil in zit
maar is dat ook groot verschil, en hij is toch polyfoon
Belangrijke verschillen: De Omni II
Voeding is verbeterd.
Hij werkt met multiple triggers ipv single
Hij ziet er mooier uit :D
overigens zit er in alle omni's ook het 'foute' 4075 filter. Dit is op te lossen, maar voor mij vond ik het weinig zinvol.

de 2500 wordt toch wel wat moeilijker, daar zijn er maar zo weinig van, dat ik me afvraag of die dingen uberhoupt gebruikt zijn in muziek.
Voor zover ik weet zijn er drie systemen in Nederland. Ik heb er twee gezien.
Ongeveer 25 jaar geleden bij CEM toen nog in hilversum.
En nog een klein setje bij een partikulier thuis.
Derde systeem schijnt in het noorden van het land te staan. Maar ik weet niet zeker of dit ook het geval is.

Iets anders: Odyssey wordt bijzonder vaak verkeerd gespeld, ik denk meer dan welke andere synth dan ook. Heb ik mij trouwens vroeger ook schuldig aan gemaakt, zelfs toen ik er 1 had.. Vreemd eigenlijk, zo moeilijk is die naam nu ook weer niet.

Ik stop maar weer even, er moet gesleuteld worden.
 
hier de aan vulling op de lijst de serienummers met types (met dank aan cheimoon)


10xx - modules voor de 2500
15xx - modules voor het Modular Synthesizer Lab
2200 - Big Brother <edit: LITTLE Brother natuurlijk...>
2300 - Omni
2311 - Axxe
2321 - Axxe
2400 - Omni
2463 - Quadra
247x - Omni mII
2493 - Quartet
2500 - 2500 (ja, echt!)
2513 - Axxe
2600 - 2600 (denk ik...)
2700 - Pro/DGX
2701 - Pro-Soloist (filter = 4034)
2800 - Odyssey (1972-1975) (filter = 4023)
2810 - Odyssey (1975-1976) (filter = 4035)
2810-2813 (-2815?) - Odyssey (1976-1978 ) (filter = 4075)
2820-2823 - Odyssey (1978-1981) (filter = 4075)
2953 - Big Brother
3001 - klavier bij de 2500
3601 - klavier bij de 2600
3604P - klavier bij de 2600
3620 - klavier bij de 2600
3900 - Solina String Ensemble
40xx - 2600-modules



die arp 2500 is gebruikt in de film close encounters of the third kind:D

om te praten met de aliens


Unveiled in 1970 under the name, Tonus, Inc.," this was ARP's first synthesizer. Modular in design, it uses [color-coded] sliders for patching, doing away with other modulars' messy cords. However, the sliders introduced problems with cross-talk. [Where patch cords are necessary, and they are for some things, the 2600 uses mini-jacks, not 1/4-inch] It was available in custom configurations.

"Along with Philip Dodds [ARP vice-president of engineering], the 2500 made a cameo appearance in Close Encounters of the Third Kind (1977,1980), where it helped man communicate with the visitors from outer space through music and mathematics
 

Attachments

  • arp250001asm.jpg
    arp250001asm.jpg
    6,7 KB · Bekeken: 109
Dat is een rare Arp in/out voor envelopes te triggeren.
Maar heb je echt niet nodig.
De Arp 2500 produceerde helaas het geluid niet in Close Encounters.
Verder zag het er wel gaaf uit natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Dat is een rare Arp in/out voor envelopes te triggeren.
Maar heb je echt niet nodig.
De Arp 2500 produceerde helaas het geluid niet in Close Encounters.
Verder zag het er wel gaaf uit natuurlijk.

WAT DAN WEL?
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Dat is een rare Arp in/out voor envelopes te triggeren.
Maar heb je echt niet nodig.
De Arp 2500 produceerde helaas het geluid niet in Close Encounters.
Verder zag het er wel gaaf uit natuurlijk.


hay das wel jammer het lijkt me gewoon waanzinneg om zo een beest te horen
dit is ook een leuke de 2600, dan praat je tenminste over een instrument wat je ook kan horen
 

Attachments

  • arp_2600.jpg
    arp_2600.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 107
Back
Top