Creamware Minimax

Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Minimax_main_500.jpg


"It's one of the most famous and popular synthesizers of all time: the Moog MinimoogTM. Its sound is unique, the oscillators are strong and powerful, the filter packs a real punch, and the envelopes are blindingly fast.

Minimax is the perfect emulation of the MinimoogTM. Never before has an analog synthesizer been digitally modeled with such precision and perfection. Minimax is unlike anything that has come before. Minimax does not emulate just parts of the synthesizer - Minimax is the instrument.

The technically-minded will be impressed by the newly-developed algorithms free of any aliasing, by filter FM, internal feedback capability and oscillator modulation. Others will simply be blown away by the unbelievably fat, direct and powerful sound of the Minimax."

----------------------------------------------------------------------------------

De Kloon der Klonen? Het lijkt er in elk geval op dat CW hier een knap staaltje werk heeft afgelevert. Ik heb met de demo gespeeld en het klinkt echt heel goed, maar ik kan het natuurlijk niet vergelijken met een echte. Samen met de geweldige Porphet emulaties van Zargmusic en de recent uitgebrachte "Vinco" compressor van CW begint het Scope platform toch wel erg aantrekkelijk te worden voor mensen die geinteresseerd zijn in vintage geluiden voor een lagere prijs en met meer stabiliteit en functionalteit dan de originele hardware bakken.

http://www.creamware.de/en/Products/Software/CreamWare/Minimax/default.asp
 
Ja ja het is allemaal wel leuk en aardig een minimax, maar er zijn meer mensen die een Creamware kaartje hebben. en die zitten misschien meer te wachten op geluiden al la Supernova, Virus, JP8080, Nord Lead.

De PRISMA komt in de buurt, maar moet eigenlijk wat minder Clean klinken, een prisma met sound van een Synchrontron lijkt me prima.

Mzzlzz

FLOW
 
Nou zijn al die synths die je daar noemt natuurlijk nog gewoon in produktie en eigenlijk gebaseerd op dingen als de minimoog en andere analoge vintage synths. Dus ik kan wel begrijpen dat het meer een uitdaging is om een perfekte kopie van een de bekendste vintage analoge synth te maken dan een digitale kopie van een digitale kopie te gaan maken. Ik denk trouwens ook dat veel mensen het geluid van een echte (of perfect nagemaakte) minimoog zullen prefereren boven dat van een JP8080 of zeg ik nu iets raars?

Aan de andere kant heeft CW natuurlijk al een behoorlijke selectie aan virtueel-analoge en emulatie synths en ik hoop dan ook dat het volgende project weer eens iets heel nieuws oplevert (zoals bijvoorbeeld de Vectron) en niet weer een emulatie.
 
Maar de Vectron is toch eigenlijk een emulatie van Prophet ????? of bedoelde je dat niet, wat het moeilijke is aan de Creamware kaartjes is dat je best lang moet zoeken tot je de juiste sound hebt. Ik ben al heel lang opzoek naar een Vette Trance Lead, maar heb hem nog steeds nie gevonden, maar als ik de PADS in Absynth luister komen die al wel een heel eind in de buurt.

Greetz FLOW
 
Origineel geplaatst door FLOW
Maar de Vectron is toch eigenlijk een emulatie van Prophet ?????

Daar heb je gelijk in, foutje van mij! De Vectron is idd geinspireerd op de Prophet VS.
 
Volgens mij zijn er trouwens uit de Lightwave (als je die hebt) of de Prisma best aardige trance leads te halen. Gewoon even een preset zoeken die in de buurt komt en dan even tweaken. Ik zal eens kijken of ik er wat van kan bakken...
De oudere CW synths zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven, alhoewel ze wel adequaat zijn voor "opvul-geluidjes".
 
Back
Top