Korg Kontrol49

attachment.php


Ondanks het succes van de Korg MicroKontrol was er toch veel commentaar te horen op de kleine toetsjes van dit all-in-one masterkeyboardje.
Nu komt Korg Japan met de Kontrol49, een grote toetsen uitvoering.
Behalve het verschil in grootte en de plotselinge verschijning van een pitchbender en modwheel lijkt er verder weinig veranderd. Of toch wel? Let op het icoontje "ASIO". On-board sound dus?

Een handig apparaat, in ieder geval, voor wie veel functionaliteit wil (draaiknopjes/schuifknopjes met LCD display, aanslaggevoelige pads, vectorjoystick, modwheels én fullsize toetsen) in een aantrekkelijke aluminium verpakking...

Meer info: http://www.korg.co.jp/Product/Synthesizer/KONTROL49/index.html
 
Laatst gewijzigd:
das redelijk oud nieuws, maar toch bedankt dat je onder de aandacht brengt dat ie weerr terug is op hun website. ben benieuwd hoe lang ie er nu op blijft staan :D

en dit gaat echt wel de hoofdprijs kosten, als je al kijkt dat een mircokontrol 1,5 keer zoveel kost als een edirol (die lekker wel grote toetsen heeft..) nee, een controller voor 400-500 euro is gekkenwerk, haal dan een novation Xtreme 49 keys. ik kan voorbarig zijn maar denk dat dit een misser is.

wavestation softsynth krijg je erbij geloof ik. dure dongle dan:D
 
Ik vindt het er persoonlijk niet uit zien, met die fruitkleurtjes. Het lijkt wel alsof er een rol red band overgevallen is (boven de sliders etc)

En 8 knoppen en maar 8 sliders? Veel te weing natuurlijk eh?

Ze konden toch ook geen sysex?

Nee de Novation Remote is veel beter voor dit soort toepassingen. (heeft trouwens super goed speelbare toetsen)
 
Origineel geplaatst door Septic
Ik vindt het er persoonlijk niet uit zien, met die fruitkleurtjes. Het lijkt wel alsof er een rol red band overgevallen is (boven de sliders etc)

........


:D :D :D :D
 
Origineel geplaatst door Septic
Ik vindt het er persoonlijk niet uit zien, met die fruitkleurtjes. Het lijkt wel alsof er een rol red band overgevallen is (boven de sliders etc)

Ach, kleurig is toch beter dan al dat donkerblauw-grijs-zwart...
ik vinnem mooi..
Maar de Remote is denk ik toch beter(heb ik zelf namelijk ook)
 
Koop dan een Kenton Kontrol Freak (live als je knoppen wilt), die kan alles aan, zelfs Midi Machine Control en NRPN's...

Hang er dan nog een keyboardje van Fatar aan en je hebt iets veel beters (lijkt me).
 
citaat:
Origineel geplaatst door Septic
Ik vindt het er persoonlijk niet uit zien, met die fruitkleurtjes. Het lijkt wel alsof er een rol red band overgevallen is (boven de sliders etc)

Nee, dan liever een wavestation, da's pas een mooie synth........:confused:
 
Ik heb verder niets met dat ding (behalve dat ik niets snap waarom ze het zo leuk vinden om het alternatief te spellen: Kontrol, net zo 'leuk' als Fantom), maar: zou het plaatje veranderd kunnen worden? De voorpagina is verpest nu doordat het veel te breed is: ik moet nu altijd scrollen om de linkerkant te zien, en da's irritant.

En het is heel simpel op te lossen, bijvoorbeeld door 'm door deze te vervangen:
 

Attachments

  • kontrol49.jpg
    kontrol49.jpg
    47,6 KB · Bekeken: 68
Bericht door een moderator:
Plaatje aangepast, sorry voor de overlast. Op een 1920x1200 scherm zag het er prima uit... :D
 
Origineel geplaatst door christopher
citaat:
Origineel geplaatst door Septic
Ik vindt het er persoonlijk niet uit zien, met die fruitkleurtjes. Het lijkt wel alsof er een rol red band overgevallen is (boven de sliders etc)

Nee, dan liever een wavestation, da's pas een mooie synth........:confused:

Bedoel je hier iets mee? wees dan duidelijk aub???

Ik heb het niet over een wavestation gehad.
 
Origineel geplaatst door synthmann
en dit gaat echt wel de hoofdprijs kosten, als je al kijkt dat een mircokontrol 1,5 keer zoveel kost als een edirol (die lekker wel grote toetsen heeft..) nee, een controller voor 400-500 euro is gekkenwerk, haal dan een novation Xtreme 49 keys. ik kan voorbarig zijn maar denk dat dit een misser is.

Is die Xtreme 49 keys er dan (op de site van novation vindt ge enkel info over Xstation)? En: waar is ie dan te koop (in Nedelrland/België/online), en voor hoeveel euri?
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Is die Xtreme 49 keys er dan (op de site van novation vindt ge enkel info over Xstation)? En: waar is ie dan te koop (in Nedelrland/België/online), en voor hoeveel euri?

ik weet dat ik op de novation site gelezen heb dat die 4 octaafs en 5 octaafs eraan komen. weet niet wanneer en voor hoeveel. maar bij deze korg heb ik het gevoel dat je voor design en merk betaalt. niet dat het een slecht product zou zijn, maar een edirol voor de helft van het geld doet hetzelfde.
 
Back
Top