monitorretjes voor naast pc

Re: studiopro 3

Re: studiopro 3

Origineel geplaatst door WarmeBakker
kijk eens naar de studiopro 3 van m-audio

iemand daar al ervaring mee ? of weet iemand waar ze te koop zijn ?

http://www.m-audio.com/products/en_us/StudioPro3-main.html

Ik heb de DX-4 van M-Audio & die is :okdan:

Een klein maar belangrijk detail IMO voor monitoboxen naast je PC:
Een hardware volume knop aan de voorkant van de monitor, zodat je niet eerst in software hoeft te duiken hiervoor
 
ik twijfel tussen de m-audio dx-4, of de esi near 04,

zijn er ook standaards voor zodat ik ze schuin achter de pc op kan stellen ?

zit er een gat onderin de dx4's om een standaard in te schroeven en is dat systeem universeel ? of moet je zelf iets fabriceren ?

ben benieuwd want heb al even gezocht op het forum maar kon hierover niets concreets vinden .
 
ok thaniks, d'r zit dus geen universele aansluiting onderop ofzo, dan maar op zoek naar standaards ? ongeveer 100 - 130 cm hoog ? , ff langs praxis of leenbakker kijken misschien..... of tuincentrum osdorp.
 
ja voor mij worden het de dx4 of esi pro near 04 , de dx4 heeft alleen ook tulp ingangen naast jack ingangen en de esi niet. de dx 4 is daarentegen 2 x 18 watt en de esi 04 2 x 20 watt. denk dat ik dan standaarden bij feedback bestel als die ervoor zijn.

iemand nog meer ervarin met verschillen tussen de maudio dx4 of de esi pro near 04 ?
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Even een (misschien wat domme) vraag: als je een lcd scherm hebt, maakt dat dan uit of uw monitoren magnetisch afgeschermd zijn?

Er zit geen magneet in een LCD scherm.
 
Re: Re: studiopro 3

Re: Re: studiopro 3

Origineel geplaatst door levka
Ik heb de DX-4 van M-Audio & die is :okdan:

Een klein maar belangrijk detail IMO voor monitoboxen naast je PC:
Een hardware volume knop aan de voorkant van de monitor, zodat je niet eerst in software hoeft te duiken hiervoor

Ik heb een mooie volume wheel op mn toetsenbord zitten. Werkt geweldig :D
 
- LF Driver : 4 inch Polypropylene curved cone with high temperature voice coil and damped rubber surround.
- HF Driver : 1 inch magnetically shield natural Silk Dome.

...dus de tweeter van de esi pro near 04 is ook magnetically shielded,



van de maudio dx4 kon ik het niet terugvinden op de maudio.com site , maar mafico.nl zegt dat ze wel shielded zijn.
 
verschillen

verschillen

okee

tja moeilijke keuze esi near 04
Specifications.
- Type : Dual amplified Bookshelf (one side passive)
- LF Driver : 4 inch Polypropylene curved cone with high temperature voice coil and damped rubber surround.
- HF Driver : 1 inch magnetically shield natural Silk Dome.
- Frequency Response: 100Hz - 22kHz
- Crossover Frequency: 4.1kHz
- Amplifier Power: 20W x 2
- S/N Ratio: > 100dB below full output, 20 kHz Bandwidth
- Input Connectors: 2 x TRS Balanced/ Unbalanced Input Connectors (L/R)
- Polarity: Positive signal at + input produce outward LF cone displacement
- Input Impedance: 20k ohms balanced, 10k ohms unbalanced
- Input Sensitivity: 200 mV input produces full output with Volume control at maximum.
- Protection: RF interference, output current limiting, over temperature, turn-on/off transient, subsonic filter, external mains fuse.
- Indicator: Power ON/OFF indicator on front panel
- Power Requirements: Factory programmed for either 115V ~50/60Hz,
- or 230V~50/60Hz. Power via detachable 3 circuit line cord.
- Cabinet: vinyl laminated MDF
- Dimension: 206mm(H) x 136mm(W) x 149mm(D)

of dx4

Produkt kenmerken

Desktop-Monitoring met HiFi-Qualität
Ideaal voor Muziek, DVD-Weergave en aansluiting op de computer
4" Lage tonen luidspreker
1" Hoge tonen luidspreker
Moderne Crossover-Technologie
OptImage Wave-Guide-Technologie voor verbeterde Stereoweergave
Volumeregeling aan de voorzijde
3,5mm Stereoaansluiting voor hoofdtelefoon aan de voorzijde
Mid-Cut-Schakelaar voor aanpassing optimale weergave
18 Watt versterker vermogen per kanaal
Speciaal van MDF vervaardigde behuizing
Technische Gegevens:

Hoge tonen luidspreker: 1" Mylar-Membraan met OptImage Dispersion-Controlled Wave-Guide
Lage tonen luidspreker: 4" Papiermembraan
Dynamische vermogen: 18 Watt / Kanaal
Dynamisch bereik: >95dB
Crossover-Frequentie: 2.8 kHz
Signaal ruisverhouding (SNR): >90dB (typical, A-weighted)
Geluidsniveau 1 watt/1 meter (SPL): 101,5dB
Ingangsimpedantie: 20 kOhm (symmetrisch), 10 kOhm (asymmetrisch)
Ingangen: 6,3 mm TRS, Cinch (RCA)
Mid-Cut-Schakelaar
Afmetingen: ca. 21,6 cm x 14,6 cm x 15,9 cm
Gewicht: ca. 5,5 kg
 
frequentiebereik van de dx4 is volgens manual 70 hz - 20khz

(die van de esi 100 - 22 khz )

wie weet er misschien wat voor consequenties het verschil in crossover freq. heeft mbt het verschil tussen deze sets ?

ik twijfel nog steeds ..... prijs is hetzelfde.
 
Waren die Esi's niet ook gewoon omgebouwde M-audio's? :P (of was dat een ander model.. 05 geloof ik, misschien 04 ook?)
 
Nog maar even een knuppel ertussen: kent iemand de behringer ms40's? zien er qua prijs/specificatie verhouding ook redelijk uit.

BEHRINGER
MS40 Multimedia Lautsprecher

Behringer MS40 Multimedia Speaker, 2-way active studiomonitors ideally suited for computer studios, audio andmultimedia workstations and keyboard monitoring, 2 x20-Watt, 24-bit/192 kHz D/A converters, Optical andcoaxial inputs, Two stereo analog inputs featuring ?'' TRSand stereo RCA connectors can be used simultaneously ormixed with a digital stereo source, Individual Volumecontrols for both Line inputs plus Bass and Treble EQcontrols, ¼'' TRS headphone connector with auto-muteloudspeaker function easily accessible on the front panel,Magnetically shielded

+/- 130 euro.
 
dx4

dx4

ik denk dat de dx4's mij wel wat lijken die gaat tenminste kwa frequentiebereik wat lager
 
dx4's

dx4's

Ik heb sinds vandaag de DX4's en ik vind ze erg lekker, stereobeeld is prima, qua laag is 't net genoeg. Ik gebruik ze in een mini studio'tje waar 't allemaal niet te hard mag gaan, dus dan is 't perfect. Mid en hoog klinkt ook heel eerlijk, een aanrader!

Trouwens voor die standaards, ik heb in hoogte verstelbare standaards met klemmen die je kunt verstellen met een imbus, werkt echt ideaal! 2ehands voor 25,- gekocht, dus ik zou zeggen check alle 2ehands sites!
 
dx4

dx4

ja ik heb ze ook die dx4's zijn lekker he, maar hoe hoog zijn jouw standaards ? welk merk en type ? bij mij staan ze nu erg geimproviseerd
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top