Advies nodig: Welke categorie Noord Hollands Glorie

meesha74

Muzikant
Lid sinds
5 november 2004
Berichten
2.252
Locatie
Hilversum
Ik wil me graag inschrijven voor Noord Hollands Glorie 2005. Ik weet alleen niet goed onder welke voor categorie m'n muziek / act valt. Mijn muziek is een mix van elektronica met pop. Ik voeg ook vocals toe (voorzien van een hoop processing en effecten.) Er zitten dance invloeden in verwerkt maar ook veel pop-structuren. Live begeleid ik mezelf met synths, samplers, drumpads, sequencers etc. Het is daarentegen GEEN Dance (of een substroming daarvan). Maar ik ben ook geen (rock) band maar een solist.

Wat voor categorie moet ik nu kiezen? In ieder geval géén R&B of singer songwriter. Ik denk zelf dat ik toch Dance zal moeten kiezen. Wat vinden jullie?

Kijk voor foto's, audiofragmenten (luister naar het album "Fading") en live videomateriaal effe op m'n website. Elk advies is welkom, (behalve om me NIET in te schrijven en te stoppen met muziek maken :D ).

Een kort audiofragment van mijn muziek:
If I Only
Evolution
All the things

Videobeelden:
MEESHA Live


Thanx!!

:okdan:
 
Tsja, in welk genre zou je sowieso vallen? 80's elektro? 80's dance? In ieder geval: de nummers die je postte klinken wel redelijk 80's-achtig. Toch maar wel dance, denk ik. Je komt dan wel bij techno e.d. te zitten, maar daar zit je nog wel dichter bij dan gitaarbands, hiphop en singer/songwriter's. Hoewel je op zich wel bandmuziek maakt, maar winnaars in die categorie zijn meestal echte gitaaracts, dus daar zou je weinig kans maken.
 
Ja, electro-pop of zo? Die Stijn waar ik eerder op wees wordt meestal met 'elektro-funk' omschreven. Als dan 'elektro' op zijn manier van muziekmaken slaat en 'funk' op zijn stijl, dan zou bij jou 'elektro-pop' wel passen. Of 'elektro-new-wave'? (stroming uit de jaren '80) Hoe zou je Depeche Mode eigenlijk omschrijven?

Maar goed, op basis van drie fragmentjes van een halve minuut kun je iemand natuurlijk niet in een nauwsluitend genre gaan vastpinnen.
 
Origineel geplaatst door Cheimoon


Maar goed, op basis van drie fragmentjes van een halve minuut kun je iemand natuurlijk niet in een nauwsluitend genre gaan vastpinnen.

Nee dat begrijp ik. Eigenlijk moet je natuurlijk ook de hele cd beluisteren -> kopen... ;) (wink wink, nudge nudge!!! )
Ik hoef ook niet zo nodig binnen een nauwsluitend genre te passen. (liever niet zelfs!). Maar om dan één van de vier categorieën te moeten kiezen wordt alweer ietsje lastiger. Ik denk dat Dance dan ook het dichtse in de buurt komt. Hopenlijk selecteren ze niet zó streng dat je alleen DJ of een "knoppendraaier" mag zijn.

:okdan:
 
Back
Top