roland s-750 of s-550

Jayce

Niet-Betalend Lid
Lid sinds
5 december 2004
Berichten
338
Ik ben van plan een roland s-750 of s-550 aan te schaffen deze wil ik gebruiken om mn eigen instrumenten/multisamples te maken. Ik heb gehoord dat deze roland serie een warme sound heeft, dit en het feit dat ik er een beeldscherm en muis bij kan gebruiken trekt mij vooral. Heeft iemand ervaringen met beide? Ik ben benieuwd naar de verschillen:
-geluidskwaliteit (goede filters, warm, ruw etc)
-gebruiksvriendelijkheid
-velocity switching mogelijk?
-sample edit mogelijkheden

Alvast bedankt
 
De Roland 750 is 16 bit de S550 12 bit
De Roland S750 heeft meer Geheugen en Scsi, verder zijn de filters erg goed
Samen met Emu is dit de beste hardware sampler op de markt.
 
hmmm...ik zou niet voor een s550 gaan, tenzij je maar 50 euro uit te geven hebt....hij klinkt wel heel goed, fijne filters ook, maar je hebt zeker een beeldscherm nodig plus de muis of contole pad om hem een beetje bruikbaar te maken. verder zou je dan ook het scsi boatrd moeten hebben, want van die floppies wordt je helemaal gek. Sample editting is matig...
Qua prijs zijn er genoeg andere opties zoals een esi32, esi2000/4000 van emu...die klinken ook heel erg goed....en op ebay komt er nog wel eens een s3000xl voorbeij voor 150 euro....maar daar moet je van houden, is wat sterieler...
 
Het gaat mij vooral om het gemak van een beeldscherm en muis, en het "warme/mooie" geluid waar ik over had gelezen.
(heb al een akai s2000 stofzuiger, en pc vind ik ook niks)
 
Origineel geplaatst door Jayce
Het gaat mij vooral om het gemak van een beeldscherm en muis, en het "warme/mooie" geluid waar ik over had gelezen.
(heb al een akai s2000 stofzuiger, en pc vind ik ook niks)

IK gebruik de Roland S750 voor string geluiden en deze vind ik erg mooi.
 
Ik werk al sinds 1991 met een W30 wat overeenkomt met een S330 sampler ( met een keyboard en een MC500 sequencer), wat dan weer de kleinere broer is van de S550. De geluiden zijn inderdaad erg goed van kwaliteit ... je zou hast niet zeggen dat het een 12 bits sampler is. De filters klinken goed en zijn zelf oscillerend. Velocity switching is bij alle S-series mogelijk. Als je voor de S550 kiest, zou ik inderdaad wel een monitor gebruiken. Zonder z'n grafisch display zou ik met de W30 ook geen kant opkunnen.

De S750 is natuurlijk kwalitatief nog beter ... 16 bits, 24 stemmen en uitbreidbaarder. Het vlaggeschip van indertijd is de S770 ... da's een waar monster waar zelfs moderne samplers moeite mee hebben.

In ieder geval zul je met geen van deze samplers een miskoop doen ;)

:doei:
 
Hoi Jayce,
De 750 of 770 zijn prima samplers.Als je er een koopt let erop dat er 18 ram in zit,Rolandmuis en monitor bijzit en eventueel een harde schijf of zipdrive.Prijs ligt dan rond de 250 euri.
Als je weet wat deze samplers 10jr geleden hebben gekost...kosten ze nu geen drol meer.
De 550 zou ik laten staan,tenzij je er eentje vind die scsi heeft en een harde schijf of zip.De scsi-poort is niet standaard op de 550.Hij is 12 bit en mono.Heeft ook een muis en monitor aansluiting.Heeft alleen 16 stemmen de 750\770 hebben er 24.
Ik gebruik de 750 al bijna 10 jaar(heb er ondertussen 3 staan)en deze kan nog steeds tippen aan de nieuwe samplers van tegenwoordig.
Duurt wel wat langer als je lange samples wilt timestretchen....(kan je rustig even koffie halen...niet te rap lopen!!!)
Maarja 10jr geleden waren de procesoren nog niet zo rap.Maar de kwaliteit is prima.
Groetjes,
Frank

:)
 

Attachments

  • roland samplers.jpg
    roland samplers.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 57
Back
Top