Geweldige Nederlandse (New-)Wave band gezien: Moonlight District

G

Guest

Guest
Afgelopen zaterdag was ik bij de kleine prijs van Amersfoort en daar werd ik zeer aangenaam verrast door de band Moonlight District. Samen met een vriend heb ik altijd lol/verbazing over wat er in de jaren '80 qua bandjes gebeurde en hoe die gladheid zo gekomen is. Met als gevolg dat de foutheid van de jaren '80 opeens weer cult/hip wordt.
De band Moonlight District is denk ik gemiddeld 20 jaar. Ik vind het dan ook geweldig om te zien hoe vol overgave zij echt precies als Duran Duran in hun hoogtij dagen klinken. En qua spullen klopt het ook helemaal. De gitarist speelt met een Roland GR-30, de bassist standaard met chorus over zijn bas en hij heeft een PK-5 waar die een MKS-50 mee aanstuurt en de toetsenist klopt ook helemaal met een Oberheim Matrix-6, Roland JX8P en uiteraard de DX-7. Dit alles gaat gepaard met ageknipte shirtjes, kapsels met gel en matjes, handschoentjes en arrogante blikken. Ik heb zelf nooit bewust Duran Duran meegemaakt dus vandaar mijn enthusiasme. Mocht je tijd hebben ga ze live checken!!!
www.moonlightdistrict.nl

Overigens heb ik helemaal niets met de band te maken ik wil slecht proberen mensen op iets uit Nederland te wijzen.

Gr. Joosk
 
Ik heb nou de tracks eens geluisterd en het is precies wat Lacertus al zei: cool en dat anno 2004! Beetje wollige toetsen wel, maar ja, ze lezen toch niet mee. ;)

kpafinale1.jpg
 
Moonlight District is watching you! ;)

Moonlight District is watching you! ;)

Onee? ;)

Groetjes,

Wout de Kruif
(drummer Moonlight District)
 

Attachments

  • pict0042klein.jpg
    pict0042klein.jpg
    41 KB · Bekeken: 75
Heb de Mp3's beluisterd en ik vind het zeer goed klinken. Ik heb niet echt het idee dat ik naar een Nederlandse band zit te luisteren. Lijkt BIG COUNTRY wel (let op de Delay op de gitaar op het eind).
 
Back
Top