waar komt die zware groove sound uit ?

Maarruh, ik vind eigenlijk dat topicstarter zijn naam uberhaupt GEEN eer aan doet. Als je echt 'creative' was geweest had je het allang zelf uitgevogeld ;).

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Maarruh, ik vind eigenlijk dat topicstarter zijn naam uberhaupt GEEN eer aan doet. Als je echt 'creative' was geweest had je het allang zelf uitgevogeld ;).

-C-

ach denk dat creativiteit weinig bijzonders is tegenwoordig. iederen wil alles maar snel weten en doen en zoveel mogenlijk voorgekouwd krijgen... tja :)
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
dat is gesampled (samples werken voor mij prima).

Ik had ergens een interview gelezen met Reese, die ermee begonnen was, en t was dacht ik een juno 106. Inderdaad ontstemde zaagtand met t lowpass filter laag.

Ja,dat denk ik ook.
Zelf heb ik een goede benadering met de juno 106 van de "Stofzuiger" Bas gemaakt.
wel samplen omdat de 106 geen detune heeft en dan layeren met strings.
En dan balanceren in een program in mijn s1000.
Maar er zijn ook andere mooie basjes te maken bv met distortion.
Als dat stofzuiger gevoel er maar in zit.
 
Ik heb zelf een Juno en een virus a, en ik vind zelf dat de virus het meest erin slaagt die reese bass te maken. Ik had zelf ook gelezen dat voor die drum & bass basjes de Virus werd gebruikt.

Boeit ook niet zoveel waar je het mee maakt, met een zaagtand en een unison ben je al een heel eind op weg.
 
Ik had ook een lekkere gemaakt met mijn dx-7

Het belangrijkste van dit geluid is mijns inziens de zware detune (niet het zaagtand uitgangspunt), waardoor je een duidelijk "beating" effect krijgt. Bijgevoegde dx-7 sound is verkregen met als basis een soort robin S orgeltje, maar dan zonder attack, en dan aanslag van 2 naast elkaar gelegen toetsen.
 

Attachments

  • speedgar-01-g#.wav
    447,3 KB · Bekeken: 49
Origineel geplaatst door Slipperman
ach denk dat creativiteit weinig bijzonders is tegenwoordig. iederen wil alles maar snel weten en doen en zoveel mogenlijk voorgekouwd krijgen... tja :)

Wat heeft creativiteit met geluidsanalyse en kennis van synthese te maken? Helemaal geen zak toch?
 
Back
Top