Philip Rees

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
Misschien wisten jullie dat, maar voor mij was het nieuw. Ik had een tijdje geleden gevraagd naar een Rees V4 en kreeg een bericht van Senso uit Amsterdam.
Ik heb er 1 gekocht voor 25 euro, prima prijs. Hij had nog wat restanten te koop, niet te duur volgens mij.
Ik heb zijn telefoonnummer voor geïnteresseerden (wil het niet zo meteen op het forum zetten...)

Dit bericht kreeg ik net:
Van de Rees kastjes heb ik niet zo veel meer. Daarnet even snel
gechecked en tot dusver het volgende gevonden:
V3 MIDI Thru 1 in / 3 out 19,00
V10 MIDI Thru 1 in / 10 out 45,00
2S MIDI Switcher 2/1 in/out 19,00
5S MIDI Switcher 5/1 in/out 43,00
3B MIDI Switcher 2/1 in/out 43,00
MLD MIDI Line Driver zender + ontvanger 99,00
(Versterkt tot 1 km afstand)
MDS MIDI-to-DIN-Sync Converter 99,00
TS1 MIDI-to-SMPTE/Songpointer Synchroniser 110,00
 
die MDS heb ik ooit een keer voor ik dacht 50 gulden gekocht
duss
 
duss..... zal wel gestolen spul zijn geweest!

nee hoor, een aantal dingen van het lijstje ken ik niet, maar de thru kastjes zijn een stuk goedkoper dan in de winkel ehb ik pas gemerkt. in engeland zijn de prijzen meer in lijn, maar zit je weer met verzendkosten en zo.
de v4 voor 25 euro moest bij verspuy 55 euro kosten, zelfs toen ik nogal verbaasd reageerde.
zelf ken ik van het lijstje alleen de v3, v10, 2s en 5s en die zijn alle een stuk goedkoper dan wat ik er voor betaald heb, ooit, of wat ik pas gezien heb.
 
Ja, Sensomania, van de Aviator o.a. Music House, maar dan leuk. (En waarschijnlijk daarom naar de klote.)
 
Van de Aviator? Die semi modulaire synth... Heeft hij die verkocht of gekocht? Of verkoopt ie hem aan mij? Of is ie kapot? Of is een Sensomania een Aviator? Ikke niet begrijp.
 
Sensomania was importeur/verkoper van de Aviator toentertijd. er heeft nog een artikel in de interface gestaan (of was het midi&recording?) met een foto van hem erbij, terwijl hij de Aviator demonstreerde.
Een echte leuke analoog-zaak in Amsterdam, was het, in de goeie ouwe tijd.
 
Origineel geplaatst door leo
Sensomania was importeur/verkoper van de Aviator toentertijd. er heeft nog een artikel in de interface gestaan (of was het midi&recording?) met een foto van hem erbij, terwijl hij de Aviator demonstreerde.
Een echte leuke analoog-zaak in Amsterdam, was het, in de goeie ouwe tijd.


Dat was inderdaad een fijne zaak !! Ik had ooit een pro-one met een stikker van sensomania. Een gave stikker trouwens ... dus we wouden weten waar die stikker van was ..uhhum.. toen kwamen we daar dus terecht en m;n bek viel open toen ik daar naar binnen stapte !! VET VET VET alles analoog en vaak haden ze van alles wel wat inhuis. Rozengracht was het toch...... mooi was die tijd !
 
Nou mooie tijd :( ik destijds als arme student hard sparen voor een synth en daar besteld met 150 piek aanbetaling. Na lange tijd.....niets, Sensomania weg, geld weg, ik balen :(

Das trouwens niet iets van die tijd hoor, kan nu ook gebeuren...... Weet iemand of er acties zijn die je kan ondernemen als er zoiets gebeurd of moet je het gewoon maar slikken omdat als een bedrijf failliet gaat jij als laatste aan bod komt wat er op neer komt dat je naar je geld kan fluiten.
 
Aanbetalen? Niet doen. Of het nou om een synth of een bankstel gaat, die klotewinkels willen allemaal een aanbetaling hebben en vaak zijn zij het, die zich niet aan de afspraak houden.
Misschien weet-ie het nog, vraag je gewoon voor 150 piek Rees kastjes.....
 
centjes weg?

centjes weg?

Beste arme student. Wat je moet doen vanwege die 150 piek aanbetaling? Even je Email checken, dan komt alles toch nog in orde!:okdan:
Senso (Ja, dié Senso, van Sensomania)
 
Wat een emotionele thread en alles komt goed aan het einde, op een manier die je echt niet verwacht, goed man :okdan: -senso welkom-
 
denken wij aan hetzelfde?

En ja, welkom senso !
 
Helaas

Helaas

Origineel geplaatst door wouter
Weet iemand of er acties zijn die je kan ondernemen als er zoiets gebeurd of moet je het gewoon maar slikken omdat als een bedrijf failliet gaat jij als laatste aan bod komt wat er op neer komt dat je naar je geld kan fluiten.

Helaas, in dit geval ben je meestal je centen kwijt. ff kort en in mensentaal:

Je mag dan wel een aanbetaling (te vgl met een optie) gedaan hebben op een toestel, als de winkel failliet gaat dan wordt er een curator aangesteld. Deze heeft eigenlijk maar 1 bekommernis, ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk schulden worden betaald.

Een aanbetaling is nog geen overdracht van eigendom, dus blijft de synth eigendom van de winkel (ook al is die intussen de fles op). Je bent op dat ogenblik geen echte schuldeiser want de winkel is jou 'niets' verschuldigd.

Enkele maanden geleden was er trouwens in Nederland een ophefmakende zaak rond een heel bekende motorzaa k die failliet ging (naam ff kwijt). Daar waren heel wat gedupeerden die hun oude motor als aanbetaling hadden gebruikt om een nieuwe motor te kopen. Velen waren dus of hun centen of hun oude motor kwijt. Hoe het intussen zit weet ik niet maar onze advocaten (die elke dag het bloed van onder mijn nagels weten te halen :frons: ) hebben het daar onlangs uitgebreid over gehad.

Een mooi voorbeeld is ook, hier in Belgïe, het faillisement van Sabena (waar mijn organisatie lekker veel geld aan verdient:duivels: ), ook hier zijn er een aantal gedupeerden (meestal enkel zelfstandigen) die al vooruitbetalingen hadden gedaan voor vanalles en nog wat.

Het lijkt me het beste dat je geen aanbetalingen doet. Eventueel kan je je nog laten 'verleiden' tot een 'voorafbetaling' maar zorg dan zeker dat je een betalingsbewijs ontvangt waaruit duidelijk blijkt dat het om een bestelling gaat (een bestelbon dus). M.a.w. een volledige voorafbetaling dus, bij problemen is de winkel je dan wel iets verschuldigd en kan je je rechten laten gelden als schuldeiser. Maar zeker ben je dan nog niet want indien er niet voldoende poen is om alle schuldeisers te betalen dan zullen een aantal schuldeisers 'naast het net vissen' ... en je zal maar net de volgende op de lijst zijn nadat al het geld op is.

Dat volstaat voorlopig wel, indien nodig kan ik het wel juridisch laten onderbouwen maar of dat nou zo verstandig is? Een synthforum en juridisch gezwans ? Denk het niet.
 
Is dat nog gebruikelijk bij jullie in Nederland? Instrument aankopen met aanbetaling?

Is het niet beter om ofwel ff door te sparen tot je het volledige bedrag kan ophoesten, en vermijd je tevens aankopen die je in 'een opwelling' zou gedaan hebben?

Heel wat winkels (hier in Vlaanderen toch) hebben vaak koopformules waarbij zo goed als niets extra hoeft te betalen maar wel 'gespreide' betalingen kan doen? Op de poef dus.
 
Re: Helaas

Re: Helaas

Origineel geplaatst door Hover
Enkele maanden geleden was er trouwens in Nederland een ophefmakende zaak rond een heel bekende motorzaa k die failliet ging (naam ff kwijt). Daar waren heel wat gedupeerden die hun oude motor als aanbetaling hadden gebruikt om een nieuwe motor te kopen. Velen waren dus of hun centen of hun oude motor kwijt. Hoe het intussen zit weet ik niet maar onze advocaten (die elke dag het bloed van onder mijn nagels weten te halen :frons: ) hebben het daar onlangs uitgebreid over gehad.

Offtopic.

Dit is allemaal netjes opgelost volgens mij. Safe Motors is overgenomen, heeft z'n naam behouden en verkoopt nu weer vrolijk motorfietsen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top