Bootleg illegaal discussie (firestarter REMIX)

Origineel geplaatst door trash
Samples netjes clearen is mijn motto,1 keer best wel gezeik mee gehad om dat niet te doen

wat kost dat nou ongeveer, een sample clearen?

ik kan me voorstellen dat het verschil maakt of je een kort sampletje gebruikt van een obscuur plaatje uit de jaren '60 of een vocal van een recente top 40 hit....
 
Kosten weet ik niet,een vriend van me regelt die dingen.
Maar toen in die tijd ging het om een minuscuul sampletje van james brown.(ook nog helemaal verknipt,het ging om nog geen halve seconde)
De plaat was uitgelicenseert naar engeland,op een label van een bekende engelse dj,plaat lag nog niet goed en wel in de bakken,of er kwam al een telefoontje.
Of oplage staken,of een x bedrag boete betalen.
Dat was de keus.
 
Origineel geplaatst door fuse

Maar deze bootleg is te slecht om een knaller te worden dus daar hoeft niemand zich zorgen over te maken.

:biertje:

hm... dat klinkt behoorlijk gefrustreerd en jaloers in mijn oren, 'fuse'. too bad for you.,..
 
Origineel geplaatst door trash
Kosten weet ik niet,een vriend van me regelt die dingen.
Maar toen in die tijd ging het om een minuscuul sampletje van james brown.(ook nog helemaal verknipt,het ging om nog geen halve seconde)
De plaat was uitgelicenseert naar engeland,op een label van een bekende engelse dj,plaat lag nog niet goed en wel in de bakken,of er kwam al een telefoontje.
Of oplage staken,of een x bedrag boete betalen.
Dat was de keus.

Dit bedoel ik dus naar de toekomst toe, dit zal steeds vaker voorkomen denk ik.
 
Hmm wel interessant onderwerp gezien m'n studie. Misschien neem ik wel auteursrecht als een mastervak. ;) In dat andere topic gaat de bescherming bij composities wel erg ver volgens Wout Blommers. Ben benieuwd hoe e.e.a. werkt bij samples etc., gelet op de moderne techniek en of hier al uitspraken over zijn. Denk dat 't meestal tot een schikking tussen de partijen komt. Daarbij zal dat Buma/Stemra dan wel een rol spelen?
 
Arme stakkers you-

- Als je een vogel opneemt als 'ie zingt, wat dan? Is dat ook Copyright (TM)?
Als je gewoon niet het minste talent hebt om zelf iets moois te verzinnen,-

--- SO BE IT! ---
 
Back
Top