Looper a la Antares Infinity

etaoin

Mystic Loges
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
12.743
Locatie
Vleuten
Jeuh, audio software met 0 resultaten in de zoek! Antares Infinity dus...

Ik heb een tijdje met de trial gespeeld op m'n oude Mac en dit is toch wel wat ik zoek.
Alleen...
Het is er alleen maar voor Mac OS9. Gezien de diskruimte, hoeveelheid geheugen,
lawaai van de voeding, ruimte die het scherm inneemt, leeftijd van de machine etc. etc.
vind ik het een beetje zonde om daar nog US$ 300 in te steken (da's ZES KEER wat ik
voor deze Mac betaald heb ;) ) Bovendien ondersteunt Infinity geen WAV en heeft
mijn Mac geen USB (dus kan ik de sampler er niet aan hangen). Nouja, een en al
ellende dus.

Daarom mijn vraag: weet iemand een gelijksoortige oplossing die draait onder Windows?
Is geen probleem als het wat kost, als ik het maar een paar jaar kan blijven gebruiken.
Ik heb al de Seamless Looper van Zero-X, maar, met alle respect, dat is natuurlijk prut
in vergelijking met Infinity.

Iemand suggesties?
 
zoekend naar goede looping tools op internet stuitte ik op deze post

mijn vraag is
etaoin, heb je sindsdien nog een goed alternatief voor de Seamless looper gevonden ?
 
Helaas, helaas. Ik ben ook nog steeds zoekende. De laatste versie van de Zero-X Seamless Looper kan al wel ietsje meer, maar het blijft overgangen zoeken en eventueel een cross-fade doen. De synthese-opties voor magistraal mooie loops zoals Infinity die heeft heb ik nog nergens anders gezien.
 
Wat maakt infinity zo bijzonder eigenlijk..? Heb het programma nog nooit gezien, laat staan er mee gewerkt te hebben.
 
De complete Trinity en Triton-libraries zijn er toendertijd mee gemaakt, en die van de eerdere AIĀ² synths (dit staat expliciet achter in de handleiding vermeld!).

Joerg Schaaf (ex-Quasimidi, nu Radikal Technologies) gebruikt 't nog steeds en zweert er bij. De truc is dat Infinity niet gewoon loopt of handig probeert te doen maar ook nog de harmonischen analyseert (een loop kun je in feite voorstellen als een lijst harmonischen die volgens een vast patroon oscilleert). Als je het op die manier gebruikt kun je veel makkelijker een loop-punt vinden of er een genereren.

Raar dat Antares nooit meer iets met die zwik heeft gedaan.
 
Laatst gewijzigd:
Vooral dat genereren kan erg leuk zijn. Infinity kan bijvoorbeeld een pad genereren uit een percussiesample. Erg lekker allemaal (als je van pads houdt natuurlijk :D )
 
Back
Top