nord modular, ultieme preset synth?

Is hier niet al een thread over? [EDIT]: ja, die is er, en wel hier . [/EDIT] Anyway, kan me er wel wat bij voorstellen. Ik heb ook een paar vaste patches (Vocoders, MIDI-sync converters, dat waanzinnige kerkorgel, wat sequences, wat bassen en leads, hee, best veel eigenlijk) en als ik wat nieuws nodig heb ga ik er gewoon voor zitten.
 
Het downloaden van een triljoen presets is voor mij niet echt interessant. Daarvoor koop je geen synthesizer. Sinds een week heb ik een classic Modular en ik heb nu zo'n 40 sounds zelf gemaakt, maar wel vanuit bestaande patches van versie 3.03.

Waar ik nog nu uit ben, is het feit dat de polyfonie blijft steken op maximaal 3. Dit kan toch niet goed zijn?? Nu is deze modular voor de effecten. Voor de Clavia pads gebruik de Nord Rack 2.

Het leuke voor mij van Clavia is, dat de apparaten haast "vragen" neem de tijd mij te kennen, en dan zul je wat beleven.

_________________

Voor de SY77 zijn er ook tig-sounds te downloaden. Die van de DX7 na omzetting vallen bijna allemaal tegen. Hard en zacht lijkt in die patches hetzelfde.
 
Die 25000 patches op het net zijn voor mij juist de reden geweest om de Nord Modular aan te schaffen.
Voor mij inderdaad de ultieme presetbak.

Heb het hier in het verleden al eens laten vallen en kreeg daar van sommigen wat lullige reacties op.

Men vergeet alleen dat niet iedereen zin en tijd heeft om een uur aan knopjes te draaien om een geluid vanaf scratsch op te bouwen.

Geluiden bouwen is een vak. Produceren ook.



gr. Tom
 
Ik krijg binnenkort mn micro modular binnen, dus ik ben ook erg opzoek naar goeie patches.
Ik bouw ook geluiden from scratch, maar ik ben een modular rooky dus ik heb goeie presets nodig om de mogelijkheden te zien, en om van te leren.

Weet iemand naast die link die hier al vermeld is, nog meer sites waar ik goeie patches kan vinden?? Het liefs patches met toffe arpergiators vocoders en apparte sequence synth combi's ala reaktor.
 
niemand.>?? goeie arpergiator en vocoder patches voor de modular??
 
Hier een mooie tutorial specifiek voor de Nord Modular met ook een gedeelte over arps (inclusief voorbeeldpatches).
 
Origineel geplaatst door bobaphat
niemand.>?? goeie arpergiator en vocoder patches voor de modular??

Op de Clavia site (http://www.clavia.se/nordmodular/sounds/) . Mede dankzij een aantal NLse hyperactieven (oa Rob Hordijk), ook aktief op synthforum (de laatste tijd niet meer zo, geloof ik). Op het internet zijn duizenden patches te vinden. Als je er echt niet uitkomt dan heb ik wel een setje voor je.
 
ah wat dom van mij, ik had dat helemaal niet gezien op de clavia page,

bedankt acid an vinnie:okdan:
 
Back
Top