Ik wil meer optreden!!!

meesha74

Muzikant
Lid sinds
5 november 2004
Berichten
2.252
Locatie
Hilversum
Ik zou graag wat tips willen voor lokaties, festivals, podia e.d. waar ik zou kunnen optreden.

Mijn muziek is een mix van elektronika met pop. Op het podium treedt ik solo op met behulp van allerlei synths en andere gear. Bovendien zing ik live met behulp van veel effecten en vervorming. Om één en ander visueel aantrekkelijk te maken gebruik ik verschillende synths met een schouderriem, heb ik drumpads in een soort stellage hangen en heb ik aan het eind van de show een soort Keith Emerson - achtig "gevecht" met een synth. Kortom: een spetterende show met interessante muziek.

Tagr11.jpg


Nu zou ik wat meer willen optreden. Ik heb inmiddels een aantal gigs gedaan, met name in de Tagrijn in Hilversum. Ik wil wat meer "buiten de deur" spelen. (ik woon in Hilversum) . Het blijkt lastig te zijn aangezien de meeste podia / kroegen voornamelijk rock / pop bandjes programmeren. Misschien dat iemand op dit forum meer contacten heeft met podia of festivals / evenementen waar meer elektronisch georiënteerde muziek wordt uitgevoerd.

Voor meer info en audiobestanden Kijk op mijn website.

Alle tips en adviezen zijn bijzonder welkom!! :halleluja

MEESHA

Tafh2.jpg
 
stuur een demo met een kort verhaaltje (zoals wat je hierboven schrijft) naar de poppodia
bijvoorbeeld in zuid holland kun je deze vinden via de popunie

www.popunie.nl - > links -> podia zuid holland

of

www.popunie.nl - > links -> podia nederland

misschien dat je hier in Delft bij De Koornbeurs terecht kan. Daar hebben ze ongeveer 2 maandelijks een aparte avond voor de 'alternatieve dance muziek'. http://www.newerasoundsystem.tk/

doe je ding
 
Origineel geplaatst door meesha74
Dank voor je tips. Ga ik zeker wat mee doen. :halleluja

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met optreden op bepaalde plekken. Ben erg benieuwd hoe en waar jullie allemaal "je ding doen" ...:D

:okdan:

Ik doe "mijn ding" meestal hier:

2pc-toilet.jpg


:D Sorry...kon het echt niet laten!
 
Zoek ook op alle mogelijke festivals; met jouw act kom je misschien minder snel in café's en op podia terecht, maar juist wel bij festivals. En kijk eens hoe Stijn het aanpakt: dat is een Belg die ook een éénmansact met synths heeft (ik neem aan dat je die wel kent, anders: http://www.mijnlabel.com/ en ook hier). Die stond zelfs op Lowlands trouwens (kijk, een festival ;) ), dus dat moet goed kunnen komen. Misschien kun je hem zelfs gewoon mailen voor tips?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top