Aansluiten compressor (Ja sorry, ik heb de ander topics al doorgelezen)

Prowler

Stamgast
Lid sinds
2 juni 2002
Berichten
329
Locatie
Hengelo
Hoi,
Ik word niet echt wijzer van de andere topics over het aansluiten van de compressor.

Ik heb een behringer mx2642A en heeft een MainOut, MainIn en een Control Room.
Op de AUX1/2 zit mijn fx-bak via een stereo-input.

Nu heb ik hier een schematje gemaakt, want ik wil een compressor aansluiten op mijn bestaande setup
compressor.jpg

Wat is het beste, de comp. over de AUX bussen of op de MainMix.

Als die op de mainmix gaat waar moet dan de output van de compressor heen ?
En waar moet ik dan mijn versterker op aansluiten ?

Alvast bedank, en sorry dat ik stoor maar ik kom er echt niet meer uit.

MVG,
Martijn
 
SENDS van je mengtafel op de IN van je compressor
OUT van je compressor op de RETURN van je mengtafel

Thats all!!!

gr. Mario
 
ja maar dan gebruik je m niet als insert

en als je mixer niet meerdere main outs heeft, kun je de amplifier ook op de recorder aansluiten of de recorder op de amplifier. Je kunt de compressor hier ook tussenhangen (als eerste apparaat na de mixer dus), dan compress je de gehele uitput...maar als insert is handiger denk ik.
 
insert bedoel je mee dat ik hem op de aux send aansluit en de output van compressor op de stereo-input ?
 
Origineel geplaatst door Triple Six
insert bedoel je mee dat ik hem op de aux send aansluit en de output van compressor op de stereo-input ?

Insertie is een keten waar je randapparatuur doorheen kan lussen ..... zodat het signaal gewoon over je mainmix zit.
Het werkt met twee stereo jacks (die je in je tafel stopt) die verlopen naar vier monojacks. de kabel werkt dan als volgt de ene mono jack is een input en de andere een output .... waardoor je het linker kanaal dus kan lussen. En datzelfde doe je dus met hjet rechter kanaal.
 
die kabel die ik in mijn tafel moet drukken moet die dan in de MAIN-IN ?

Want de MAIN-OUT loopt naar de versterker
 
Ik vat hem al !
Nu snap ik ook wat er in de handleiding van mijn mixer bedoelt wordt :D

FF een 2 x insert kabel bestellen bij Thomann :D

Thx voor de uitleg en adviezen !

MVG,
Martijn
 
Beetje vaag...

Beetje vaag...

Het staat een beetje vaag uitgelegd in de manual van je behringer.. maar het zit zo:

Je hebt twee main outs (2 x L+R). Deze kun je gebruiken als outputs (twee mono-pluggen gebruiken).. maar ook als insertie-punt voor je main mix. Hierbij gebruik je TRS pluggen.. waarbij de Tip "send" is.. en de Ring "return" .. en de slave "ground". Speciale insert kabels hebben een verloop van TRS naar twee keer mono. De ene gaat je compressor in.. de andere je compressor uit. Doe je dit twee keer.. dan heb je je compressor stereo aangesloten op je main mix.

Die onderste main outs kunnen dan naar je versterker :)
 
Alleen heb ik het probleem dat ik maar 1 Main-Out heb :(
Maar als ik nu 2x zo'n insert kabel aansluit op mijn Main-In L+R en de 4 mono uiteinden van mijn kabel aansluit op de compressor, werkt het dan ook ?

Ik wordt gek !!!
Komt dat omdat het zondag is ? :P
 
niet main-in
maar main-insert

vandaar
 
Ja ok de Main-Ins staat er ja :D

Okee dan weet ik iniedergeval hoe ik alles moet aansluiten !
Bedankt !
 
Dan heb ik er ook nog eentje: ik wil op 'n Spirit Folio SX de compressor op 'n groep gooien; dus alleen alle drums erdoorheen bijvoorbeeld. Alleen m'n subgroup heeft geen inserts, en ik gebruik die subgroup trouwens al om kanalen naar m'n geluidskaart te kunnen sturen. De main out gaat direct naar de amp. Oplossing: LX7 of 1604vlz kopen?
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Dan heb ik er ook nog eentje: ik wil op 'n Spirit Folio SX de compressor op 'n groep gooien; dus alleen alle drums erdoorheen bijvoorbeeld. Alleen m'n subgroup heeft geen inserts, en ik gebruik die subgroup trouwens al om kanalen naar m'n geluidskaart te kunnen sturen. De main out gaat direct naar de amp. Oplossing: LX7 of 1604vlz kopen?


1604 kopen ..... lx 7 heb ik slechte dingen over gehoord.

(was een tijdje bezig met een lx 7 maar heb uiteindelijk maar een mackie gehaald)
 
1604 !

al ben ik benieuwd welk mengpaneel wel subgroup inserts heeft
 
Wat voor slechte dingen dan over de LX-7?

Ja, het liefste koop ik i.i.d. 'n SR24-4VLZ PRO, maar die is zo DUUR.

Maar als je geen subgroup inserts hebt, kun je het wel naar buiten sturen via de sub, en dan weer naar binnen via 'n stereo return. Kost je alleen wel 'n stereo return.... Doorsparen voor die SR dan maar. ..
 
Back
Top