Voxengo AnalogFlux suite

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
ss_voxengoaflux10.png


De maker van prima plugins komt met weer iets nieuws op de markt.
Een serie plugins gemaakt mbv convolutietechnieken en is gericht op het nabootsen van oude analoge gear.

- Tape simulation plug-in
- Analog delay plug-in
- Convolution processor plug-in
- Analog insert plug-in
- Chorus plug-in

De link met meer info incluis een demo versie.
http://www.voxengo.com/analogflux/
 
inclusief een factory preset van ondergetekende ;)

klinkt erg goed die tapebus plugin......veel meer gericht op kleuring dan op "loudness" zoals bv bij magneto of VintageWarmer..al kan je zeker wel behoorlijk wat dB's winnen...

ff wat audio files:

cleane opname van live drums: www.expansions.nl/filez/tapecheck/clean.mp3

hard ingestuurde opname op studer A77 taperecorder met tape-speed op 15ips: www.expansions.nl/filez/tapecheck/a77 hot lo speed.mp3

voxengo tapebus plugin (met impulse van studer B67 geselecteerd):
www.expansions.nl/filez/tapecheck/voxengo-hot.wav (helaas heb ik wel ff de snelheid wat te hoog gemaakt met afspelen, en je hoort maar de halve loop, maar het idee is er)

Olaf
 
Laatst gewijzigd:
Hehe, die Olaf toch. Ja die Alex is goed bezig met bedenken en bouwen van dingen die gewoon handig zijn en helemaal anders wat anderen hebben. En dan nog eens niet zo duur ook.
 
Ik ken niks van 'tape' sound maar ik vind het niet zo overtuigend klinken. Als ik de preset smooth highs op een baslijn zette kreeg ik echt veel hoge tonen die er origineel niet bij zaten. Vooral door m'n sennheiser HD580 klonk dat redelijk slecht eigenlijk. Bij andere instellingen had ik dan eerder het gedacht dat het met een EQ ook zo kan klinken. Bij zo'n plugin heb ik zoiets van , als je niet weet waar je naar op zoek bent kun je er beter vanaf blijven. Een goede handleiding met misschien wat voorbeelden is altijd handig bij zoiets.

De delay vond ik ook heel lastig om in te stellen, misschien omdat ik m'n analoge delays en ohmforce gewoon ben? Knop bewegingen gaven niet altijd direct veel hoorbaar verschil , ik zal er waarschijnlijk weer de kl*ten van snappen ;) . De klank zelf is wel redelijk goed, nogal donker eigenlijk, smooth :D

Ik vind convolutie eigenlijk niet de weg om aan zo'n dingen te beginnen , het is meer stelen zonder er iets vanaf te moeten kennen (elektronisch dan). UAD zou zich misschien eens beter bezighouden met die dingen ;)
 
Origineel geplaatst door Toon
Ik ken niks van 'tape' sound maar ik vind het niet zo overtuigend klinken. Als ik de preset smooth highs op een baslijn zette kreeg ik echt veel hoge tonen die er origineel niet bij zaten. Vooral door m'n sennheiser HD580 klonk dat redelijk slecht eigenlijk. Bij andere instellingen had ik dan eerder het gedacht dat het met een EQ ook zo kan klinken. Bij zo'n plugin heb ik zoiets van , als je niet weet waar je naar op zoek bent kun je er beter vanaf blijven. Een goede handleiding met misschien wat voorbeelden is altijd handig bij zoiets.

De delay vond ik ook heel lastig om in te stellen, misschien omdat ik m'n analoge delays en ohmforce gewoon ben? Knop bewegingen gaven niet altijd direct veel hoorbaar verschil , ik zal er waarschijnlijk weer de kl*ten van snappen ;) . De klank zelf is wel redelijk goed, nogal donker eigenlijk, smooth :D

Ik vind convolutie eigenlijk niet de weg om aan zo'n dingen te beginnen , het is meer stelen zonder er iets vanaf te moeten kennen (elektronisch dan). UAD zou zich misschien eens beter bezighouden met die dingen ;)

deze plugins gebruiken een impulse response in het audio-pad.....dat is dus niet echt pure convolutie, maar een slimme manier om toch iets van de karakteristieken mee te nemen.....

als je mijn audio voorbeeldjes van hierboven beluisterd kun je toch echt wel een verschil van dag en nacht beluisteren neem ik aan? dat krijg je nooit met puur EQ voor mekaar.

Met de delay kan ik ook niet zo overweg, ben ook een ohmforce fan ;)
 
Gister ook maar 's dit gecheckt na al tijden door Olaf gespammt te zijn met tape-rommel. Nu heb ik 0 ervaring met 2" tape enzo dus ik heb zoals Toon al opmerkt geen flauw idee waarnaar ik op zoek ben. Ik deel zijn mening dus volledig en ben ook zeer sceptisch als het aankomt op dit soort extra specerijen in je toolkit. Nu had ik al een lekkere beat gemaakt in Ableton Live en met de demo van Arturia Minimoog V wat arpeggio bass-lijntjes.

Ik vind dat die TapeBus plugin toch wel zaken iets viezer maakt. En daar hou ik wel van. Het doet me denken aan een SPL buizen-enhancer die ik ooit had. Maar dan wat meer gedistort en minder smooth. Niet vervelend overigens. Alleen de reden dat ik die enhancer weg deed is dat het eigenlijk allemaal of te subtiel is (in de gematigde instellingen) of als je de boel echt gaat oppompen, je dat effect ook makkelijk met iets anders kan bereiken. Maarrrrr….het klinkt toch wel lekker. Die Chorus is ook erg goed moet ik zeggen.
Die afgezaagde tapedelays heb ik niet echt een boodschap aan. Dit heb ik overigens alleen op redelijk goede headphones geluisterd. Vandaag maar even over de Genelecs…
Ik ben wel iets minder sceptisch…

Oh ja…Minimoog V roeleert echt de PAN uit. Wat klinkt dat goed zeg…ik zou bijna mijn M3X verkopen….
 
Origineel geplaatst door Nolet


Oh ja…Minimoog V roeleert echt de PAN uit. Wat klinkt dat goed zeg…ik zou bijna mijn M3X verkopen….

Moet je de Moog Modular V eens proberen....die is nog vetter...
 
Origineel geplaatst door dione
Moet je de Moog Modular V eens proberen....die is nog vetter...

die heb ik natuurlijk ook al lang geprobeerd..en ja...die is ook heel vet...maar ik zat toevallig gister echt aan en nummer te knutselen en daar gebruikte ik de Mini. Die arpegiator die er in zit is ook erg leuk. Dikke vette moroder-basslinetje lopen maken...
 
Back
Top