kristal solderen

Je kan je DSP ook via een statisch ontlading hebben opgeblazen. Dan ben je echt de lul.
Maar had er gister nog over met een professionele reperateur. DSP's zijn retemoeilijk te fixen. Het kan ook ergens anders zitten.
 
Origineel geplaatst door fuse
Je kan je DSP ook via een statisch ontlading hebben opgeblazen. Dan ben je echt de lul.
Maar had er gister nog over met een professionele reperateur. DSP's zijn retemoeilijk te fixen. Het kan ook ergens anders zitten.

oei :L

Nou, dan hadden ze dat wel in de inbouw manual (die overigens retebeknopt was) mogen vermelden. Uiteraard hebben we voordat we uberhaubt aan het knutselen zijn geslagen onzelf even aan de kachel ontladen.

Anyways, bij Stadler heeft men mij aangeboden de boardjes op te sturen zodat ze gefixed kunnen worden. Hopend dat dat gaat lukken. Ze liggen dus al in Duitsland
 
Fotootjes. Niet echt duidelijk allemaal, excuus.

This is how it was...
 

Attachments

  • before.jpg
    before.jpg
    81,4 KB · Bekeken: 69
Nieuwe situatie, met ingepakt kristal :)
 

Attachments

  • after.jpg
    after.jpg
    99,4 KB · Bekeken: 64
Expansion board, met connector vastgesoldeerd.
 

Attachments

  • board.jpg
    board.jpg
    62,3 KB · Bekeken: 64
Ik krijg net een email uit Duitsland. 't Is gefixed, alleen moet ie nog minimaal een dagje in een testrun draaien. Opnieuw is er een nieuw kristal in gesoldeerd en daarmee doet ie het wel. Andere contactpunten zijn voor de zekerheid nog "nagesoldeerd" ofzo. Nou ja hij doet het weer!

Kosten? Alleen de verzendkosten worden in rekening gebracht. Ik krijg er als troost ;{ een soundset bij.

I am a happy man.

:halleluja :koffie: :kroon: :dj: :luv:
 
Vet!

Dus voor jouw kunnen de feestdagen losbarsten nu. ;)
 
:dubbel: :dubbel:

DUSSSSS krijg ik de gerepareerde bordjes terug. Allemaal netjes. In Duitsland deed ie het gewoon, maar bouw ik het allemaal netjes in mijn Mq -> zelfde probleem nog altijd.

Ik maak me nu wel heeeeel sterk dat het NIET aan dat bord uberhaubt ligt maar aan wat anders. Alle DSP's deden het gewoon in Duitsland, maar in mijn Mq geeft de factory test vage fouten en loopt ie vast.

Zou het iets met de PSU te maken kunnen hebben? Ik wor gek!!

facingcat7xm.jpg
 
Back
Top