stelling: fader rides zijn goed

wat ik veel doe met 808-achtige breakbeats is op de allerlaatste snare van een blok van 16 maten een gigantische hoeveelheid reverb erin draaien (tot tegen het clippen van de FX bak aan) zodat die snare gigantisch hard doorklinkt en ik onder dekking van dit geluid de hihats dr in fade. Bij een stukje waar geen baslijn inzit gooi ik ook wel reverb over de kick.

Meer vertel ik ook nie :)

-c-
 
Origineel geplaatst door fuse
Wel jammer dat je midi CC's en sysex niet kan quantizen. :confused:

je kan het wel simuleren in cubase .
kies daarvoor een automation spoor gekoppeld aan de automation parameter die je wilt bedienen. kies nu ipv pencil de blokgolf of een andere tekentool.
deze zet precies op je quantiseringswaarden in een keer de door jou gewenste values.
Dus bijvoorbeeld op 16th notes in een part de cutoff (cc74) open en dichtgooien is dus 1 muisklik met die tool.

via het vasthouden van ctrl, alt etc. kun je zelfs curves in je automation sporen gooien.

dit zijn slechts een paar van de truukjes die je kan doen om je muziek te verlevendigen.

Als je meer wilt randomizen dan kun je gebruik maken van de track fx in je inspector, positionering van je noten, cc's , volumeveranderingen, etc... al dat soort dingen kun je daar laten randomizen in een door jou gedefinieerde range.

Bijvoorbeeld congaloopje die je geprogrammeerd hebt kan statisch klinken. Door de positionering en de velocity te randomizen is het statische volledig weg. Het klinkt alsof er een live percussionist zit te spelen.
 
Ik heb dat ook wel eens gedaan(galm send opengooien), best interessant moet ik zeggen!
verder kun je op een goede digi mixer dit ook weer automatiseren bijv. of zoals quifster al aangeeft in cubase of een andere sequencer.

fader rides vind ik zekers goed :) ik gebruik het eigenlijk nog te weinig :D
 
Back
Top