Als mijn vocal duikt als de kick terug komt, wat doe ik dan verkeerd? Limiter / compressie...

Ik leerde van BRZ dat je m kan inzetten als milde distortion. Ik hou ervan m 2 aparte signalen te sturen en dan een signaal te gebruiken als modulatie en t andere als sound. Hij is stereo dus ik gebruik de modulatie sound dan niet. Hier tweak ik zomaar een korgje om te tonen wat ie kan doen met n saaie loop. Ik vroeg Herman deze maand of cv mogelijk is als mod en hij ging t bekijken, was mogelijk. Ik weet echter niet of dat zal gebeuren, ik denk dat Herman andere zaken aan t hoofd heeft en zoveel restylers zijn er nooit verkocht. Ik had deze trouwens bij op mijn 1e synthmeet :)

Rodec en Sherman zijn sowiso lekker bezig...

@klinkske gezien jou gearlijst.. je hebt niks meer nodig idd.. En kwa compressie, dat is eigenlijk VCA/volume per geluid (kort door de bocht) met een envelope dynamisch regelen.. (afgezien van exoten)

ik zou echt veel meer moeten proberen met de aansluitingen op de sherman filterbank... is nog steeds niet gebeurd. Maar zoals ik al n topic had over billen bloot patchen is er ook zoiets als 'ik heb geen idee wat ik ermee moet'
net zoals de dominion one in de verkoop staat, wat moet ik met die in en outputs in mini jack in hemelsnaam.

Tis voor mij lang geleden dat ik met een Sherman filterbank heb gespeeld maar kan me herinneren dat ik hem vrij heftig vond maar heb begrepen dat ie ook wel te temmen is. Misschien is het een idee om een aparte Sherman Filterbank topic te openen want er is een hele grote groep gebruikers of in iedergeval eigenaren van dat ding. En wat betreft de RNC dat is ook een goed ding al is de 500 series rnc series wat beter.

En patchen, ik zou ook niet alles patchbaar willen hebben.. wel gedaan maar nu stop ik er gewoon minder tijd in. En in een dolle bui neem ik zo'n patch op en dan bewaar ik die voor later.

welke summing mixers heb je?

Laatst gewijzigd:
Back