MPC live 3

Nou, heb gelukkig mijn Live II nog voor een nette prijs kunnen verkopen. Dat betekent ook meteen dat mijn MPC carrière bij deze DEFINITIEF is beëindigd, GAS willing. Maar uiteraard wens ik de nieuwe en aspirant eigenaren veel plezier :D
Gelukkig hebben we de quote functie nog om te zien wat er stond :) (GAS willing)

Riep je dat ook ooit niet over Elektron? :okdan:
Vandaar het deel in de BLUR :D

Wel benieuwd wat jouw voornaamste redenen zijn om hem weg te doen.
Vooral omdat de nieuwe software wat gebruiksvriendelijker zou moeten zijn voor nieuwe gebruikers.
Ik heb de Live II gekocht (tot 2x toe) met het idee dat het leuk is als portable, standalone device om muziek mee te maken buiten de studio. Maar in de praktijk komt dat er nooit van, en neem ik dus ook niet de tijd me voldoende in het toestel te verdiepen waardoor ik iedere keer als ik hem tóch eens aanzet meteen verdwaal in de eindeloze mogelijkheden. In de studio vind ik de toegevoegde waarde gering omdat ik liever mijn DAW gebruik dan een DAW-in-a-box zoals de MPC. Dus heb ik besloten hem toch maar (weer) weg te doen. Voor die zeldzame keren dat ik buiten de studio iets wil, volstaat de SP-404 mk2 prima en die draait ook standaard al mee in de studio als creative sampler/mangler dus ik heb ook de meeste 'muscle memory' paraat die ik nodig heb om hem te bedienen.

Ik heb zo'n beetje alles aan grooveboxen wel een beetje uitgeprobeerd. Wat ooit met een Yamaha RM1x begon.. daarna een RS7000.. Roland MV8000/8800. Akai MPC's, Force, Roland MC's, Korg Electribes. Elektron dingen. En nog wat onbekendere dingen: Deluge, Zoom ufo AR48.. etc.. Ik zou eigenlijk best wat weg kunnen doen maar ik vind het zo leuk om het afentoe naast elkaar te hebben en te kunnen vergelijken.

Akai en Elektron zijn eigenlijk gewoon compleet het tegenovergestelde. Elektron: beperkte features (geheugen, polyfonie maar top om mee te werken). Akai is gewoon voordurend met een schermpje bezig zijn en graven naar iets wat op Elektron via een paar toetscombis super snel gaat, het haalt alle vaart er bij een MPC uit waardoor je het eigenlijk niet gebruikt. Akai is super krachtig. 8 stereo audiotracks. 32bit interne processing.. en megaveel polyfonie..

Roland ging al wat langer geleden Elektron functionaliteit gebruiken. Al is Roland voor zover ik weet ook de bedenker geweest van gridsequencing.. dus dan mag het. :) De Force was natuurlijk gewoon een Standalone Push en ook op de MPC kon je op de pads gridsequencen maar automation is gewoon super omslachtig.

Op de MPC III kan het nu deels.. ik vroeg me dan hieronder af waarom iemand met de Dial naar een step toe draait om informatie te wijzigen. Maar het kan ook gewoon op de steptoetsen geselecteerd worden zag ik in een andere video.
Ik moet na zaterdag besteld te hebben (toen op voorraad) toch langer wachten. Voorraadstatus bleek niet helemaal actueel.. mja.. ik verveel me gelukkig niet hier op SF :D
De MPC was dus altijd al wel een beetje haat/liefde maar ook weer zoveel beter dan heel veel ander spul. Het is gewoon een Powerhouse. Eigenlijk gewoon een DAW in een box. Maar deze hardware upgrade met steptoetsen slim gebruiken ziet er wel uit als een step forward qua workflow.

Hieronder is te zien dat je gewoon steps kan selecteren en die dial niet persé nodig hebt. :mega:

Laatst gewijzigd:
Vandaar het deel in de BLUR :D

Ik heb de Live II gekocht (tot 2x toe) met het idee dat het leuk is als portable, standalone device om muziek mee te maken buiten de studio. Maar in de praktijk komt dat er nooit van, en neem ik dus ook niet de tijd me voldoende in het toestel te verdiepen waardoor ik iedere keer als ik hem tóch eens aanzet meteen verdwaal in de eindeloze mogelijkheden. In de studio vind ik de toegevoegde waarde gering omdat ik liever mijn DAW gebruik dan een DAW-in-a-box zoals de MPC. Dus heb ik besloten hem toch maar (weer) weg te doen. Voor die zeldzame keren dat ik buiten de studio iets wil, volstaat de SP-404 mk2 prima en die draait ook standaard al mee in de studio als creative sampler/mangler dus ik heb ook de meeste 'muscle memory' paraat die ik nodig heb om hem te bedienen.
Waarschijnlijk loop ik straks tegen dezelfde hobbels aan, maar qua features is dit toch een interessante box voor mij.
Om een MPC bible van 200+ pagina's te bestuderen kijk ik niet naar uit.
Maar met een MPC kun je op de bank nog een beetje rommelen en hoef ik mij niet op te sluiten in een studio.
Zo hoop ik gezin/hobby nog wat te combineren :D

Hiervoor heb ik nu de polyend tracker mini of wat stand alone apparaten zoals de aira mini's.
Ik vind het een heel gehannes om met tich kabels en losse apparaten op de bank of aan de keukentafel te zitten.

Als je de tijd en energie erin steekt denk ik dat je met die moderne MPCs bijna alles wel kunt om van een idee tot een track te komen. Dus als je nu al met kastjes weg van de studio aan het klooien ben zal het vast wel goed komen.

Maar met een MPC kun je op de bank nog een beetje rommelen en hoef ik mij niet op te sluiten in een studio.
Zo hoop ik gezin/hobby nog wat te combineren :D
Dat dacht ik eerst ook, maar in mijn praktijk is de 'thuisstudio' 1 deur verder (bijkeuken in en dan naar links zeg maar) en daar heb ik 'alles wat m'n hartje begeert' klaar staan.
Het 'samen met een kind' muziek maken op de MPC was erg leuk, maar ook invasief. (dan moet het op de speaker).
En als de rest lekker TV etc. zit te kijken, kan ik beter elders gaan zitten, want dan is dat geram op pads etc. alleen maar irritant.
Dus ja, het kon, nee, ik deed het niet.
Dan kan ik beter de deur dicht doen en m'n gezin aandacht geven ipv in dezelfde ruimte zitten met m'n headphones.

Ik moet er eerlijk bij zeggen, ik heb de MPC Live II 2 weken geprobeerd (iets met retour periode), dus ik heb het niet heel vaak een kans gegeven.
Wat ook niet hielp, is dat ik eigenlijk het liefste met hardware synths werk als ik jam, dus mijn MC-707 is vooral een drumcomputer en midi sequencer.
Dat zou de MPC dus ook moeten worden, maar dat werkt niet op de bank.
De MPC was dus altijd al wel een beetje haat/liefde maar ook weer zoveel beter dan heel veel ander spul. Het is gewoon een Powerhouse. Eigenlijk gewoon een DAW in een box. Maar deze hardware upgrade met steptoetsen slim gebruiken ziet er wel uit als een step forward qua workflow.
Ja, dat 'daw in a box' is nog wel een dingetje.
Ik ben veel aan het mijmeren (leuk man) over waarom ik enigszins vastloop in m'n DAWLess setup en waarom de laatste aankopen die nieuw leven in de setup moesten blazen retour gingen.
(MPC Live 2 en SP-404 mk2)
De vraag 'waarom dawless' kwam naar boven en voor mij geldt dat het gevoel van 'jammen met mijzelf' en 'in het moment zitten' een grote reden is om een hardware setup te gebruiken.
Dat krijg ik niet (minder) in de DAW.
Redenen die ik kon bedenken waren.
- clip based workflow (dat kan Ableton etc. ook natuurlijk, maar Reason niet)
- Een aantal dedicated instrumenten om je heen hebben die 'er zijn, aangesloten zijn, precies doen waarvoor ze bedacht zijn' vs 'virtuele instrumenten met een generieke controller'.
Dus nu heb ik Ableton Live gekocht en ben ik het DAWLess gevoel aan het namaken. Punt 1 werkt prima, maar het geheel voelt nog niet zo 'in het moment' als bij de DAWLess setup.
Natuurlijk kan ik een template maken met x instrumenten die ik altijd op track x,y,z heb zitten en die altijd 'iets' doen voor mij.
En dan per instrument een controller kopen en die hard mappen aan alle controls .
Maar.....
Ableton kan zoveel meer en je wilt elke keer toch weer iets anders proberen.

Goed, terug naar de MPC als DAWLess brain.
Ik denk dat de MPC nog altijd meer 'DAWLess' zal voelen, maar met alle opties die hij biedt, begint het wel verrekte veel op Ableton Live oid te lijken, maar dan zonder muis (toetsenbord kun je gewoon aansluiten)
Ik zal hem moeten kopen om te zien of ik daar diezelfde 'go go go' workflow kan creëren als die ik nu in m'n huidige setup heb,.

Trouwens, misschien goed om erbij te vermelden, ik heb in de afgelopen 5 jaar nog geen één track gemaakt op m'n setup.
Daar heb ik helemaal geen zin in.
Lekker jammen en jams 'performen' is wat ik daar wil doen.
Dat is voor iedereen natuurlijk anders, maar daarvoor heb ik de hardware setup.
De MC-707 is erg beperkt t.o.v. een MPC, maar misschien daardoor ook wel beter geschikt voor wat ik 'wil' in m'n hardware setup.

Ik zeg niet dat de MPC Live 3 er nooit komt, maar het 'daw in a box' idee is wel een vraagteken voor mij (of ik daar lekker omheen ga jammen)

Trouwens, misschien goed om erbij te vermelden, ik heb in de afgelopen 5 jaar nog geen één track gemaakt op m'n setup.
De MC-707 is erg beperkt t.o.v. een MPC, maar misschien daardoor ook wel beter geschikt voor wat ik 'wil' in m'n hardware setup.

Ik zeg niet dat de MPC Live 3 er nooit komt, maar het 'daw in a box' idee is wel een vraagteken voor mij (of ik daar lekker omheen ga jammen)
Een MC-707 is inderdaad wel beperkt om volledige nummers mee te maken.
Het zou kunnen, maar voor mij is het net te omslachtig en blijft het een jam-apparaat.
Als ik jouw filmpjes bekijk kun je hiermee inmiddels ook blind navigeren.

Eigenlijk zou Ableton + controller op een laptop waarschijnlijk voor mij een goede usercase zijn, maar voor iemand die 50 uur in de week achter een laptop zit ontwijk ik die optie bewust.

Een MC-707 is inderdaad wel beperkt om volledige nummers mee te maken.
Het zou kunnen, maar voor mij is het net te omslachtig en blijft het een jam-apparaat.
Als ik jouw filmpjes bekijk kun je hiermee inmiddels ook blind navigeren.
Klopt. Deels muscle memory, deels hoe het apparaat 'werkt'.
En dat zal ik ongetwijfeld ook (tot op zekere hoogte) kunnen krijgen met een MPC verwacht ik.
(maar waarom koop je dan de MPC, als je
Eigenlijk zou Ableton + controller op een laptop waarschijnlijk voor mij een goede usercase zijn, maar voor iemand die 50 uur in de week achter een laptop zit ontwijk ik die optie bewust.
Ik ben de uitdaging aangegaan en heb een Macbook Pro gekocht met Ableton Live en een Launchkey.
Dat was het gadgetbudget voor 2024, 2025 en 2026 :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Ik haal de 100 uur wel per week gok ik, dus ja, ook dat is een reden om lekker te gaan staan jammen.
Maar dat kan dan ook met de Live 3 (even weer terug naar het onderwerp).
De tijd zal het leren wat de 707 gaat vervangen.

14 uur per dag wat?
ok, geen 100 gemiddeld, maar ik kom een heel eind.
7 uur gaat ie aan, en meestal niet voor 22:00 uit. Er gaan wel pauzes etc. van af, maar dan nog. Ik kom wel in de buurt en hij staat zeker zo lang aan.
Op kantoordagen is het minder, dus weken waarin dat vaker gebeurt is het lager, maar bij thuiswerkweken haal ik dat wel ja.
Alle hobbies hebben ook een groot PC element, dus....
Tja.
Veel tijd rondom de laptop.

Dus het is eigenlijk een Akai MPC Live 3 Force 2 Machine

De software, op de nieuwe live series is interessant. Ik heb nooit de 3.0 software meegemaakt. Die had ik wel willen proberen. Het all-in-one sketchbook idee sprak me altijd al aan in grooveboxes, ook in de nieuwe series MPC. Mijn beleving met de recente updates, het voelt voor mij steeds meer als een Akai Store met een MPC behuizing. Commercieel snap ik het, maar ik vraag me af of deze features daadwerkelijk vanuit gebruikers zijn ontstaan.
Het hele 'Store'-idee Is Akai overigens niet uniek in (kijkt naar Roland en NI). Ik kan daarin hooguit Rent-to-Own toejuichen.

Deze Live 3 had nu op zijn minst een tiltscreen moeten hebben! Daarbij (optioneel) een meer klassiek klinkende MPC audioconverter (de reden waarom klassieke MPC's nog steeds geliefd zijn), het voelt allemaal te nieuw en te glad, te DAW. Ik waardeer Elektron voor het blijven brengen van een creatief apparaat.

In de MPC series gebeuren goede dingen, begrijp me niet verkeerd, Ik heb de One en Live I gehad, maar deze versie voelt mij meer als de instagram variant MPC dan een muzikant georienteerde MPC.

Mja.. ik ben verdeeld.

Het is een beetje dubbel. Dat gedoe met accounts en shop vind ik ook wel iets van, maar tegelijkertijd heb je wel steeds nieuwe dingen om mee te spelen, blijft het platform bloeien/groeien en kun je het meenemen naar een volgende generatie. Ik heb niet veel met die Live II gedaan op het laatste OS, maar wat ik ervan gezien heb vond ik dat deel niet in de weg zitten verder.

Ja, dat 'daw in a box' is nog wel een dingetje.
Ik ben veel aan het mijmeren (leuk man) over waarom ik enigszins vastloop in m'n DAWLess setup en waarom de laatste aankopen die nieuw leven in de setup moesten blazen retour gingen.
(MPC Live 2 en SP-404 mk2)
De vraag 'waarom dawless' kwam naar boven en voor mij geldt dat het gevoel van 'jammen met mijzelf' en 'in het moment zitten' een grote reden is om een hardware setup te gebruiken.
Dat krijg ik niet (minder) in de DAW.
Redenen die ik kon bedenken waren.
- clip based workflow (dat kan Ableton etc. ook natuurlijk, maar Reason niet)
- Een aantal dedicated instrumenten om je heen hebben die 'er zijn, aangesloten zijn, precies doen waarvoor ze bedacht zijn' vs 'virtuele instrumenten met een generieke controller'.
Dus nu heb ik Ableton Live gekocht en ben ik het DAWLess gevoel aan het namaken. Punt 1 werkt prima, maar het geheel voelt nog niet zo 'in het moment' als bij de DAWLess setup.
Natuurlijk kan ik een template maken met x instrumenten die ik altijd op track x,y,z heb zitten en die altijd 'iets' doen voor mij.
En dan per instrument een controller kopen en die hard mappen aan alle controls .
Maar.....
Ableton kan zoveel meer en je wilt elke keer toch weer iets anders proberen.

Goed, terug naar de MPC als DAWLess brain.
Ik denk dat de MPC nog altijd meer 'DAWLess' zal voelen, maar met alle opties die hij biedt, begint het wel verrekte veel op Ableton Live oid te lijken, maar dan zonder muis (toetsenbord kun je gewoon aansluiten)
Ik zal hem moeten kopen om te zien of ik daar diezelfde 'go go go' workflow kan creëren als die ik nu in m'n huidige setup heb,.

Ik zie het meer als een toegevoegde functie dat een MPC ook als DAW kan functioneren. Uiteindelijk is het gewoon een mogelijkeid om digitaal audio te manipuleren. Audio op een track verschuiven.. timestretchen.. etc.. en dat gaat toch wat makkelijker met een touchscreen.
Een sampler is toch eigenlijk ook een soort Digitaal Audio Workstation maar alleen zo dat je audio triggert met iets externs of intern als er een sequencer in zit. Uiteindelijk gebruikte ik zo ook mixdowns van Audiotracks in de MPC als samples, maar dat was meer vanwege de limit van 8 tracks max.

Als ik iets als Reason gebruik is het idd veel lastiger om snel in het moment iets te wijzigen aan een arrangement.. maar daar heb je bv Blocks.. ok.. je tweakt niet echt tijdens het jammen maar arrangement is wel super snel te kneden in een bepaalde vorm, om het zomaar even te zeggen.
Ableton is wel uniek door de dedicated controller, en natuurlijk de gridsequencing.. ik heb in 2014 Push aangeschaft. ik kwam laatst mijn allereerste mixje ermee nog tegen. De sampler was echt leuk. Stepsequencen. Redelijk veel mee gemaakt ook daarna..

Met NI Maschine ben ik een paar jaar eerder begonnen. Heeft door de jaren heen ook mogelijkheden gekregen om vanaf de controller arrangement op te bouwen.. je kan een Scene selecteren. Patterns per instrument maken. Toevoegen aan een Scene en zo arrangement bouwen. En Scenes dan weer uitzetten op een tijdlijn, vanaf de controller. Best goeie werkwijze ook. Heb begin dit jaar ook Maschine 3 gekocht, maar was er bij het uitkomen nog niet echt niet klaar voor.. Extreem veel problemen op grafisch gebied.. alles stotterde, en zelfs op de controller.. Heb er een gaming GPU voor moeten kopen, iets beter toen maar ook nog niet optimaal. Ik ben er daarna maar mee gestopt.. zag wel dat er onlangs een update was uitgekomen.. moet nog steeds ff kijken of het nu wel werkt.. maar zoveel afleiding..Versie 2 van Maschine was op wat mindere zaken na, prima te doen eigenlijk. Je kan ook steps selecteren en parameters wijzigen voor een geladen VST/ geluid. Pan, Send naar (een reverb oid) open zetten op een step. Het werkte wel wat omslachtig, niet zo makkelijk zoals het op Elektron gaat gewoon.. Maar dat is het gewoon vaak met alles wat op een computer draait ofzo. En datzelfde had ik dus een beetje met een MPC ook..

Oh.. wat betreft DAW's en workflow. Ergens juni dit jaar 2 weken thuis door een Coronabesmetting. Toen maar uit verveling een opfriscursus Renoise gedaan.. Dat vind ik echt super werken als alternatief voor een groovebox. Tracks zitten horizontaal naast elkaar en je ziet in een oogopslag welke noten er in een bepaalde step getriggerd worden. Of gewoon ff snel een step individueel checken op wat er allemaal aan geluiden getriggerd wordt, via 'n shortkey. Ook basis automation kun je je zichtbaar maken, via 'n shortkey. Bij de gemiddelde arranger verschaffen de clipjes onder elkaar niet zo heel veel informatie wat er aan noten en harmonieën gaande is natuurlijk dan moet je ze openen. Bij renoise navigeer je tijdens het loopen van een pattern door alle tracks en steps via je cursor. Editen of gewoon via je midikeyboard ff wat nootjes inspelen terwijl je pattern loopt. Dat kan op echt geen enkel DAW... En juist doordat je alle instructies via je computerkeyboard doet kan je er heel snel mee werken en ook een soort musclemomory ontwikkelen.
Het werkt met patterns maar er is ook een arranger waar je alles een beetje ala Ableton Session view te zien krijgt. Ik geloof dat Ableton nu sinds een paar versies Follow actions heeft. Bij Renoise is dit dus gewoon een verticale arranger en Scenes volgen by default. :D
Het editen van de arranger doe wel met de muis maar maar ik had hiervoor een keyboard met mousepad. Muisknoppen zijn soms ook handig om binnen handbereik te hebben.. Videootje hieronder was iets later en laat de arranger aan het werk zien.. en in dit topic had ik ondekt dat je ook soortvan stepautomation kunt toepassen.. samples elkaar laten muten op dezelfde track, starttijd van een sample, reversen, rachet, fx send, etc.. of alle instructies in een step snel op een paar andere steps pasten.. echt super snel resultaat. Eigenlijk alles wat je op een Elektron doet, maar dan vanaf je computerkeyboard.. :)

Laatst gewijzigd:
Ik zie het meer als een toegevoegde functie dat een MPC ook als DAW kan functioneren. Uiteindelijk is het gewoon een mogelijkeid om digitaal audio te manipuleren. Audio op een track verschuiven.. timestretchen.. etc.. en dat gaat toch wat makkelijker met een touchscreen.
Een sampler is toch eigenlijk ook een soort Digitaal Audio Workstation maar alleen zo dat je audio triggert met iets externs of intern als er een sequencer in zit. Uiteindelijk gebruikte ik zo ook mixdowns van Audiotracks in de MPC als samples, maar dat was meer vanwege de limit van 8 tracks max.
Ja klopt.
Als ik iets als Reason gebruik is het idd veel lastiger om snel in het moment iets te wijzigen aan een arrangement.. maar daar heb je bv Blocks.. ok.. je tweakt niet echt tijdens het jammen maar arrangement is wel super snel te kneden in een bepaalde vorm, om het zomaar even te zeggen.
Ableton is wel uniek door de dedicated controller, en natuurlijk de gridsequencing.. ik heb in 2014 Push aangeschaft. ik kwam laatst mijn allereerste mixje ermee nog tegen. De sampler was echt leuk. Stepsequencen. Redelijk veel mee gemaakt ook daarna..
Op zich red ik me prima in Reason, maar niet voor live jammen. Dat werkt voor mij beter met clips.
Met NI Maschine ben ik een paar jaar eerder begonnen. Heeft door de jaren heen ook mogelijkheden gekregen om vanaf de controller arrangement op te bouwen.. je kan een Scene selecteren. Patterns per instrument maken. Toevoegen aan een Scene en zo arrangement bouwen. En Scenes dan weer uitzetten op een tijdlijn, vanaf de controller. Best goeie werkwijze ook. Heb begin dit jaar ook Maschine 3 gekocht, maar was er bij het uitkomen nog niet echt niet klaar voor.. Extreem veel problemen op grafisch gebied.. alles stotterde, en zelfs op de controller.. Heb er een gaming GPU voor moeten kopen, iets beter toen maar ook nog niet optimaal. Ik ben er daarna maar mee gestopt.. zag wel dat er onlangs een update was uitgekomen.. moet nog steeds ff kijken of het nu wel werkt.. maar zoveel afleiding..Versie 2 van Maschine was op wat mindere zaken na, prima te doen eigenlijk. Je kan ook steps selecteren en parameters wijzigen voor een geladen VST/ geluid. Pan, Send naar (een reverb oid) open zetten op een step. Het werkte wel wat omslachtig, niet zo makkelijk zoals het op Elektron gaat gewoon.. Maar dat is het gewoon vaak met alles wat op een computer draait ofzo. En datzelfde had ik dus een beetje met een MPC ook..
Maschine heb ik nooit geprobeerd. Voor nu is het Ableton Live als ik iets met een DAW doe.
Oh.. wat betreft DAW's en workflow. Ergens juni dit jaar 2 weken thuis door een Coronabesmetting. Toen maar uit verveling een opfriscursus Renoise gedaan.. Dat vind ik echt super werken als alternatief voor een groovebox. Tracks zitten horizontaal naast elkaar en je ziet in een oogopslag welke noten er in een bepaalde step getriggerd worden. Of gewoon ff snel een step individueel checken op wat er allemaal aan geluiden getriggerd wordt, via 'n shortkey. Ook basis automation kun je je zichtbaar maken, via 'n shortkey. Bij de gemiddelde arranger verschaffen de clipjes onder elkaar niet zo heel veel informatie wat er aan noten en harmonieën gaande is natuurlijk dan moet je ze openen. Bij renoise navigeer je tijdens het loopen van een pattern door alle tracks en steps via je cursor. Editen of gewoon via je midikeyboard ff wat nootjes inspelen terwijl je pattern loopt. Dat kan op echt geen enkel DAW... En juist doordat je alle instructies via je computerkeyboard doet kan je er heel snel mee werken en ook een soort musclemomory ontwikkelen.
Het werkt met patterns maar er is ook een arranger waar je alles een beetje ala Ableton Session view te zien krijgt. Ik geloof dat Ableton nu sinds een paar versies Follow actions heeft. Bij Renoise is dit dus gewoon een verticale arranger en Scenes volgen by default. :D
Het editen van de arranger doe wel met de muis maar maar ik had hiervoor een keyboard met mousepad. Muisknoppen zijn soms ook handig om binnen handbereik te hebben.. Videootje hieronder was iets later en laat de arranger aan het werk zien.. en in dit topic had ik ondekt dat je ook soortvan stepautomation kunt toepassen.. samples elkaar laten muten op dezelfde track, starttijd van een sample, reversen, rachet, fx send, etc.. of alle instructies in een step snel op een paar andere steps pasten.. echt super snel resultaat. Eigenlijk alles wat je op een Elektron doet, maar dan vanaf je computerkeyboard.. :)

Oh dat lijkt heel erg op fasttracker. Lachen.
Ook hier geldt : voorlopig alleen Live en geen nieuwe dingen proberen, al heb ik wel een visnet uitgegooid voor de digitakt 2 om te kijken of die 'wel' de sample oplossing voor m'n dawless setup kan zijn.
maar even kijken of iemand die hier de komende tijd in de aanbieding heeft.
Geen haast.

En de Live 3 (terug naar het topic) ga ik nu niet kopen. Ik wacht nog een tijdje tot de 707 het gaat begeven 'of' er een Force 2 uitkomt :)

Back