Synthesizers / Gear en de im/export discussie

MstrFX

B T N!
Hierbij een topic over de huidige im/export filosofie

Mischien wel.
De prijzen omloog al voordat de EU tarieven invoert om zijn eigen markt tegen China te beschermen?
Want die kunnen hun zooi in de US&A niet meer kwijt dus gaan ze dat hier dumpen.

En what goes up must go down :)

Ik ben eigenlijk wel voor meer lokaal kopen tegenwoordig. Is het wel nodig om synths van verder dan 3000km te halen?

Toevallig heb ik wel net twee bestellingen uit us lopen maar een jaar geleden heb ik 1 aan/uitschakelaar laten overkomen en de aanschaf was 10,- dollar maar met alle nl heffingen kwam ie op 40,- ben nu al aan het peinzen wat m’n twee bestellingen gaan doen..

Laatst gewijzigd:
Nodig? Nee, is het nodig avocado’s naar hier te halen? Ook niet, toch eten wij ze graag. Ach het is het aloude probleem van globalisering, zorgen om Het klimaat en andere problemen. Hebben we zoveel synths etc nodig? Nee maar we vinden het leuk en beleven er plezier aan. Er zijn gewoon problemen die we niet kunnen oplossen op individuele basis je kan hooguit consuminderen. En bewust een keuze maken. De rest moeten we als samenleving op lossen.

Nou toen ik erachter kwam dat AH een asperge plantage had in Peru flipte ik wel een beetje. Maargoed een bestelling bij Thonk.co.uk boven de 150,- kan ook behoorlijk oplopen met inklaringskosten.

Avocado’s zijn wel must, maar dankzij jou heb ik net gevonden dat ze gewoon ook in Spanje, Italië en Griekenland geteeld worden ;)

Alle componenten komen vast uit china dus daar sta je dan met je idealen…

Ik denk dat als de vervelende staten meer moeten betalen voor al hun spul ze minder kopen en dan verkoopt Uli vast nog wat meer spul hier. Kan hij de prijzen oppompen omdat logica nu eenmaal ver te zoeken is. In usa is alles altijd goedkoper geweest ondanks sterke euro (vroeger) - het vervelende is dat ik vaak verkoop in usa dus dat wordt minder…

Ik had vaak de indruk dat ze daar geen tax betalen op mijn spul terwijl andersom wel…

Ja als het je direct in je handel treft ben ik wel benieuwd hoe dat uitpakt. Maar wij hebben hier genoeg Duitse auto’s rijden terwijl daar ook flink Bpm op zit.

Ik laat me leiden door GAS. De ene keer lokaal, de andere keer exotisch. De meeste recente aankopen komen uit de EU maar dat heeft verder weinig met idealisme of eventuele heffingen te maken.

Nou het valt me eigenlijk op dat kwa synthesizers er ook veel aanbod is kwa merken in /rond Europa nu, of ik ben me meer bewust geworden door minder muziek te maken maar meer te rommelen 😂

ik heb het liefst synth uit sweatshops uit Nord Korea. op een een of andere manier is dat lijden goed voor de kunst die ik er mee maak.

jammer van die Behringer 2xm ik wilde er 2 halen zodat ik met een Osmose en haken cv converter 4 voice mpe kon spelen.
heb dat maar met de tx816 gedaan en de 2xm laat ik ff staan.

Nou toen ik erachter kwam dat AH een asperge plantage had in Peru flipte ik wel een beetje. Maargoed een bestelling bij Thonk.co.uk boven de 150,- kan ook behoorlijk oplopen met inklaringskosten.

Avocado’s zijn wel must, maar dankzij jou heb ik net gevonden dat ze gewoon ook in Spanje, Italië en Griekenland geteeld worden ;)
Avocado's uit Spanje, super goed voor de woestijnvorming daar, weg met al dat water, bah !

Spanje hoeft geen water probleem te hebben dat is een keuze..
zeewater omzetten tot zoet kan ook gewoon met zonne-energie en daarnaast hebben ze prachtige water reserves zoals pineo

Justdiggit is een mooi initiatief, om de 1 of andere reden komt het al jaaarenlang niet echt van de grond (...IN de grond...) hoeveel hebben wij al gedoneerd vandaag? :)

De Pyreneeën zijn nogal uit de route van waar het droogteprobleem zich voordoet ;-)

Ik heb een Finca vlakbij de Ebro Delta dus water genoeg, met eigen put met overvloedige aanvoer van grondwater.
Maar dat wordt steeds meer een uitzondering.

Sorry, wat zei je? Ik was mijn zwembad van 10 bij 5 m aan het vullen 🙉

Ik bespaar water door slechts maandelijks te douchen.

oh, en door geen avocado's te eten natuurlijk.

Laatst gewijzigd:
Ik zit op een nederlandse synth te wachten :D
Meer heb ik niet uitstaan aan bestellingen.

En net zoals de rest van de bewuste medemensen hier op t forum laat ik die avocados lekker staan en vervang dat voor lokaal gekweekt dierlijke eiwit/vet bronnen... Liefst met mayo + ketchup (zaanse, want das ook nog ner nederland toch?) en uitjes (want we zijn ook goed in uien begreep ik net

Genoeg europese of iig niet-US synth spul te vinden. Het probleem alleen is, als de amerikaanse markt minder loopt voor die bedrijven, moeten ze de kosten toch ergens compenseren. Of anders, als de amerikaanse spullen sterk in prijzen stijgen, hoe ethisch zijn die bedrijven dan voor wat betreft winstmaximalisatie.

Zelfs voor de (nu nog) amerikaanse bedrijven is het eigenlijk ook niet helemaal helder. Is Moog nog een US bedrijf of niet?

Back