geen data bulk?yamaha RS7000

JEFReak

Stamgast
Lid sinds
6 februari 2003
Berichten
343
Locatie
Delft
goeiedag luitjes kunnen jullie mij misschien vertellen hoe ik sysex files kan opslaan of kan terug vinden in mijn yamaha
na dat ik ze van mijn drummachine daar heen heb gestuurd
ik weet dat het iets met edit is maar ik heb geen flauw idee hoe het werkt

Please help






8~
 
geen data bulk?yamaha RS7000

ik las net op een ander forum dat de yamaha RS7000 geen data dump kan ontvangen
kan iemand mij daar meer over vertellen?
 
Re: geen data bulk?yamaha RS7000

Origineel geplaatst door JEFReak
ik las net op een ander forum dat de yamaha RS7000 geen data dump kan ontvangen
kan iemand mij daar meer over vertellen?

Ik zou zeggen pak de manual er eens bij. Als het goed is staat daar gewoon een stuk in over dit onderwerp.

Yamaha raad zelfs de Rs7000 aan als een mogelijk product om bulk data te versturen:

Klik
 
Tis een beetje verwarrend dat je twee topics start over in principe hetzelfde probleem dat je hebt.
Verder is in deze post de vraag die je stelde meteen beantwoord met de oplossing. Als die bij jou niet werkt doe je iets fout.

Hier vraag je of een Rs7000 Bulk data kan opnemen/ verzenden terwijl in een andere post die je zelf hebt gestart het antwoord al staat en ik met 1 Google search de bevestiging heb gevonden uit een stuk van Yamaha zelf.

Dus.....ja het kan.... 8D
 
is het dan niet zo dat elk fabriekant een eigen code heeft bij het begin van zn sysex
en is het niet alleen mogelijk is tussen machines van de zelfde fabrikant Sysex te zenden en te ontvangen

dat linkje is ook van Yamaha namelijk en ik heb zoiets eens gelezen in het boek what a seqeuncer
 
Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Samengevoegd.
 
Origineel geplaatst door JEFReak
is het dan niet zo dat elk fabriekant een eigen code heeft bij het begin van zn sysex
en is het niet alleen mogelijk is tussen machines van de zelfde fabrikant Sysex te zenden en te ontvangen

dat linkje is ook van Yamaha namelijk en ik heb zoiets eens gelezen in het boek what a seqeuncer

Sterker nog, het is tevens apparaat-afhankelijk...

Maar om de sysex te bekijken die aanwezig is, druk je op edit. Je krijgt dan alle MIDI informatie te zien. Mogelijk is in je utility-menu een filter aangezet op sysex, die je dan natuurlijk uit moet zetten...
 
Origineel geplaatst door jrs
Sterker nog, het is tevens apparaat-afhankelijk...

Maar om de sysex te bekijken die aanwezig is, druk je op edit. Je krijgt dan alle MIDI informatie te zien. Mogelijk is in je utility-menu een filter aangezet op sysex, die je dan natuurlijk uit moet zetten...

Tja zover weet ik het niet. Wat ik wel weet is dat ik mijn Virus gewoon kan dumpen naar m'n Rs7000 en dat dat gewoon werkt. Zie dus geen reden waarom dit niet met een machinedrum zou lukken.

Een andere optie is natuurlijk gewoon ff een Midi toolje op je pc gebruiken en die data dan ff zowel op harde schijf zetten als op een cd zodat het veilig is.
 
edit

edit

moet je in utility mode en in edit mode alle filters uit zetten.
moet je ook nog cijfer (een bericht) maken bij edit excusive?
moey je in SCENE mode op nemen of op een TRACK of MultiTrack
*D
 
Re: edit

Re: edit

Origineel geplaatst door JEFReak
moet je in utility mode en in edit mode alle filters uit zetten.
moet je ook nog cijfer (een bericht) maken bij edit excusive?
moey je in SCENE mode op nemen of op een TRACK of MultiTrack
*D

Maakt niet uit. Alles wat ie binnen krijgt neemt ie op voor zover ik weet.
 
Origineel geplaatst door jrs
Sterker nog, het is tevens apparaat-afhankelijk...

Maar om de sysex te bekijken die aanwezig is, druk je op edit. Je krijgt dan alle MIDI informatie te zien. Mogelijk is in je utility-menu een filter aangezet op sysex, die je dan natuurlijk uit moet zetten...

dus ik zet yamaha op SONG mode rec
machinedrum op send sysex
maar dan is er niets te zie bij edit mode
moet ik niet een Exclusive massage aan maken bij insert edit het heximale cijfers?
 
wat sla je op?

wat sla je op?

Origineel geplaatst door chris-w
Ik ben er zelf net achter hoe ik dat kan doen met mijn Rm1x.
Dat doe ik als volgd: zet hem in de song mode, bpm niet te hoog en dan neem ik het op midikanaal 1 op
vervolgens sla ik dat op diskette op.

wat sla je op en waar kan ik het terug vinden want ik kan nergens iets terug vinden
de song
en hoe zend je het dan weer terug want ook als ik de yamaha nu weer op play zet wordt er niets uit gezonden
 
Back
Top