Tim Exile is ziek en zijn familie vraagt om hulp

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.275
Locatie
Grou
Hallo, de naam Tim Exile gaat al zo'n 20 jaar op dit forum rond. Tim is (ernstig) ziek en zijn familie vraagt om hulp.

485575e8-221b-d8b2-6577-1d777c38b6b9.jpeg


Hi there,

This is Tim’s sister Anna. I’m running an appeal for Tim and his family who have been plunged into crisis due to his cancer treatment and the knock-on collapse of Endlesss, the music software platform which he devoted so much of his life to building.

This has left Tim and his family with no savings or income. Due to Tim’s recent major surgery it will be months before he is able to return to work. His partner cares full time for their twin daughters.

I’ve set up a GoFundMe page where you can read the full story and donate.

I hope as someone whose heart has been touched by Tim’s work over the years that you can help support Tim and his family in this time of need by donating and helping spread the word of this campaign.

Thank you so much for your kindness and generosity,

Anna
 
Ik denk dat ze het doel ruim gehaald hebben. Hopelijk is ie snel terug op post.

Scherm­afbeelding 2024-06-10 om 21.33.11.png
 
het pijnigt mij altijd om te zien dat mensen dit moeten doen om te overleven. De sociale vangnetten zijn zover uitgekleed dat zieke mensen die toevallig kleine ondernemers zijn niet mee lopen met de collectieve vangnetten en individuele verzekeringen zijn vaak amper te betalen. hopelijk komt het goed.
 
het pijnigt mij altijd om te zien dat mensen dit moeten doen om te overleven. De sociale vangnetten zijn zover uitgekleed dat zieke mensen die toevallig kleine ondernemers zijn niet mee lopen met de collectieve vangnetten en individuele verzekeringen zijn vaak amper te betalen. hopelijk komt het goed.
Je haat een paar dingen door elkaar denk ik. Ja, sociale vangnetten zijn voor veel mensen kleiner geworden. Gofundme is echter een nieuw soort financieel vangnet waar dit gezin met succes gebruik van maakt. Goede zaak. Een kleine ondernemer ben je echter niet toevallig. Dat geeft je vrijheid maar brengt inderdaad ook risico’s met zich mee.

Ik hoop dat hij er bovenop komt.
 
Tim Exile, die naam kwam zo bekend voor. Nu weet ik het, hij is de maker van de plugin The Mouth van Native Instruments. Ik heb hem als onderdeel van Komplete, maar nooit geïnstalleerd. Ik neem aan dat NI dan ook wel een duit in het zakje doet.

Een kleine ondernemer ben je echter niet toevallig. Dat geeft je vrijheid maar brengt inderdaad ook risico’s met zich mee.

Eens. En het klopt dat die premies hoog zijn, maar in loondienst betaal je ze ook. Dan doet alleen de baas het voor je, via een omweg. Je hoort wel vaker dat zelfstandigen zich niet verzekeren voor arbeidsongeschiktheid en dat is echt wel een serieus risico. Blijkt ook nu. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg. Hopelijk komt hij er weer bovenop 🙏
 
Een kleine ondernemer ben je echter niet toevallig. Dat geeft je vrijheid maar brengt inderdaad ook risico’s met zich mee.
En verantwoordelijkheden. Veel kleine ondernemers/ZZP'ers weten wel alle belastingvoordeeltjes en gunstige regelingen te vinden, maar schuiven zaken als verzekeringen of pensioenvoorziening liever voor zich uit omdat het direct invloed heeft op hun inkomen en ze geloven/hopen dat het allemaal wel los zal lopen - totdat het niet losloopt.
 
Laatst gewijzigd:
Ja ik heb die plug ins ooit gekocht. Als ik dit zie dat de man ruim zijn doel haalde, denk ik onmiddellijk aan die mensen die met hun gezin op straat slapen in Brussel, die je op weg naar de AB passeert. Ze staan ook aan de ticketlezer van de parking, mensen te helpen in de hoop ze er een cent voor krijgen.

Het maakte zo n indruk dat ik niet meer naar de AB ga. Ik begrijp niet dat zulke zaken kunnen in dit land (of een ander)

Ik betaal belastingen meer dan elders in de fucking wereld hier. Leg dat maar eens uit, politici ipv al die andere onzin.
 
Ik ken Tim via dit albun:
En z’n gave live set tutorials.


DIT is een schande. Dat Cyber Begging nodig is.

Als je denk dat ZZP’rs en al helemaal muzikanten alleen maar vruchten plukken heb je de feiten niet op een rijtje.

Met betrekking tot Nederland, er is niemand die mij kan uitleggen dat we een bedrijf als ASML hebben en voedselbanken tegelijk.
 
Ik betaal belastingen meer dan elders in de fucking wereld hier. Leg dat maar eens uit, politici ipv al die andere onzin.
Omdat niemand meer bereid is om verloren verworvenheden met geweld te bewaken.
 
Ik hoorde laatst dat in België de zorg kosten 100,- per jaar is? Klopt dit?

Ik betaal 172,- pm!
 
Sinds een aantal jaren betalen we die 100 euro BOVENOP de belastingen. Wat denk je dat ze met de belastingen allemaal doen... Ze romen onze lonen af vanaf de bron. Daar mag iets tegenover staan, mooie wegen alvast niet :D
Daarom dat buitanlanders hierheen komen voor hun gezondheid...
 
Ik betaal belastingen meer dan elders in de fucking wereld hier. Leg dat maar eens uit, politici ipv al die andere onzin.

Even off topic, maar ik doe het toch 😉 De schuld bij politici leggen is te makkelijk. Het zijn toch echt gewone mensen die dit doen.

Ik las laatst een bericht over Rotterdam. Malafide arbeidbureaus halen goedkope arbeidskrachten uit Oost-Europa. Ze worden gelokt met een leuk salaris en een slaapplek. Vervolgens werken ze zich half dood, stop het werk en worden ze uit hun huis geschopt. Terug naar hun eigen land kunnen of willen ze niet, want ze schamen zich, kunnen het niet betalen of hebben daar niets. En dan is er altijd wel een dealer die de eerste 2 snuifjes gratis aanbiedt, of een supermarkt met goedkoop bier om de hoek. Gevolg: het gaat van kwaad tot erger en ze eindigen onder een brug.

Dit kun je oplossen door malafide bureaus te verplichten medewerkers terug te sturen, na gedane arbeid. Maar die regels zijn er nu niet in Nederland. En als ze er eenmaal wel zijn, vinden ze vast een andere maas in de wet. Bedrijven moeten dit ook niet willen. Het is gewoon mensonterend.

Als je denk dat ZZP’rs en al helemaal muzikanten alleen maar vruchten plukken heb je de feiten niet op een rijtje.

Volgens mij zegt dat ook niemand. Maar als mens - en dus ook als muzikant - kun je langdurig ziek worden. Ik heb een AOV die pas na enkele maanden ingaat, dus echt voor ernstige gevallen. Dan is de premie best te betalen.

Ook wat @Nap zegt: als ZP'er reken je jezelf snel rijk. "Wow, ik krijg 75 euro per uur!" Maar daar gaat nog heel veel vanaf, als je alles op een rijtje zet. Loondienst is zo verkeerd nog niet.
 
@bombario het is beter om het van een afstand te bekijken.

De meeste mensen willen gewoon een huis, werk en zorg en gelukkig zijn.

Het ligt bijna nooit aan mensen zelf maar omstandigheden.

En wow ik verdien 75,- per uur en rijk rekenen is zzp’ers op een hoop gooien en indirect zeggen dat ze niet kunnen rekenen. Beetje flauw
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Als je als werkgever van een multinational contractors in dienst hebt die hun werknemers zo weinig betalen dat ze met z'n allen in één appartement wonen voor maanden, verdient iemand van die profiteurs wat mij betreft de cel. En dat zijn geen sprookjes. Het kwam een tijd terug in t nieuws en onze baas heeft ook zijn contractors nageplozen (of beweerde dat toch)
Maar ik had eerder de indruk dat die gezinnen in de straat vluchtelingen waren.
 
Dubai staat er bekend om. Hilti apparatuur maar 100 arbeiders voor amper iets in hokken laten wonen.
 
Sinds een aantal jaren betalen we die 100 euro BOVENOP de belastingen. Wat denk je dat ze met de belastingen allemaal doen... Ze romen onze lonen af vanaf de bron. Daar mag iets tegenover staan, mooie wegen alvast niet :D
Daarom dat buitanlanders hierheen komen voor hun gezondheid...

Rijke volk eerst, is het motto van rechts conservatief.
 
En wow ik verdien 75,- per uur en rijk rekenen is zzp’ers op een hoop gooien en indirect zeggen dat ze niet kunnen rekenen. Beetje flauw
Dat een aanzienlijk deel van de ZZP'ers/freelancers hun verzekeringen en pensioen niet goed of te laat regelen heeft niets met op 1 hoop gooien te maken. Het is gewoon een feit waar vaak voor gewaarschuwd wordt.

Daarnaast is de situatie in de UK natuurlijk anders dan hier. De zorg is "gratis" (via de NHS), maar de sociale vangnetten zijn meestal wel soberder dan hier.
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top