Output volume Poly D laag (mogelijk door mixer)

Fred B.

Working class hero
Lid sinds
17 augustus 2022
Berichten
400
Locatie
Oss
Goedemorgen allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe mixer, een Tascam LM8ST. Sinds ik deze heb, is mijn Poly D amper hoorbaar. Ik gok dat dit komt omdat het een linemixer is die geen gain heeft.

Weet iemand een optie om het volume van de Poly D op te krikken en heeft er iemand tips qua apparatuur. Ik wil er niet idioot veel geld aan kwijt zijn, maar eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed waar ik op moet letten. Enige wat ik weet is dat het apparaatje stereo / dual inputs moet hebben. Zijn die kleine ART kastjes wat of zoek ik het dan in de verkeerde hoek?

Alvast bedankt allemaal!
 
Gaat het met consumentenaudio (CD speler, cassettedeck (haha)) of andere synth (je hebt er toch wel meer dan 1 he?) wel goed? Ik drnk eetder aan een kabel/jack probleem
 
Als ik het goed zie zitten et ook schuifjes achterop waarmer de ingangsgevoeloigheid geselecteerd kan worden. Maakt een verschillende instelling wat uit? De Behri heeft vast geen gebalanceerde outs. Je zou dan -20 dB setting moeten kiezen (niet +4 dB)
 
Hey Vinnieq,

Cd speler, mpc, Microkorg en de rest gaat allemaal prima gelukkig. Dat van die schuifjes zal ik straks eens proberen, bedankt voor de tip!
 
Laatst gewijzigd:
Het lijkt me sterk dat het signaal uit de PolyD zwakker is dan die van de MicroKorg. De Korg is bij mij ook niet de luidste kwa output. Misschien even de Behri op de kabel van de MicroKorg aansluiten, en andersom.
 
Ga ik ook even checken. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
Kabels ruilen kan sowieso geen kwaad. Ik dacht eens kapotte outputs of verrotte kabels te hebben maar bleek het een probleem te zijn tussen balanced en unbalanced. Met een paar andere kabels direct opgelost.
 
Het was het schuifje wat @vinnieq tipte. Nogmaals bedankt! Klinkt nu weer goed. (Mn Microkorg was idd ook aan de zachte kant, dus die schuif ook gelijk goed gezet.)
 
Back
Top